Gå til innhold

Dating for ateister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo viktig at partnere har like verdier, så finnes det en datingside for ateister? Når man selv har ateistiske verdier er det viktig at partneren også har dette.

Anonymous poster hash: 4d446...aad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er et fint sted som heter helvete, hvor alle som ikke tror samles. Du kommer til å ha god tid til å møte noen der. Faktisk så har du evig lang tid å finne noen, så ikke stress din ateist.

Anonymous poster hash: 90f88...1ed
  • Liker 6
Skrevet

Har ikke sett noe slikt på datingfronten. Er av den forståelse at mange nordmenn idag er lite troende likevel om de er medlem av kirken. Jeg er eneste person på min side av slekta som har meldt seg ut, men ingen av de andre er utøvende kristne. Så mine øyne tror jeg man kan finne personer med nokså like verdier på de vanlige datingsidene :)

Anonymous poster hash: 58ea5...805
  • Liker 1
Skrevet

Ja, det er et fint sted som heter helvete, hvor alle som ikke tror samles. Du kommer til å ha god tid til å møte noen der. Faktisk så har du evig lang tid å finne noen, så ikke stress din ateist.

Anonymous poster hash: 90f88...1ed

Det er ikke helt korrekt beskrivelse av fenomenet. Det er stedet der troende tror alle de som ikke tror havner. Det er et imaginært sted oppfunnet av troende for å forsøke å øke sine egne medlemstall. Om du ikke vil, ja da skal du skremmes. Svovelpredikantene gjorde en karriere på å skremme vettet av barn på det viset før i tiden.

• Liker 13
Skrevet

Fantastiske svar i denne tråden :D

Jeg tror du trygt kan bruke allminnelige datingsider. Flertallet av sunn ungdom er vel opplyst.

Anonymous poster hash: d6694...5b8
  • Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Vel, hvis du opplyser om det på datingside, og nevner at det er svært viktig for deg, så blir du sannsynligvis ikke kontaktet av sterkt religiøse? Med mindre de ønsker å konvertere deg, og da takker du pent nei :P

Ellers arrangeres det jo treff, så om du bor i hovedstaden i hvert fall, kan du jo bare prøve å dra på noe sånt?

Skrevet

Flertallet av nordmenn er sekulære, så jeg vil tro egne ateist datingsider vil være overflødige.

Skrevet

Som andre har sagt: De fleste nordmenn er ikke-troende, så det er unødvendig å oppsøke egne ateistsider.

Ateist-datingsider er forståelig i land som USA, men ikke i Norge.

• Liker 1
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Hva er ateistiske verdier ?

Skrevet

Hva er ateistiske verdier ?

Ateisme har ingen verdier, det er ikke et komplett livssyn, det er et standpunkt på en enkelt problemstilling.

Det var derfor jeg brukte ordet sekulær, da det er et bredere begrep.

Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Ateisme har ingen verdier, det er ikke et komplett livssyn, det er et standpunkt på en enkelt problemstilling.

Det var derfor jeg brukte ordet sekulær, da det er et bredere begrep.

Ja jeg vet det. Det var derfor jeg lurte på hva TS mente med ateistiske verdier. Men nå ser jeg at jeg leste det helt feil. At det stod like verdier og ikke ateistiske verdier.

Så glem det jeg skrev

Skrevet

Det er jo viktig at partnere har like verdier, så finnes det en datingside for ateister? Når man selv har ateistiske verdier er det viktig at partneren også har dette. Anonymous poster hash: 4d446...aad

Forsøk: www.jegeridiot.no

Hihi, neida.

Anonymous poster hash: 671c7...6c0

Skrevet

Som andre har sagt: De fleste nordmenn er ikke-troende, så det er unødvendig å oppsøke egne ateistsider.

Ateist-datingsider er forståelig i land som USA, men ikke i Norge.

Newsflash: 2% av Norges befolkning er ateister.

Skrevet

Newsflash: 2% av Norges befolkning er ateister.

SSB sine tall fra 2008 viser at det i Norge er 15 % som "tror uten tvil", 29 % som "tror/tviler", 24 % som "tror på høyere makter" (altså ikke organisert religion), 14 % som svarer "tro ikke mulig" og 18 % som blankt avviser noen tro. De siste 18 % er jo da utvilsomt ateister, siden de er helt uten gudstro.

En internasjonal undersøkelse i 2012 viste omtrent akkurat samme tall: 17.4 % som blankt avviste det og 14.8 % som "vet at Gud finnes og ikke er i tvil om det". Ekstremt mange sitter minst halvveis på gjerdet, vi nordmenn er generelt ikke så glade i å plassere oss i ytterpunktene når vi har mange alternativer å velge blant. Hvis man først bare gir folk tre alternativer, nemlig "gudstro", "personlig kristen" og "ateisme", da svarer over 30 % at de er ateister, ref. Norsk Monitor i 2009 (34 %).

Generelt viser undersøkelser om tro i Norge at cirka en tredjedel tror på en gud, en ytterligere tredjedel tror på "noe" og en siste tredjedel tror ikke på noe (29-23-26 i Aftenposten i 2006, resten var usikre). Ateisme og annen irreligiøsitet øker raskt. Samtidig øker også andelen dypt religiøse noe.

Så sånn er ståa. Nordmenn flest er utvilsomt sekulære i den forstand at religionen i liten grad preger hverdagen deres, og det er flere og flere uten religion her til lands. Det er likevel hverken et kristent eller et ateistisk flertall her til lands.

Anonymous poster hash: 4da08...b99

• Liker 2
Skrevet

De fleste nordmenn er jo ikke troende. Har pratet med menge mannfolk på nett i løpet av årenes tid, og bare en eneste var kristen.

Anonymous poster hash: bf660...8b6
Skrevet

SSB sine tall fra 2008 viser at det i Norge er 15 % som "tror uten tvil", 29 % som "tror/tviler", 24 % som "tror på høyere makter" (altså ikke organisert religion), 14 % som svarer "tro ikke mulig" og 18 % som blankt avviser noen tro. De siste 18 % er jo da utvilsomt ateister, siden de er helt uten gudstro. En internasjonal undersøkelse i 2012 viste omtrent akkurat samme tall: 17.4 % som blankt avviste det og 14.8 % som "vet at Gud finnes og ikke er i tvil om det". Ekstremt mange sitter minst halvveis på gjerdet, vi nordmenn er generelt ikke så glade i å plassere oss i ytterpunktene når vi har mange alternativer å velge blant. Hvis man først bare gir folk tre alternativer, nemlig "gudstro", "personlig kristen" og "ateisme", da svarer over 30 % at de er ateister, ref. Norsk Monitor i 2009 (34 %). Generelt viser undersøkelser om tro i Norge at cirka en tredjedel tror på en gud, en ytterligere tredjedel tror på "noe" og en siste tredjedel tror ikke på noe (29-23-26 i Aftenposten i 2006, resten var usikre). Ateisme og annen irreligiøsitet øker raskt. Samtidig øker også andelen dypt religiøse noe. Så sånn er ståa. Nordmenn flest er utvilsomt sekulære i den forstand at religionen i liten grad preger hverdagen deres, og det er flere og flere uten religion her til lands. Det er likevel hverken et kristent eller et ateistisk flertall her til lands. Anonymous poster hash: 4da08...b99

Nei.

Skrevet

De fleste nordmenn er jo ikke troende. Har pratet med menge mannfolk på nett i løpet av årenes tid, og bare en eneste var kristen. Anonymous poster hash: bf660...8b6

For en statistikk!! Hahahah.

Jeg har sett 2 lesber i løpet av livet, dvs at 0,0000000001% av alle i Norge er lesbiske

Skrevet

De fleste i Norge er vel ateister. så det er vel ikke nødvendig

Anonymous poster hash: 0490e...65e

Skrevet

Nei.

Vel, slik er nå tallene, og det fine med fakta er at det stemmer enten man tror på det eller ikke. Så mange uavhengige undersøkelser, også de utført for den uttalt kristne avisen Vårt Land, er helt entydige. Hverken kristne eller ateister er i flertall. Det er ingenting som tyder på at alle blir ateister med det første, akkurat, og antallet dypt religiøse øker som sagt også noe. Totalt sett foregår det likevel en betydelig sekularisering, og fravær av tro øker kraftig. Når svaret ditt på det hele er "nei" setter vi bare strek der, men det måtte nå nevnes hva de faktiske tallene er.

Ellers ser heller ikke jeg helt behovet for egne ateist-datingsider i Norge. Ingenting i veien for det, og det finnes vel noen spede forsøk på kristne datingsider, men det å være ateist i Norge er ikke så sært og sjeldent at jeg tror det er noe stort behov. Ateister er ingen spesielt uglesett gruppe heller.

Anonymous poster hash: 4da08...b99

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...