Gå til innhold

Innleggelse - hva skjer?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal innlegges ved noe som kalles intensivenheten på RASP på Ullevål sykehus nå snart, men aner ikke hva som venter meg.

Er det noen som har erfaringer herfra, evt andre steder for spiseforstyrrelser (innleggelse)?

Håper noen kan svare meg for er så nervøs og redd at jeg er kvalm!


Anonymous poster hash: 5bb76...c45



Anonymous poster hash: 5bb76...c45
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en egen avd.for spiseforstyrrelse?

Vet det er du som spør her, men bare lurer.

Skrevet

Er det en egen avd.for spiseforstyrrelse?

Vet det er du som spør her, men bare lurer.

Ja, RASP er forkortelse for regionalt kompetansesenter for spiseforstyrrelser. De har flere avdelinger, men jeg skal på intensivenheten og der er det snakk om en innleggelse på ca. 6 uker.

Anonymous poster hash: 5bb76...c45

Skrevet

Jeg kjenner ikke til den avdelingen, men har du virkelig ikke fått noen informasjonsbrev fra sykehuset? Disse pleier jo å være fulle av informasjon.



Anonymous poster hash: 5a9e6...882
Skrevet

Jeg kjenner ikke til den avdelingen, men har du virkelig ikke fått noen informasjonsbrev fra sykehuset? Disse pleier jo å være fulle av informasjon.

Anonymous poster hash: 5a9e6...882

Har ikke fått noe enda nei, men det kommer vel snart.. Er egentlig mest interessert i å høre om folk sine egne tanker og erfaringer rundt dette. Jeg vet fakta om hvor mange måltider, lengde på dem, når det er veiing osv, men blir liksom så "uvirkelig" da?

Anonymous poster hash: 5bb76...c45

Skrevet

Ja, RASP er forkortelse for regionalt kompetansesenter for spiseforstyrrelser. De har flere avdelinger, men jeg skal på intensivenheten og der er det snakk om en innleggelse på ca. 6 uker.

Anonymous poster hash: 5bb76...c45

Sånn ja, takk for svar. De burde gitt deg mer informasjon da. Håper noen andre har erfaring å dele her...

Skrevet

Ts, hva er forskjellen (hvis du vet) på intensivavdelingen og den andre døgnenheten på rasp? Har vært innlagt på rasp (6 mnd.), men ikke på intensiven... Er det kanskje for pasienter som er mer somatiske dårlige ?



Anonymous poster hash: 904be...6ad
Skrevet

Ts, hva er forskjellen (hvis du vet) på intensivavdelingen og den andre døgnenheten på rasp? Har vært innlagt på rasp (6 mnd.), men ikke på intensiven... Er det kanskje for pasienter som er mer somatiske dårlige ?

Anonymous poster hash: 904be...6ad

Intensivenheten er ment som et opphold over kortere tid med strikt fokus på å få inn måltidsrutinene. Tror ikke det somatiske nødvendigvis er dårligere.

Anonymous poster hash: 5bb76...c45

Skrevet

Det var en artikkel i aftenposten i helgen om en fyr som var lagt inn der. Virket som han fikk veldig bra hjelp.

Skrevet

TS her:

er det noen som har tips til hva jeg bør ta med meg? Vet mange strikker når de er innlagt, men er ikke en "strikker" så hva kan jeg gjøre da?



Anonymous poster hash: 5bb76...c45
Skrevet

Har aldri vært innlagt på RASP, men på et sted som følger de samme retningslinjene så og si. Det er ganske klare regler på kostlister, aktivitet osv, noe som selvfølgelig føles veldig slitsomt. Det kan også være triggende å møte andre med spiseforstyrrelser, samtidig som det også kan være godt å møte flere i samme situasjon. Jeg har veldig delte erfaringer her... Men i det store og det hele var det egentlig mest positivt. Særlig fordi jeg fortsette på dagenhet, og der var de fleste litt mer motiverte.

Jeg hadde med meg mac, skrivebøker, tegnesaker, bøker og blader blant annet når jeg var innlagt.



Anonymous poster hash: 1a43a...9f7
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelig råd.

Daenerys, mod.

Skrevet

Har Vært innlagt på flere avdelinger for sf. I begynnelsen er det jo mye nytt og skummelt, men det går seg jo til. Er slitsomt å måtte jobbe så intensivt med maten. Prøv å hvile når du kan. Ta med deg lesestoff og kanskje du liker kryssord eller noe sånt? Er vanskelig å ikke sammenligne seg med andre,men prøv å fokusere på deg selv! Masse lykke til☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...