AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Jeg har blitt ganske nysgjerrig på hva man kan bruke kokosolje til. Har hørt at man kan bruke det før og etter barbering (der nede), til steking og bakst osv. Men er det andre bruksområder dere vet om? Anonymous poster hash: 0c08e...b2a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Oljerens til ansiktet, øyekrem, fuktighetskrem, hårkur... Mye rart, men det er mange som reagerer med kviser på den, så test på et lite område før du smører det i ansiktet Anonymous poster hash: 38fd9...fed
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Jeg sører ansiktet mitt hver dag med det. Jeg var på et apotek i utlandet og kjøpte. Helt herlig Anonymous poster hash: ec0a1...402
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Vet om noen som bruker det i smoothie. Anonymous poster hash: 37a39...acb
Amarone Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Man kan bruke det til å lage sjokolade selv. Har ikke prøvd, men det ser godt ut! Her er en oppskrift: http://elinlarsen.net/laer-a-lag-sunn-sukkerfri-okologisk-enkel-rimelig-ra-sjokolade-steg-for-steg/ Forøvrig syntes jeg at kokosolje lukter vondt på huden, men det er nå min mening. Brukte en extra virgin- variant. Tror det er bedre i mat! :-)
sullå Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Uten smak: Bodylotion (etter barbering), ansiktskremer (når jeg er tørr i ansiktet), som deodorant (med bikarbonat/natron), som tannkrem (med bikarbonat/natron og peppermynteolje), til steking av mat (men bruker som regel smør til steking). Extra virgin, kaldpresset (med smak): Mikset med smør i kaffen, i bakst, i smoothie...
Missfebruary Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Hvis du visper kokosolje et par minutter så blir det en kremet konsistens. Jeg bruker den som håndkrem. Også bruker jeg den i matlaging da så klart:) elsker kokosolje!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå