Gå til innhold

stipend/lån

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest 5

Hei

Er det noen her som studerer ved UIO som vet om stipend/lån har ankommet studentkontoret? Står at det skal komme imidten av august og det er jo snart.

Siden universitetet starter tidligere nå trodde jeg dette skulle justereres fra lånekassens siden også....

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle får ikke stipend/lån samtidig. Ikke alle får pengene ved skolestart.

Gå på www.lanekassen.no og logg deg inn på dine sider. Da ser du fort om søknaden din er ferdigbehandlet eller ikke. Alternativt kan du ringe søkofonen eller lånekassefonen eller hva den nå heter: 04545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 5

Tin informasjon kan jeg si at jeg fikk hentet ut lånet igår og at universitetet har begynt å dele ut de som søkte tidlig. Lønner seg og søke i slutten av mai :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man må jo ha meldt seg til eksamen og fått kort for å hente lånet. Jeg søkte i mai og har for lengst fått svar, men jeg har ikke fått giro for innbetaling av semesteravgift eller noenting, hvordan fikk du det så raskt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje fått søkt på stipend og lån engong eg... Fann ikkje studiet mitt på den lista på nettsøknaden og har ikkje fått papirsøknad.

What to do??

Må eg søke om å få papirsøknad eller skal den komme i posten? Er berre nokre dagar til skulen begynne, so eg kan vel berre vente. Reknar med det er mulig å få en søknad på Universitetet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke studiet ditt???

Høres rart ut. Har du sjekket på linken om samordna opptak??? (Den du skal bruke om du ikke finner det?)

Hva i all verden er det du skal studere da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ta ex.phil, generell psykologi og forskingsmetoder 1.

Skal ta å prøve å søke en gang til. Kanskje det pluttselig går et lys opp for meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska du ta både exphil og exfac denne høsten så kan du jo kun søke på det. Tar du flere vekttall så har jo ikke det noe å si for søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo akkurat det som er problemet. Skal ikkje ta ex.fac nemlig. Hadde vore enkelt å søke viss eg skulle tatt både ex.phil og ex.fac.

Men som sagt: Ventar til eg kjem på UiO og får tak i en papirsøknad der. Då går det nok greit.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man må jo ha meldt seg til eksamen og fått kort for å hente lånet. Jeg søkte i mai og har for lengst fått svar' date= men jeg har ikke fått giro for innbetaling av semesteravgift eller noenting, hvordan fikk du det så raskt?

UiO har sluttet å sende ut giro. Gå inn på Studentweb (der du semesterregistrer deg) - der finner du giroen elektronisk (med kidnr etc), og mulighet for å bestille den på papirversjon. Det begynner muligens å bli litt sent for å bestille papirversjon nå - etter kval.reformen må jo semesteravgiften være betalt før 1.september.

Slik har det vært for meg de siste tre-fire semestrene, og jeg får mail om dette til uio-eposten min noen måneder i forkant (dette semesterets påminnelse kom 18.mai).

Adressen til UiOs studentweb:

https://studweb.uio.no/as/WebObjects/studen...entweb?inst=UiO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet alt dette, men jeg har ikke fått noen pinkode heller (har bestilt nå da).

Da bør jo ting ordne seg for snille jenter sånn at du får penger som kan brukes på morsomme bøker, spas og moro 8)

Evt på kjedelige ting som husleie og kjedelige pensumbøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...