AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Har ei datter på 15 år som knakk tåa si for ca 2 år siden. Hun fikk beskjed om og bruke krykker ett par uker. Ifølge legen var det ikke ett stort brudd. Men siden dette skjedde har hun hatt mye vondt i tåa, særlig ved bruk av trange sko. Og om hun går lange turer. En annen ting er att det knepper i tåa. Hun sier selv at om det er helt stille i klasserommet og hun går, så hører de andre att det knepper. Burde vi forlange nye røntgen bilder eller er det slik etter brudd? Har aldri knekt noe så jeg vet ikke Anonymous poster hash: f8965...d83 Anonymous poster hash: f8965...d83
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Jeg har også brukket en tå og opplever det samme som din datter, at det virker som bruddet brytes opp igjen, men har ikke fortalt det til lege. Det er 30 år siden og før jeg har kommet meg til lege har jeg glemt at det kan være plagsomt noen ganger. Bruker ofte gå barbent hjemme og på sommeren. Det er mulig jeg har en høy smerteterskel Men anbefaler å ta det opp med legen, kanskje tåa trenger en avstiving/operasjon. Anonymous poster hash: 39dde...da8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 Gå til fastlegen og få tåa undersøkt, evt. Be om en tøntgen eller MR undersøkelse. Det kan være hun har en varig skade det ikke er mulig å gjøre noe annet med enn å ha gode sko for å unngå å gjøre det verre. Det er min erfaring etter brudd i stortå, for mange år siden.Anonymous poster hash: 1ef85...e2b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå