AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 En jeg kjenner sa at de som velger å tegne Muhammed bevisst oppsøker fare, og derfor ikke kan ha samme krav på politibeskyttelse som folk som ikke oppsøker fare. Hvordan ville dere svart? Anonymous poster hash: 38d90...449
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Så dersom en kolliderer i bil så har han ikke krav på ambulanse fordi man oppsøker fare fordi det statistisk sett er farligere å kjøre bil enn å gå? Han vil innskrekte ytringsfriheten med å gi sanksjoner på den, men bruker den selv til å si sin mening. Anonymous poster hash: 4a6cf...21a 13
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Så lenge det er disse karikaturtegnerne som blir drept, så får de bare styre så mye de vil. Men jeg kjenner at jeg ikke har interesse for å ofre mitt liv for å tegne noen tåpelige tegninger. Men de fleste av disse tegnerne går vel under jorda og lar andre sitte i kuleregnet.... Anonymous poster hash: 5b55f...e8c 1
Sir Winston Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 En jeg kjenner sa at de som velger å tegne Muhammed bevisst oppsøker fare, og derfor ikke kan ha samme krav på politibeskyttelse som folk som ikke oppsøker fare. Hvordan ville dere svart? Anonymous poster hash: 38d90...449 Jeg har hørt at de som karikerer profeten faktisk nå tegner han som en snill og omsorgsfull filosof? 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Så dersom en kolliderer i bil så har han ikke krav på ambulanse fordi man oppsøker fare fordi det statistisk sett er farligere å kjøre bil enn å gå? Han vil innskrekte ytringsfriheten med å gi sanksjoner på den, men bruker den selv til å si sin mening. Anonymous poster hash: 4a6cf...21a Jeg skrev dette til han. Så svarte han: "Hvis du bevisst kjører utfor et stup, så kan du ikke forvente at politiet skal være der for deg. Å kjøre til butikken er noe annet. Det er noe man må. Å tegne Muhammed er ikke noe du må." Anonymous poster hash: 38d90...449 1
Sir Winston Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 Så lenge det er disse karikaturtegnerne som blir drept, så får de bare styre så mye de vil. Men jeg kjenner at jeg ikke har interesse for å ofre mitt liv for å tegne noen tåpelige tegninger. Men de fleste av disse tegnerne går vel under jorda og lar andre sitte i kuleregnet.... Anonymous poster hash: 5b55f...e8c Ja, du mener sånn som de i Charlie Hebdo og Vilks og den feige gjengen der? 1
Gjest Badabing Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Jeg skrev dette til han. Så svarte han: "Hvis du bevisst kjører utfor et stup, så kan du ikke forvente at politiet skal være der for deg. Å kjøre til butikken er noe annet. Det er noe man må. Å tegne Muhammed er ikke noe du må." Anonymous poster hash: 38d90...449 Eh.. Tviler på at det er særlig mange som tenker slikt. Det blir jo som de som mener at man fortjener å bli voldtatt fordi man går i miniskjørt (eller har stemt SV?). Det finnes flere som har tegnet slike tegninger uten at det har fått særlig med oppmerksomhet også. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 Jeg skrev dette til han. Så svarte han: "Hvis du bevisst kjører utfor et stup, så kan du ikke forvente at politiet skal være der for deg. Å kjøre til butikken er noe annet. Det er noe man må. Å tegne Muhammed er ikke noe du må." Anonymous poster hash: 38d90...449 Han kunne brukt en bedre analogi, terge en kobraslange f.eks. Problemet er bare at de som skyter er mennesker, og man bør forvente bedre oppførsel av mennesker enn dyr. De "hevner seg" med dødelig makt på grunn av følt krenkelse, noe som står i totalt misforhold til de de er utsatt for. Anonymous poster hash: c1c78...833 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Jeg skrev dette også. Da svare han: "Man kan faktisk ikke forvente bedre oppførsel av en terrorist enn en kobraslange. Snarere tvert imot." Anonymous poster hash: 38d90...449
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Jeg skrev dette også. Da svare han: "Man kan faktisk ikke forvente bedre oppførsel av en terrorist enn en kobraslange. Snarere tvert imot." Anonymous poster hash: 38d90...449 ... Så de er ikke mer intelligente enn en reptil? Haha, ok. Som jeg alltid har mistenkt. Anonymous poster hash: 9b299...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 I så fall lever denne tegneren VELDIG farlig!!! http://fc02.deviantart.net/fs71/i/2011/321/f/e/muhammad_ali_drawing_by_jordanh17-d4ggng1.jpg Anonymous poster hash: a3496...b8d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 Ja, du mener sånn som de i Charlie Hebdo og Vilks og den feige gjengen der? De stod for hva de gjorde, men andre ble også drept. Du husker sikkert den politimannen som ble skutt i hodet? Hadde ingenting med dette å gjøre. Jeg går ikke glipp av en eneste ting i livet mitt ved å ikke tegne de eller se de. Og jeg verdsetter mitt egent liv høyere enn tåpelige tegninger. Men jeg verden hadde vært et bedre sted å leve uten disse fanatikerne uansett. De har ikke livets rett...Anonymous poster hash: 5b55f...e8c
Sir Winston Skrevet 16. februar 2015 #13 Skrevet 16. februar 2015 De stod for hva de gjorde, men andre ble også drept. Du husker sikkert den politimannen som ble skutt i hodet? Hadde ingenting med dette å gjøre. Jeg går ikke glipp av en eneste ting i livet mitt ved å ikke tegne de eller se de. Og jeg verdsetter mitt egent liv høyere enn tåpelige tegninger. Men jeg verden hadde vært et bedre sted å leve uten disse fanatikerne uansett. De har ikke livets rett...Anonymous poster hash: 5b55f...e8c Fanatikerne, altså Charlie Hebdo og Westergård, Hedegaard og Vilks og de? Du er visst en riktig tøffing du?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #14 Skrevet 17. februar 2015 Fanatikerne, altså Charlie Hebdo og Westergård, Hedegaard og Vilks og de? Du er visst en riktig tøffing du? Nei. De religiøse. Er man så knepp i hodet at man dreper for en tegning, har man ikke livets rett. Likevel ser jeg ikke poenget i å ofre livet for de heller. Anonymous poster hash: 5b55f...e8c 1
Sir Winston Skrevet 17. februar 2015 #15 Skrevet 17. februar 2015 Nei. De religiøse. Er man så knepp i hodet at man dreper for en tegning, har man ikke livets rett. Likevel ser jeg ikke poenget i å ofre livet for de heller.Anonymous poster hash: 5b55f...e8c Nei, du gjør vel ikke det - det er mange som ikke får øye på det poeng!
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #16 Skrevet 17. februar 2015 Nei, du gjør vel ikke det - det er mange som ikke får øye på det poeng! Er du villig til å ofre livet ditt selv for en tegning? Anonymous poster hash: 5b55f...e8c
Sir Winston Skrevet 17. februar 2015 #17 Skrevet 17. februar 2015 Er du villig til å ofre livet ditt selv for en tegning?Anonymous poster hash: 5b55f...e8c Meg? Nei, men jeg kan være det for å kjempe for ytringsfriheten!
Cuckold Skrevet 17. februar 2015 #18 Skrevet 17. februar 2015 Er du villig til å ofre livet ditt selv for en tegning?Anonymous poster hash: 5b55f...e8c Hvis bare tilstrekkelig mange tegnere og redaktører hadde valgt å behandle islam som alle andre livssyn og ideologier og inkludert islam i sin satire til tross for muslimers forsøk på å innføre det islamske billedforbud i Europa ville ikke trusselen funket, da ville det ikke vært så risikofylt å tegne Muhammed. Det er når det bare er noen ganske få som våger at disse få blir veldig utsatte og sårbare mål for terrordrap. 5
Drizzt Skrevet 17. februar 2015 #19 Skrevet 17. februar 2015 En jeg kjenner sa at de som velger å tegne Muhammed bevisst oppsøker fare, og derfor ikke kan ha samme krav på politibeskyttelse som folk som ikke oppsøker fare. Hvordan ville dere svart? Anonymous poster hash: 38d90...449 Jeg ville svart at det er merkelig at en gud trenger beskyttelse av dødelige mennesker og ikke klarer å forsvare seg selv. 2
Lothlorien- Skrevet 17. februar 2015 #20 Skrevet 17. februar 2015 Jeg har hørt at de som karikerer profeten faktisk nå tegner han som en snill og omsorgsfull filosof? Om dette stemmer; at tegnere faktisk lyver ved å fremstille voldtektsmannen og rasisten muhammed som en "snill og omsorgsfull filosof," ja, så er ikke det nok for muslimer. Kun fullstendig underkastelse overfor deres krav om å aldri tegne muhammed er nok. Så kommer det an på hvor mange som mener at muslimer, igjen, skal få true seg til rettigheter og særstillinger som ingen andre grupper har.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå