AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Hva heter den type kake? Eller "kake".. Jeg mener, sukkerbrød med vaniljekrem og diverse annet fyll pluss krem og marsipanlokk blir jo marsipankake. Med bare krem = bløtkake. Men dette mmf/sukkerpaste osv trekket.. Det er jo KUN så det skal se pent, og ikke minst uspiselig ut. Som pynt, som noe "finere" enn kake. SÅ hva er greia? Var det ikke KAKE de ville ha da? Ingenting skal se ut som det er lenger, skal det vel? Det smaker jo ikke noe godt, men hei! La oss heller ha en PEN kake i bryllupet enn en GOD en Anonymous poster hash: e7c7d...826 1
Gjest Ennasus Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Tror det kalles "fondant cake" Skjønner heller ikke vitsen, kan jo få kjempefine kaker som også er spiselige syntes de kakene blir så innmari over-the-top...
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Det som er inni er jo godt uansett. Det er jo bare til å la være å spise sukkerpastaen. Anonymous poster hash: 01203...046
Gjest The damned Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Jeg skjønner ikke greia med det heller. Har smakt det et par ganger og det smaker jævlig så nå skyr jeg det som pesten. Gi meg heller en kake som ikke nødvendigvis er noe kunstverk, men som smaker fantastisk og hvor man kan spise alt.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Det som er inni er jo godt uansett. Det er jo bare til å la være å spise sukkerpastaen. Anonymous poster hash: 01203...046 Alle sånne kaker jeg har væt borti har hatt fokus kun på utseende. Smaken har vært direkte kjedelig, null smak annet enn sukker, selv når innholdet gir seg ut for å være sjokoladekake. Hva skjedde med å pynte med skikkelig marsipan? Pent og godt. Og selv om man lager sånn sukkerpastatrekk, hvorfor ikke ha kakebunn og fyll som smaker? Er de redde for at det skal trekke gjennom pynten? Anonymous poster hash: b7db2...e6b 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 Må bare si at jeg har laget kaker med fondanttrekk (og marsipan) og da lager jeg vanlige, smakfulle kaker ubder trekket. Er enig i at fondant ikke er noe særlig godt, men det er bare å legge til side og spise kaken inni Jeg har vertfall fått mye skryt for kakene jeg har lagt, både på smak og utseende.Anonymous poster hash: 54ee3...da2 1
Gjest lykkeligkry Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Vi valgte MMF kake i vårt bryllup. Hvorfor? Jo fordi ikke jeg kan spise marsipan, men jeg kan spise denne, Og jeg vet ikke jeg, vi hadde 200 gjester mens den kaken det var null igjen av var den kaken. Og ja noen la toppen vekk men det var ikke mye kakerester på plettene til folk@
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 Men det må da finnes ting som faktisk smaker godt som man kan pynte med? MMF er omtrent like spiselig som MDF ... Anonymous poster hash: b7db2...e6b
Gjest Emera Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Nei den sukkerpastaen kan de få ha for meg. Jeg foretrekker rustikke kaker med hjemmelaget preg. De ser gode ut og er fristende å spise. Men jeg forstår jo at noen anledninger kan kreve spesielt stilige kaker, og at noen ikke tåler marsipan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå