AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Trenger man egentlig spisebord i en liten leilighet? Like greit å spise i sofaen? Anonymous poster hash: 10f51...218
Kragebein Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Jeg spiser i sofaen hver dag. Hadde vi hatt spisebord så hadde det ikke blitt brukt.
Tøytigern Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Nei, det trenger man ikke. Minuset med å ikke ha et bord er at man etterhvert knuser endel krus, glass og tallerkner, fordi man dytter det ned fra der de står, i vanvare. Man blir altså storforbruker av billig servise fra IKEA når man lever uten spisebord
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Jeg spiser i sofaen hver dag. Hadde vi hatt spisebord så hadde det ikke blitt brukt. Og dere er to? Jeg vurderer om jeg skal kjøpe et lite spisebord, nemlig. Eller om jeg bare skal bruke sofaen som spiseplass. Kanskje ikke så bra for ryggen å spise i sofaen, men pytt pytt. Og kanskje ikke så romantisk? Men stua er bare 20 kvm så. Anonymous poster hash: 10f51...218
Gjest Vind Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Nei, men vi liker å spise rundt spisebordet vårt
Kragebein Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Og dere er to? Jeg vurderer om jeg skal kjøpe et lite spisebord, nemlig. Eller om jeg bare skal bruke sofaen som spiseplass. Kanskje ikke så bra for ryggen å spise i sofaen, men pytt pytt. Og kanskje ikke så romantisk? Men stua er bare 20 kvm så. Anonymous poster hash: 10f51...218 Vi er to, ja. Samboeren min spiser vanligvis ved PC-pulten. Vi spiser ikke sammen av diverse grunner, men vi hadde heller ikke brukt et spisebord om vi gjorde det. Sofaen kan være like romantisk, det
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Blir litt rart å spise med bestikk på sofabordet? Anonymous poster hash: 10f51...218
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Sofaen er for kos, arbeid med pc og tvtitting. Å spise i sofaen er ikke aktuelt her, matsøl osv. I tillegg er det hyggelig å dekke et pent matbord med duk, lys og servise. Men prøv uten og se hvordan du trives med dettte eller finner ut at spisebord er kjekt å ha. Anonymous poster hash: 4af40...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 Har levd uten spisebord i noen år nå, pga plassmangel. Har gått greit, bortsett fra de gangene hvor vi har besøk som skal spise. Savner også å kunne invitere til litt mer "ordentlig" middag. Anonymous poster hash: 30010...56a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 Det må du gjøre som du føler for selv, noen klarer seg fint uten, andre "må" ha det.. Jeg hadde spisebord/spisestue kun en kort stund etter jeg flyttet hjemmefra, men den sto nesten bare å støvet ned, så foreldrene mine fikk den da de flyttet og trengte en ny finere en som passet bedre inn til det nye huset. Anonymous poster hash: fa5b9...d1b
Trygve81 Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 Det avhenger helt av måltidet. Dersom det er varm mat som spises med kniv og gaffel, blir jeg nødt til å sitte ved et bord. Jeg blir selv helt ødelagt i ryggen av å måtte lene meg over et lavt salongbord for å spise. Det er heller ikke spesielt sivilisert å ikke ha kjøkken- eller spisestuebord.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 Det er heller ikke spesielt sivilisert å ikke ha kjøkken- eller spisestuebord. Hva hvis man har liten leilighet? Anonymous poster hash: 10f51...218
Iriina Skrevet 17. februar 2015 #13 Skrevet 17. februar 2015 IKEA har jo veldig mange små bord som tar liten plass.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #14 Skrevet 17. februar 2015 Jeg liker å ha spisebord. Hvertfall et lite ett. Så man ikke må sitte og bøye seg langt ned eller ha maten i fanget. Men det gjør dere jo som dere vil med:)Anonymous poster hash: c3aeb...11b
Rotemor Skrevet 17. februar 2015 #15 Skrevet 17. februar 2015 Jeg liker å ha spisebord. Hvertfall et lite ett. Så man ikke må sitte og bøye seg langt ned eller ha maten i fanget. Men det gjør dere jo som dere vil med:)Anonymous poster hash: c3aeb...11b Jeg levde noen år uten spisebord og savnet det. Jeg kan fortsatt spise i sofaen, men like å kunne sitte riktig hvis jeg spiser sammen med andre, eller feks har en vrien biff å skjøre opp! Men man gjør da akkurat som man vil:)
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #16 Skrevet 17. februar 2015 IKEA har jo veldig mange små bord som tar liten plass. Må ha gått meg hus forbi. Så ingen smo var mindre enn 80 80. Anonymous poster hash: 10f51...218
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #17 Skrevet 17. februar 2015 Jeg vurderer å bytte ut sovesofaen med en sovesofa uten sjeselong, men det lille spisebordet mitt kvitter jeg meg aldri med. Det er praktisk å ha, jeg kan ikke sitte ved et sofabord og sy feks. Derfor var salongbordet det jeg kvittet meg med da jeg flyttet.Anonymous poster hash: ad561...93a
Helene Skrevet 17. februar 2015 #18 Skrevet 17. februar 2015 Da jeg hadde liten bolig , hadde jeg heller ikke spisebord. Man tilpasser seg. Da jeg fikk barn, og litt større bolig, hadde jeg nok spiseplass på kjøkkenet. I dag har jeg spisestue, arvet, delvis på stua. Ikke spiseplass på kjøkkenet. Man tilpasser seg.
Poserose Skrevet 17. februar 2015 #19 Skrevet 17. februar 2015 Vi har 50 kvm og prioriterte stor sofa over spisebord. Vi spiser frokost på kjøkkenet og alle middager i sofaen. Har ikke knust noe som helst som en over her advarte mot
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #20 Skrevet 17. februar 2015 Vi har et knøtte kjøkken, så der er det akkurat plass til fire om man dytter bordet frem og når den andre siden skal sette seg... Men det er gjerne der vi havner. Spisebord er kanskje ikke nødvendig, men om vi spiser i stua blir det fort til å sette på en film eller knote med andre ting. Vi spiser på kjøkkenet for å kunne kose oss med mat og prat. Og hjelpes så deilig det er å tasse hen til sofaen etter man har spist <3 Anonymous poster hash: c818e...5a0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå