2shy Skrevet 14. februar 2015 #1 Del Skrevet 14. februar 2015 Hvordan er det med takvindu på soverom, får man luftet når det regner f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 15. februar 2015 #2 Del Skrevet 15. februar 2015 Jeg hadde det da jeg bodde hjemme, kunne fint ha vinduet på gløtt, med mindre det virkelig pøsregnet! Jeg er avhengig av å ha det mørkt på soverommet, og er veldig fornøyd med velux-løsningen med rullgardiner, blir helt mørkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 15. februar 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 15. februar 2015 Jeg hadde det da jeg bodde hjemme, kunne fint ha vinduet på gløtt, med mindre det virkelig pøsregnet! Jeg er avhengig av å ha det mørkt på soverommet, og er veldig fornøyd med velux-løsningen med rullgardiner, blir helt mørkt. Jeg ser at man også kan få kjøpt løsning med utvendige persienner som demper lyd fra regn/hagl betraktelig, og det er jo kjekt. Mørklegger også soverommet Hm, er jo et gjesterom jeg evnt kan bruke hvis det pøsregner da, for jeg MÅ ha vinduet oppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 15. februar 2015 #4 Del Skrevet 15. februar 2015 Jeg ser at man også kan få kjøpt løsning med utvendige persienner som demper lyd fra regn/hagl betraktelig, og det er jo kjekt. Mørklegger også soverommet Hm, er jo et gjesterom jeg evnt kan bruke hvis det pøsregner da, for jeg MÅ ha vinduet oppe Åh, jeg savner alltid takvinduet mitt på høsten, høre regnet dryppe på vinduet var alltid så beroligende synes jeg. Det som eventuelt blir kjedelig da, er om du legger deg til å sove, og så begynner det plutselig å pøsregne midt på natten. Eventuelt regn, eller enda verre, snø, kombinert med sterk vind! Det er heller ingen god kombo med slike vinduer kom jeg på nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 15. februar 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 15. februar 2015 Åh, jeg savner alltid takvinduet mitt på høsten, høre regnet dryppe på vinduet var alltid så beroligende synes jeg. Det som eventuelt blir kjedelig da, er om du legger deg til å sove, og så begynner det plutselig å pøsregne midt på natten. Eventuelt regn, eller enda verre, snø, kombinert med sterk vind! Det er heller ingen god kombo med slike vinduer kom jeg på nå. Men hvis jeg har vinduet bare bittelitt på gløtt, typ 0,5 cm, går ikke det bra da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apefinger Skrevet 15. februar 2015 #6 Del Skrevet 15. februar 2015 Har to på rommet mitt nå. Som den lette soveren jeg er, er det et rent helvete på regntunge netter. Eller verst; haglbyger.... Men lufting under regn har aldri vært noe problem, med mindre det er veldig tunge dråper som skvetter vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 15. februar 2015 #7 Del Skrevet 15. februar 2015 Men hvis jeg har vinduet bare bittelitt på gløtt, typ 0,5 cm, går ikke det bra da? Jo såpass lite går nok helt fint! Jeg sovna en gang mens jeg luftet, vindu hadde sikkert 10 cm åpning, og så begynte det å snø og blåse. Det er ikke å anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 15. februar 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 15. februar 2015 Jo såpass lite går nok helt fint! Jeg sovna en gang mens jeg luftet, vindu hadde sikkert 10 cm åpning, og så begynte det å snø og blåse. Det er ikke å anbefale. Haha, nei DET skjønner jeg også Jeg får tenke litt og se hva det blir til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 15. februar 2015 #9 Del Skrevet 15. februar 2015 Hvis du vet at du irriterer deg og ikke kommer til å få sove ved kraftig regn, hadde jeg nok revurdert soverom med skråtak og takvindu. Skjærer, måker og andre fugler som hopper rundt på vinduet kan også være plagsomt om det er mye slike i området. Jeg synes som sagt bare det var koselig med regn på taket, den tiden jeg hadde slikt soverom. Dessuten er det fantastisk å ligge på ryggen i senga og kikke opp på stjernehimmelen og månen når man ikke får sove! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 15. februar 2015 Forfatter #10 Del Skrevet 15. februar 2015 Har to på rommet mitt nå. Som den lette soveren jeg er, er det et rent helvete på regntunge netter. Eller verst; haglbyger.... Men lufting under regn har aldri vært noe problem, med mindre det er veldig tunge dråper som skvetter vann. Jeg sover også veldig lett, derfor må jeg evnt montere sånn utvendig sak som er beregnet for å dempe lyd fra regn og hagl. Vet ikke hva det koster, men det er vel en smal sak sånn sett i et større bilde. Bare jeg får lov til å lufte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 15. februar 2015 Forfatter #11 Del Skrevet 15. februar 2015 Hvis du vet at du irriterer deg og ikke kommer til å få sove ved kraftig regn, hadde jeg nok revurdert soverom med skråtak og takvindu. Skjærer, måker og andre fugler som hopper rundt på vinduet kan også være plagsomt om det er mye slike i området. Jeg synes som sagt bare det var koselig med regn på taket, den tiden jeg hadde slikt soverom. Dessuten er det fantastisk å ligge på ryggen i senga og kikke opp på stjernehimmelen og månen når man ikke får sove! Blir det den leiligheten så blir jeg som sagt å ettermontere lyddempende persienner fra velux, det burde skulle løse lydproblemet. Ikke mye fugler her, og regner med den persienna ville tatt lyden vekk fra dem også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 15. februar 2015 #12 Del Skrevet 15. februar 2015 Blir det den leiligheten så blir jeg som sagt å ettermontere lyddempende persienner fra velux, det burde skulle løse lydproblemet. Ikke mye fugler her, og regner med den persienna ville tatt lyden vekk fra dem også Da høres det ikke ut som noe problem, det er ihvertfall ikke noe problem å ha en liten glippe på vinduet om natten, etter min erfaring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 15. februar 2015 Forfatter #13 Del Skrevet 15. februar 2015 http://www.velux.no/Private/Takvindu_Produkter/VELUX_gardiner/Produktoversikt/Rulleskodder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå