Gå til innhold

dobbel legetime mon tro?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For å gjøre en laaaaang historie kort så har jeg gått i en ond sirkel pga helsa i 4 år, trodde at det var over men har gått på en megasmell nå. Kan ikke fortette i jobben min, må finne en annen men har søkt etter en annen jobb i 5 år faktisk. Å flytte er ikke bare bare pga mannen sin jobb. Og kan ikke ta en hvilken som helst jobb uansett pga helsa. Så er ikke bare å få en sykemelding og finne en annen jobb. Kan vel lett få en jobb i en butikk kanskje men kan ikke pga helsa. Jeg må dessverre være kresen i jobbsøkingen :(

Men så er det sånn at fastlegen min som kjenner meg godt, er i permisjon, så jeg har en vikarfastlege som jeg ikke kjenner. At han skal sette seg inn i hele journalen min og bli like godt kjent med meg som fastlegen min er, før jeg bestiller time, det kommer selvfølgelig ikke til å skje. Så jeg må til han og legge ut om hele historien, er det da lurt med en dobbeltime tror dere? En time på dagen er 5 min så det kan jeg ikke satse på så må ha en vanlig time og tror at de er på 20 min på mitt legekontor. Er 20 min nok tror dere? Vanskelig å vite. Så surt at ikke min egentlig fastlege ikke er der når jeg virkelig trenger henne :( Hun er ikke tilbake før om mange mnd.

Anonymous poster hash: 54117...c4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si hva det gjelder og få de i telefonen til å avgjøre hvordan timeavtalen skal organiseres.

De fleste leger ønsker å se og snakke med pasienten før de graver seg nedni papirer, eller i dagens system -> graver seg inn i datajournalen.

Anonymous poster hash: a4fd5...5d3

Skrevet

De aller fleste av oss har ikke tid å lese hva timen gjelder engang. Det er i teorien satt ut 4 minutter til å skrive et helt journalopptak (tar 1.5 time når du er student feks), deretter 6 minutter til å tisse/drikke kaffe/rydde opp alt utstyr/ordne kontoret/lese journalen til neste pasient/sette seg inn i hva slags sykdom der er pasienten har(en allmennlege kan litt om alt, vi MÅ faktisk lese om sykdommer nå og da..)

Det er SJELDENT/ALDRI tid til å lese journal. Du bør absolutt bestille dobbelttime, helst to enkle. :)

Anonymous poster hash: 75bc1...0eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...