Gå til innhold

Depresjon - erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Akkurat fått vite at kjæresten min har slitt med depresjon før vi ble kjærester, og over ganske lang tid.

Vet ikke om han har fått behandling, men tviler på han har vært hos legen... kjenner jeg han rett.

Han var mye "frem og tilbake" før vi ble sammen, og ikke lett å skjønne seg på. På et tidspunkt fant han ut at han måtte gjøre noe aktivt bra for seg selv, og valgte å satse med meg. Jeg var ikke klar over dette altså.

Jeg har ikke tenkt på at han kunne være deppa. Han har sagt at tiden med meg har vært den beste i hans liv, og at han nå har ønsker og drømmer for fremtiden - mer en retning i livet.

Men jeg føler meg jo litt blind... har tenkt å spørre han mer om dette, men hva kan man egentlig forvente for fremtiden? Kommer det tilbake? Hvordan var du da du var deppa? Kan det virkelig ha vært en grunn til at han ikke ville bli kjærester tidligere?

Er litt forvirret... og helt uten kunnskap om dette selv.

Anonymous poster hash: 21e83...dd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Depresjoner kan være så utrolig mye, det kommer an på person, grad, selvinnsikt, behandling, genetiske forutsetninger, og sikkert en hel masse annet. Så her vil det absolutt beste være om du får satt deg ned sammen med han, og tatt en skikkelig prat rundt dette. Det er viktig for begges del, det er ikke bra å gå rundt og skjule psykiske problemer, og det kan til tider være tøft å være sammen med noen som sliter. Men dette kommer helt an på faktorene jeg nevner over. De fleste blir friske med hjelp, men det er alltid en sjanse for at det kommer tilbake.

Og ja, det kan helt klart være en grunn til at han har unngått forhold. Det har ikke så mye for seg å spørre hvordan andre har opplevd depresjon, siden det er så mange forskjellige måter det oppleves på. Skalaen går fra de som når fullstendig bunnen og tar sitt eget liv, til de som har det kjipt uten at de kan sette fingeren på hva det er, men fortsatt fungere relativt som normalt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...