Gå til innhold

Bytte behandler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Startet på dps for noen uker siden. Fikk først en mannlig behandler, og han tilbø meg å snakke med en kvinne istedenfor allerede første timen. Forrige uke var jeg på dps, og den nye kvinnelige behandleren min sa da at jeg måtte få en annen en henne igjen pga stor pågang akkurat nå. Jeg synes hun var veldig hyggelig, og vil virkelig ikke bytte til en annen enn henne. Kan jeg be om å få vente til hun evt er ledig? Er jeg en vanskelig pasient hvis jeg ber om dette?

Anonymous poster hash: 9d739...f30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville spurt. Det må jo bare være hyggelig for henne at du føler for å beholde henne. Du er ikke vanskelig. Det er mer dps som vat litt vanskelig som først gir deg en og så sier du må bytte.

Anonymous poster hash: ed51d...b8b

Skrevet

Jeg ville spurt. Det må jo bare være hyggelig for henne at du føler for å beholde henne. Du er ikke vanskelig. Det er mer dps som vat litt vanskelig som først gir deg en og så sier du må bytte.

Vet du om dette er vanlig? Jeg føler meg som en utrolig krevende pasient. Jeg har gått til en behandler over lenger tid, og hørt på denne behandlerens meninger før jeg startet på dps nå. Og det funket virkelig ikke med den behandleren, derfor vil jeg så gjerne snakke med en det er lettere for meg å snakke med.

Grunnen er rett og slett at jeg er veldig utrygg på voksne personer pga oppveksten min (jeg er under 20).

Anonymous poster hash: 9d739...f30

Skrevet

Vet du om dette er vanlig? Jeg føler meg som en utrolig krevende pasient. Jeg har gått til en behandler over lenger tid, og hørt på denne behandlerens meninger før jeg startet på dps nå. Og det funket virkelig ikke med den behandleren, derfor vil jeg så gjerne snakke med en det er lettere for meg å snakke med.

Grunnen er rett og slett at jeg er veldig utrygg på voksne personer pga oppveksten min (jeg er under 20).Anonymous poster hash: 9d739...f30

Jeg har selv kommet med ønske om hvilken behandler jeg ønsket - og det ble hørt. Jeg vet ikke om det er vanlig, men ville tro det ikke er så uvanlig. Det er kjempeviktig at man føler en tilknytning/kjemi med behandleren, om man virkelig skal få til noe i terapien (unntaket er kanskje kognitiv terapi, der dte fokuseres mest på det tekniske og kognitive). Du er i alle fall ikke "utrolig krevende" bare fordi du ytrer et slikt ønske. Du kan jo grunngi det med det du skriver her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...