AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Hvis man vanligvis har 36 i kroppstemperatur, istedenfor normalt (37?). Har man på en måte 41,5 i feber når termometeret viser 40,5? Føles det sånn for meg, som det føles for andre å ha 41,5? Eller er det den eksakte temperaturen som avgjør hvor jævlig det føles (dersom svaret er ja her: STAKKARS dere som har hatt 41,5 - haha). Anonymous poster hash: a4728...283
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Har man 41,5 i feber er man nesten dø. Noen har lavere temp enn andre, under 37 grader. Jeg har hatt opp mot 41 grader og da var jeg innmari syk, kunne ikke stå på beina. 40,5 er veldig høgt men du har ikke 41,5 altså selv om graden din er 36. Anonymous poster hash: e1c3e...a31
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Selv om normalen er 37 så er det ikke "normalt" i den forstand. Alle er forskjellige. Selv har jeg 36.4 som normaltemp. Dvs, om jeg har over 37 så har jeg feber. Uansett hva normaltemp. for deg er så er 42 grader det høyeste hjernen klarer, da er du så godt som død da alle vitale organer stenger ned pga den høye temperaturen Anonymous poster hash: c33ee...0a9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Kroppstemperaturen variere hos alle mennesker gjennom døgnet og gjennom sesongene. 37 er ingen standard, du kan ha både høyere og lavere og likvel være helt normalt. Imidlertid har du ikke feber før du har 38 grader, uavhengig av hva tempen pleier å ligge på når du måler dem. Når du passerer 38 gjennomgår kroppen en del prosesser som setter fart på immunsystemet, dette skjer ikke ved lavere temp fordi du pleier å ha 36. Du kan føle deg varm og uvel før du når 38, men du har ikke feber, du har feberfølelse. Det blir som å koke vann, vannet koker ikke før 100 grader, uansett om det du har i kjelen er 36 grader eller 37.Anonymous poster hash: dfcc7...33c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå