AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Grunnet komplisert kroppsfasong (veldig brede hofter og tynne ben, ingen bukser passer) går jeg utelukkende i skjørt og kjoler året rundt. På vår, vinter og høst har jeg svart strømpebukse men kjenner jeg blir stressa til sommeren nå hvor jeg har bare legger, for har en tydelig tatovering av et kors nede på leggen. Vil helst ikke fjerne det tror dere for eksempel kristne symboler kan være farlig å gå med offentlig i Oslo fremover? Får skrekkbilder i hodet at jeg blir stukket ihjel mens jeg er ute på trilletur med sønnen min og andre fæle scenario. Anonymous poster hash: 60d1d...8a9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Grunnet komplisert kroppsfasong (veldig brede hofter og tynne ben, ingen bukser passer) går jeg utelukkende i skjørt og kjoler året rundt. På vår, vinter og høst har jeg svart strømpebukse men kjenner jeg blir stressa til sommeren nå hvor jeg har bare legger, for har en tydelig tatovering av et kors nede på leggen. Vil helst ikke fjerne det tror dere for eksempel kristne symboler kan være farlig å gå med offentlig i Oslo fremover? Får skrekkbilder i hodet at jeg blir stukket ihjel mens jeg er ute på trilletur med sønnen min og andre fæle scenario.Anonymous poster hash: 60d1d...8a9 Nei, det tror jeg ikke. Det er nok større fare for at du blir påkjørt av trikken. Anonymous poster hash: 4c5e7...38a 8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 PS: muslimer og islamister tror også på Jesus. Anonymous poster hash: 4c5e7...38a 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Heller tvilsomt. Og skulle en terrorist reagere på korset ditt tror jeg han ville ha nøyd seg med å lete frem kniven og skjære vekk tatoveringen. Ikke verre enn det. Anonymous poster hash: afa8c...5db
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 PS: muslimer og islamister tror også på Jesus.Anonymous poster hash: 4c5e7...38a IS slakta nylig 21 mennesker nettopp fordi de var kristne. Anonymous poster hash: 60d1d...8a9 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 IS slakta nylig 21 mennesker nettopp fordi de var kristne.Anonymous poster hash: 60d1d...8a9 Ja, men dette er ikke "vanlig". Jeg har som kristen reist rundt i en del muslimske land. Vanligvis blir man respektert fordi man er "boktro". Det er i seg selv en liten sjanse for at et terrorangrep skal skje i Norge. Om det skjer, vil det antagelig være en sånn småkriminell psykisk fyr som i Danmark eller Canada, ikke en ordentlig terrorist. Disse klarer sjelden å drepe særlig mange, og de går også stort sett etter enkeltpersoner som dokumentarfilmskapere eller journalister/offentlige personer, politi o.l. Eventuelt skyter de mot en synagoge. Hvis man kan litt statistikk, kan man se på risiko for å dø av påkjørsel fra trikk vs bli drept pga at man bærer et kors. Jeg hadde ikke vært redd. Anonymous poster hash: 4c5e7...38a 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Jeg tror logisk sett at det er lite sannsynlig.. Men jeg vet hvordan det er å være redd! Er f.eks småengstelig etter det NRK skrev om at IS hadde planer om å ta seg inn i norske bolighus og drepe tilfeldige familier Anonymous poster hash: 418cd...d82 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 Ser ut som FRP har lykkes med å få folk til og glemme 22 Juli 2011. Anonymous poster hash: 87f65...09f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Ja, men dette er ikke "vanlig". Jeg har som kristen reist rundt i en del muslimske land. Vanligvis blir man respektert fordi man er "boktro". Det er i seg selv en liten sjanse for at et terrorangrep skal skje i Norge. Om det skjer, vil det antagelig være en sånn småkriminell psykisk fyr som i Danmark eller Canada, ikke en ordentlig terrorist. Disse klarer sjelden å drepe særlig mange, og de går også stort sett etter enkeltpersoner som dokumentarfilmskapere eller journalister/offentlige personer, politi o.l. Eventuelt skyter de mot en synagoge. Hvis man kan litt statistikk, kan man se på risiko for å dø av påkjørsel fra trikk vs bli drept pga at man bærer et kors. Jeg hadde ikke vært redd. Anonymous poster hash: 4c5e7...38a Jeg vil ikke si at 90% sannsynlighet er en liten sjanse! Min frykt er offentlige halshugginger, slik som var fryktet nå i sommer. Det er såpass at jeg hadde blitt letta om jeg hadde havnet oppi noe terror, og de "kun" har pistoler eller bomber. Tenk å stå å vente på å bli halshugget. Ser for meg terrorister kjøre rund i byen og kidnappe folk, for så å lage tilsvarende videoer som vi ser fra Midtøsten Dette som skjer nå tar helt fullstendig knekken på meg. Jeg er egentlig en sterk person som ikke lar meg skremme lett... Men nå er jeg i en situasjon hvor jeg merker at jeg blir stadig mer deprimert og livet blir mørkere og mørkere, og da går sånne ting så ekstremt inn på meg... Jeg er helt sjokkert over hvordan jeg reagerer på dette. Jeg prøver nå å finne noen som kan ta over hunden min hvis noe skjer med meg, og jeg tror at hvis jeg finner noen så vil jeg falle litt til ro. Jeg er ikke redd for meg selv egentlig, men jeg er redd for familien, og så er jeg redd for at hunden min skal bli værende alene i leiligheten i dagesvis etter noe eventuelt har skjedd.Anonymous poster hash: 451d0...a48 2
dillyduzit Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Jeg tror logisk sett at det er lite sannsynlig.. Men jeg vet hvordan det er å være redd! Er f.eks småengstelig etter det NRK skrev om at IS hadde planer om å ta seg inn i norske bolighus og drepe tilfeldige familier Anonymous poster hash: 418cd...d82 link? Uansett TS, jeg mener at du ikke har noe å frykte.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 Jeg vil ikke si at 90% sannsynlighet er en liten sjanse! Min frykt er offentlige halshugginger, slik som var fryktet nå i sommer. Det er såpass at jeg hadde blitt letta om jeg hadde havnet oppi noe terror, og de "kun" har pistoler eller bomber. Tenk å stå å vente på å bli halshugget. Ser for meg terrorister kjøre rund i byen og kidnappe folk, for så å lage tilsvarende videoer som vi ser fra Midtøsten Dette som skjer nå tar helt fullstendig knekken på meg. Jeg er egentlig en sterk person som ikke lar meg skremme lett... Men nå er jeg i en situasjon hvor jeg merker at jeg blir stadig mer deprimert og livet blir mørkere og mørkere, og da går sånne ting så ekstremt inn på meg... Jeg er helt sjokkert over hvordan jeg reagerer på dette. Jeg prøver nå å finne noen som kan ta over hunden min hvis noe skjer med meg, og jeg tror at hvis jeg finner noen så vil jeg falle litt til ro. Jeg er ikke redd for meg selv egentlig, men jeg er redd for familien, og så er jeg redd for at hunden min skal bli værende alene i leiligheten i dagesvis etter noe eventuelt har skjedd.Anonymous poster hash: 451d0...a48 Jeg har det virkelig helt likt som deg, har stått gjennom alt vondt her i livet men dette terrorgreiene har ødelagt mye av psyken min. Er også mer redd for familien. Men har sett et par andre skrive om tilsvarende frykt på nett nå så vi er ikke helt alene om å føle det sånn selv om det virker sånn.. Anonymous poster hash: 60d1d...8a9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 link? Uansett TS, jeg mener at du ikke har noe å frykte. http://m.nettavisen.no/nyheter/terrortrusselen-fryktet-drap-pa-tilfeldig-familie/8487745.htmlAnonymous poster hash: 60d1d...8a9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #13 Skrevet 16. februar 2015 Du har nok ikke noe mer å bekymre deg for enn andre. IS-sympatisører og denslags anser alle her til lands som vantro uansett. Poenget med et terrorangrep er heller ikke å utrydde nordmenn, det er helt urealistisk, men å sende frykt gjennom befolkningen. Hvis man da tar akkurat de med kristne symboler knytter man frykt til det å bære kristne symboler, slik at folk kanskje blir redde og legger fra seg halskjedene sine med kors hjemme. Hvis du derimot tar helt tilfeldige ofre, da kan ikke folk gardere seg, for da aner man ikke hvem som kan være den neste. Det er det som er en effektiv form for terror. Case in point: Se på disse selvmordsangrepene i London i 2005 (eller omtrent alle andre tilsvarende angrep). De kunne skjedd på nasjonaldagen, de kunne skjedd på et arrangement dronningen deltok på, men de skjedde blant helt vanlige pendlere på en helt vanlig torsdagsmorgen. Hadde det skjedd på nasjonaldagen hadde man vært shaky på neste nasjonaldag, men når det kan ramme hvor som helst og når som helst blir folk shaky hver eneste gang de pendler til jobben. Det ville vært mot sin hensikt å være så spesifikk at man leter etter enkeltpersoner med kors når de ønsker å skremme oss alle, ikke bare akkurat de med kors-tatoveringer. De går enten etter profilerte enkeltmål (karikaturtegnere, politikere) eller mål som gjør at alle i en gruppe (synagoger) eller hele befolkningen blir redde (helt tilfeldig). Det er klart vi lever med en betydelig fare for terrorangrep her i Oslo også, og det hender jeg tenker litt på det selv. Jeg er ikke redd for å bevege meg i sentrum, jeg bor ganske midt i sentrum, men man vet jo om det. Det er likevel altså ingen grunn til at akkurat du skal bekymre deg mer enn andre på grunn av en tatovering. Anonymous poster hash: 7ffbb...5a3 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #14 Skrevet 16. februar 2015 Jeg skjønner forresten at det ikke blir et særlig beroligende innlegg, altså, selv om konklusjonen er at du ikke trenger å bekymre deg spesielt. Det er jo en trussel. Det er likevel så mange, mange andre ting som tar så mange, mange flere liv enn terror at jeg ikke bekymrer meg i det daglige. Av amerikanere dør det titalls ganger flere av bokhyller som ramler over dem eller av kvelning under sex-rollespill som av terror. Terror er jævlig, men det er tross alt mer frykt enn det er reell fare, det er slik terror fungerer. Anonymous poster hash: 7ffbb...5a3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #15 Skrevet 16. februar 2015 Jeg skjønner forresten at det ikke blir et særlig beroligende innlegg, altså, selv om konklusjonen er at du ikke trenger å bekymre deg spesielt. Det er jo en trussel. Det er likevel så mange, mange andre ting som tar så mange, mange flere liv enn terror at jeg ikke bekymrer meg i det daglige. Av amerikanere dør det titalls ganger flere av bokhyller som ramler over dem eller av kvelning under sex-rollespill som av terror. Terror er jævlig, men det er tross alt mer frykt enn det er reell fare, det er slik terror fungerer.Anonymous poster hash: 7ffbb...5a3 Takk for svarene dine. Får håpe ingen blir provosert av tatoveringen da.. Har virkelig blitt et deprimert nervevrak av dette (kun deppa for hvordan ting er blitt her, så henger bare sammen med det) og ser ingen vei ut av det så lenge mine jeg og mine nærmeste bor i byen. Heldige dere som kan sammenligne det med andre ulykker og ikke være engstelige. Anonymous poster hash: 60d1d...8a9
Gothminister Skrevet 16. februar 2015 #16 Skrevet 16. februar 2015 Får skrekkbilder i hodet at jeg blir stukket ihjel mens jeg er ute på trilletur med sønnen min og andre fæle scenario.Anonymous poster hash: 60d1d...8a9 Det kan fort skje. Vi vil nok i langt større hyppighet i fremtiden oppleve raske og effektive voldsepisoder fra berikelsen som er dradd inn i dette land. Men hvorfor er vi redde for det? Dette er noe vi alle har ventet på i snart 30 år. Skal vi først nå begynne å syte. Fru Halvorsen og Støre og deres velgere har valgt dette for oss. Så kutt ut og vær redd, dette har vi selv valgt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #17 Skrevet 16. februar 2015 Det kan fort skje. Vi vil nok i langt større hyppighet i fremtiden oppleve raske og effektive voldsepisoder fra berikelsen som er dradd inn i dette land. Men hvorfor er vi redde for det? Dette er noe vi alle har ventet på i snart 30 år. Skal vi først nå begynne å syte. Fru Halvorsen og Støre og deres velgere har valgt dette for oss. Så kutt ut og vær redd, dette har vi selv valgt. Jeg har stemt Fremskrittspartiet i alle år så har ikke valgt dette syns jeg. Klarer ikke bare kutte ut å være redd og føler meg verre av innlegget ditt så tar meg en pause herfra. Anonymous poster hash: 60d1d...8a9 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #18 Skrevet 16. februar 2015 Jeg har det virkelig helt likt som deg, har stått gjennom alt vondt her i livet men dette terrorgreiene har ødelagt mye av psyken min. Er også mer redd for familien. Men har sett et par andre skrive om tilsvarende frykt på nett nå så vi er ikke helt alene om å føle det sånn selv om det virker sånn.. Anonymous poster hash: 60d1d...8a9 Det er godt at jeg ikke er alene, men det er fælt at man skal ha det sånn, spesielt når man ikke kan gjøre noe frem eller tilbake uansett. Jeg har alltid bodd i Oslo, og fantes ikke det spor redd feks under voldtektsbølgen som var. Men det som skjer må tynger så sinnsykt! Jeg vet ikke om det er derfor jeg blir mer og mer deprimert, men det hjelper hvertfall ikke... Jeg synes media har et stooort ansvar her, det er viktig å finne riktig balanse mtp hvor mye oppmerksomhet de gir disse terroriste.Anonymous poster hash: 451d0...a48 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #19 Skrevet 16. februar 2015 Takk for svarene dine. Får håpe ingen blir provosert av tatoveringen da.. Har virkelig blitt et deprimert nervevrak av dette (kun deppa for hvordan ting er blitt her, så henger bare sammen med det) og ser ingen vei ut av det så lenge mine jeg og mine nærmeste bor i byen. Heldige dere som kan sammenligne det med andre ulykker og ikke være engstelige.Anonymous poster hash: 60d1d...8a9 Jeg skjønner det. Det er dessverre ikke så mye jeg kan si for å lette på det, tror jeg. Jeg har selv vært i Afghanistan og kjempet mot mennesker med dette tankegodset, og på en måte tror jeg det gjorde meg litt immun mot den frykten på den måten at det hadde vært helt umulig å være der uten et slags skjold mot det hele. Det blir bare en realitet, ikke noe man kan gå og frykte. Det jeg imidlertid kan si er at IS-ledere tidligere har uttalt at ateister er enda verre enn kristne. For ateister er ikke bokens folk, som det heter i Koranen (ahl al-kitab, bare å google hvis ønskelig). IS har mer imot de kristne i Egypt enn de har imot den muslimske majoriteten, og derfor drepte de nå 21 kristne fremfor 21 tilfeldige. De ønsket å ramme de de hater mest og skremme dem. Her i Norge stiller det seg annerledes, for her er vi vantro og bør i deres øyne dø enten vi er kristne eller ikke. Jeg skjønner at synagogen i Oslo (jeg bor like i nærheten av den) kan være ekstra utsatt, det er jo et slikt mønster i angrepene i Frankrike og Danmark, men av den norske majoritetsbefolkningen er ikke korset verre enn ikke noe kors. Etter Koranen faktisk bedre, for disse antagelig bare helt uvesentlig i begge retninger. Anonymous poster hash: 7ffbb...5a3 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #20 Skrevet 16. februar 2015 Jeg skjønner forresten at det ikke blir et særlig beroligende innlegg, altså, selv om konklusjonen er at du ikke trenger å bekymre deg spesielt. Det er jo en trussel. Det er likevel så mange, mange andre ting som tar så mange, mange flere liv enn terror at jeg ikke bekymrer meg i det daglige. Av amerikanere dør det titalls ganger flere av bokhyller som ramler over dem eller av kvelning under sex-rollespill som av terror. Terror er jævlig, men det er tross alt mer frykt enn det er reell fare, det er slik terror fungerer.Anonymous poster hash: 7ffbb...5a3 For min del så er jeg ikke redd for å dø, men jeg er redd for hvordan... Og selvfølgelig redd for familien. Jeg vil heller dø av kvelning under sex, enn å være innesperret på tbanen mens jeg venter på at det skal bli min tur til å bli halshugget.Anonymous poster hash: 451d0...a48
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå