Gjest Haaploes Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Nylig flyttet jeg fra vakre Norge og litt lenger sør. Forrige uke ble jeg invitert til en utflyttningssammenkomst hjemme hos en ny kollega, altså ingen rølpefest, men drinker og småmat (regner jeg med). Her anses det som fryktelig frekt å komme uten noe i hendene, og jeg kunne tenke meg å lage en personlig (norsk?) vri på vertinnegaven min. Leiligheten er fortsatt litt på halv tolv, og bakeutstyret er ikke så avansert som jeg gjerne skulle hatt det, men jeg har likevel lyst til å fylle en kurv med noe både gjester og vertskap kan nyte. Spørsmålet er hva, og det er der dere kommer inn. Kjære KG-bakere - kan dere inspirere meg litt?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Kringle? Kanelboller?Anonymous poster hash: 872fc...14d
Kvist Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 Kanelboller eller skolebrød. Aldri sett skolebrød med vanlijekrem og kokos i noe utland før. 1
Gjest Ennasus Skrevet 15. februar 2015 #4 Skrevet 15. februar 2015 Når jeg tenker på "norsk bakst" så tenker jeg automatisk på gjærdeig! Kanelboller, kanelgiffler, skolebrød, kringle, boller osv. Skjekk ut denne linken, mye god gjærdeig der tenker jeg! http://www.detsoteliv.no/recipes?title=&field_ingredients_value=Gjær&keys= Andre typisk norske ting i mitt hode er vafler og lefser med smør, sukker og kanel! Rullekake, delfiakake og kransekake er jo også noe.. Ellers kunne du jo laget porsjonskaker og snacks som ulike typer muffins, kjeks, konfekt eller fudge (hvit sjokolade i konfekt anbefales veldig) Kjeks jeg ville satset på isåfall er havrekjeks! Det er såå godt! Eller siripssnipper, snitter, kransekakeringer og havreflarn.. Er så mye godt å velge mellom! Makroner, pikekyss og cake pops er ikke så typisk norsk, men veldige fine og morsomme snacks å ta med Anbefaler detsoteliv.no til alle oppskrifter egentlig. Genial nettside som har ALT, hvor alle oppskriftene har god fremgangsmåte, bilder og alt er testet :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå