AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #21 Skrevet 17. februar 2015 Må ha gått meg hus forbi. Så ingen smo var mindre enn 80 80. Vi har et veldig lite et fra ikea. Vi kjøpte faktisk feil type og ble overrasket når vi kom hjem, på den gode siden. Det andre bordet hadde faktisk ikke fått plass... Bordet er 60/70, 40 tror jeg. Anonymous poster hash: c818e...5a0
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #22 Skrevet 17. februar 2015 Nå bor ikke vi i en liten leilighet så jeg har vel kanskje ikke lov å uttale meg, men... Jeg syns det hadde vært veldig stusselig å sitte i sofaen og spise alle måltider. Jeg setter pris på å dekke bordet og sette oss ned å spise sammen og prate og ha det hyggelig også gå fra bordet og fortsette der man slapp før måltidet eller evt gå i stua og slappe av litt med tv eller en god bok. Og det fins jo utallige små bord og andre enkle klaffeløsninger mm. så et form for bord ville jeg nok forsøkt å få til. Anonymous poster hash: 58367...400
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #23 Skrevet 17. februar 2015 Hadde jeg bodd alene ville jeg ikke trengt spisebord, men min kjære trenger det. Han liker godt felles frokoster, og må dessuten ha det som arbeidsbord. Det er flere uker siden vi har spist middag ved spisebordet, for vi synes middag er en veldig fin tid å sette oss ned å se en episode i en av seriene vi følger med på sammen. Spisebordet er veldig fint å ha når vi inviterer folk på middag, eller når vi skal ha romantiske middager bare oss. Leiligheten vår er vel ganske liten, 30kvm, men romløsningen er så god at det er plass. Med den opprinnelige romløsningen med vegger ville vi kanskje vært nødt til å prioritere. Anonymous poster hash: 11e89...16e
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #24 Skrevet 17. februar 2015 Vi får ikke til å spise i sofaen. Vi trives bedre med spisebordet og med tv og radio avslått mens vi spiser Anonymous poster hash: bc1a6...379
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #25 Skrevet 17. februar 2015 Hva med et lite barbord om man ikke har plass til spisebord? Type 60 60. Kanskje vondt å spise ved? http://www.ellos.no/ellos-home/barbord/326514 Anonymous poster hash: 10f51...218
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #26 Skrevet 17. februar 2015 Leiligheten vår er vel ganske liten, 30kvm, men romløsningen er så god at det er plass. Oi, ganske utrolig! Mulig å få se plantegningen? Anonymous poster hash: 10f51...218
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #27 Skrevet 17. februar 2015 Vi har et veldig lite et fra ikea. Vi kjøpte faktisk feil type og ble overrasket når vi kom hjem, på den gode siden. Det andre bordet hadde faktisk ikke fått plass... Bordet er 60/70, 40 tror jeg. Anonymous poster hash: c818e...5a0 Vet du hva modellen heter? Anonymous poster hash: 10f51...218
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #28 Skrevet 17. februar 2015 det fins jo utallige små bord og andre enkle klaffeløsninger mm. så et form for bord ville jeg nok forsøkt å få til.Anonymous poster hash: 58367...400 Er klaffer fine da? Anonymous poster hash: 10f51...218
Kladd Skrevet 17. februar 2015 #29 Skrevet 17. februar 2015 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10290221/?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #30 Skrevet 17. februar 2015 Er NORDEN fint? Anonymous poster hash: 10f51...218
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #31 Skrevet 17. februar 2015 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10290221/? Funker jo som et slags avlastningsbord når det er slått ned. Men kanskje ikke så fint? Anonymous poster hash: 10f51...218
Kladd Skrevet 17. februar 2015 #32 Skrevet 17. februar 2015 Funker jo som et slags avlastningsbord når det er slått ned. Men kanskje ikke så fint? Anonymous poster hash: 10f51...218 Det må du nesten vurdere selv;) Jeg synes det er fint. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #33 Skrevet 17. februar 2015 Oi, ganske utrolig! Mulig å få se plantegningen? Anonymous poster hash: 10f51...218 Den er vel faktisk 32 kvm etter litt finregning, men den føles ganske stor. Det kan lønne seg å rive noen vegger. Anonymous poster hash: 11e89...16e Anonymous poster hash: 11e89...16e
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #34 Skrevet 17. februar 2015 Veldig bra planløsning! Anonymous poster hash: 10f51...218
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #35 Skrevet 17. februar 2015 Jeg har spisebord, men bruker det til alt annet enn spising, som foregår foran tv og i sofaen. Det går jo også an å få tak i noen stablekasser som det kan legges noen planker over når en trenger et lite bord til å spise ved, så kan det tas bort og has ting i (som hyller et annet sted) når en ikke bruker det. Syns det er best å innrede slik jeg trenger det og ikke slik "alle de andre" mener at man skal. Gjør som du vil, ts. Anonymous poster hash: 4f4ce...bd2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #36 Skrevet 18. februar 2015 Nei, det trenger man ikke. Minuset med å ikke ha et bord er at man etterhvert knuser endel krus, glass og tallerkner, fordi man dytter det ned fra der de står, i vanvare. Man blir altså storforbruker av billig servise fra IKEA når man lever uten spisebord Hvorfor blir man det da? Tror du man er så usivilisert med en gang man ikke har spisestue at man kaster serviset veggimellom...? Vi fikk oss først et kjøkkenbord nå nylig (det gamle døde i flytting, og vi har ikke hatt råd til nytt før nå), og har levd 2 år med å spise ved stuebordet. Har utrolig nok ikke knust noe mer servise enn før... Slik livet vårt er pr idag foretrekker vi å se en episde av en TV serie vi holder på med mens vi spiser (uavhenging om vi spiser på kjøkkenet eller i stua). Det er for oss fin tid hvor vi girer ned og begynner å puste ut. Mannen min har ganske harde arbeidsdager, og jeg er hjemmeværende pga sykdom. Jeg sliter vannvittig med seperasjonsangst, så innen mannen kommer hjem er jeg bare en stor angstball. Så vi bruker begge middagstida på å roe oss ned og komme i vater på hver vår måte, og etterpå slår vi av TVen, lager oss en kopp te/kaffe og tar de lange samtalene andre sikkert har over middagsbordet. Anonymous poster hash: 0b9a6...bdc
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #37 Skrevet 18. februar 2015 Jeg elsker spisebord! Det er så deilig å sitte ordentlig å spise, og det å sitte ovenfor de man spiser med. Hos oss blir det i hvertfall mye bedre samtaler ut av det. Hadde Norden fra IKEA i kollektiv (det finnes også i hvitt). Genialt bord med imponerende mye oppbevaring i de skuffene. Anonymous poster hash: 52a59...571 1
sommermor Skrevet 19. februar 2015 #38 Skrevet 19. februar 2015 Min stue er 18 kvm og jeg har spisebord. Der spiser vi middag og der kan min datter male. Jeg hadde ikke greid meg uten spisebord.
Gjest Badabing Skrevet 19. februar 2015 #39 Skrevet 19. februar 2015 Nei, det trenger man ikke. Minuset med å ikke ha et bord er at man etterhvert knuser endel krus, glass og tallerkner, fordi man dytter det ned fra der de står, i vanvare. Man blir altså storforbruker av billig servise fra IKEA når man lever uten spisebord Hehe.. Vi var uten spisebord i lang tid, men jeg opplevde aldri at noe ble knust. Synes ikke det er et must med spisebord i og for seg, men det er veldig koselig å ikke spise foran TV'en hver eneste dag, det har lett for å bli en uting. Hos oss har det med tiden blitt middag foran nyhetene fordi vi ikke hadde spisebord, og den uvanen er ikke så lett å kvitte seg med. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå