SuperNova Skrevet 11. august 2004 #1 Del Skrevet 11. august 2004 I begynnelsen av desember sendte jeg inn søknad om livs- og uføreforsikring til Gjensidige Nor. Men søknaden min er ennå ikke behandlet! Jeg har ingen spesielle lidelser eller plager, så det kan ikke være grunnen. Nå tok jeg kontakt med somlepavene, og der i gården hevder de at åtte måneder er helt normal saksbehandlingstid. Hva er deres erfaringer på dette punktet? Er det virkelig vanlig å måtte vente i åtte måneder for å få en søknad behandlet? Herregud, det er jo verre enn i staten, jo. Der får man i hvert fall beskjed om ca hvor lenge man må vente, men her er det INGEN som har informert meg om dette. Jeg synes selgeren i det minste kunne sagt i fra da jeg bestilte forsikringen. Er åtte måneder normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2004 #2 Del Skrevet 11. august 2004 Hvis det tar så lang tid bare å få behandlet en søknad, så tror jeg at jeg ville vurderte å høre hos et annet selskap. Hva om du blir uføret og trenger forsikringen? Skal det da ta like lang tid, eller lenger, før du får behandlet kravet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vienn Skrevet 17. august 2004 #3 Del Skrevet 17. august 2004 Ikke akseptabelt.. - Har god erfaring med Vesta..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 17. august 2004 #4 Del Skrevet 17. august 2004 Gjensidige NOR bruke i underkant av en uke på å behandle vår søknad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 17. august 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 17. august 2004 Gjensidige NOR bruke i underkant av en uke på å behandle vår søknad. Du tuller?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amy Skrevet 17. august 2004 #6 Del Skrevet 17. august 2004 Har selv jobbet med livsforsikring. Der jeg jobbet kunne ferdigbehandlingen av søknaden ta alt fra 1 uke til flere måneder. Forsikringsselskapene har rett til å hente ut info fra legejournale din. Legene har dårlig tid til å svare på de opplysningene forsikringsselskapene ønsker å få svar på. Derfor kan det bli sendt purring på purring til legen for å få svar. Dette kan ta lang tid. Vet ikke om dette har skjedd i ditt vedkommende. Du får spørre dem om hva som er grunnen til at det tar SÅ lang tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 17. august 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg spurte om det var noe i søknaden som tilsa at saksbehandlingstiden skulle bli så lang, men det var det ikke. Da jeg snakka med dem (11. august) hadde de ikke en gang åpnet søknaden min! De hadde skannet inn dokumentene, men etter det hadde det stoppet opp. Jeg er selvfølgelig paranoid, og tror at de lyver. (Altså at det er noe "galt" med søknaden min som de driver å undersøker.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 17. august 2004 #8 Del Skrevet 17. august 2004 Du tuller?! Nei, det gjør jeg ikke Men det skal jo sies at dette er flere år siden og at vi tilhører en lokal filial som fikset alt for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 17. august 2004 #9 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg har også sendt inn skjema til Gjensidige. Fikk brev i posten at behandlingstiden er 6-12 mnd. Men man er forsikret fra de mottar søknaden da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #10 Del Skrevet 18. august 2004 Vi fikk avslag på vår søknad om uføreforsikring, men fikk forsikring ved dødsfall, så i vårt tilfelle kan jeg neppe tro at forsikringen hadde virkning fra de mottok søknaden..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå