Gå til innhold

Stoppe midt i ppillebrettet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på microgynon ( har gjort det i flere år ) og har nå lest pakningsvedlegget og sitter igjen noe klokere, men tenkte jeg skulle høre med kloke hoder her på KG også.

Jeg har hoppet over mensen to ggr på rad ( altså bare fortsatt på ny pille isteden for pillefri uke ) og nå begynte jeg å blø på dag tre på tredje brettet på rad.

Jeg er ikke så gira på mellomblødninger eller eventuelt mensen i en hel mnd ( noe som har skjedd en gang før ) Så jeg tenkte jeg skulle ta pillefri uke fom i morgen da i steden for å ta hele brettet ferdig med masse mellomblødninger underveis. Men vil jeg da være beskyttet ?

Jeg trenger ikke bruke tilleggsprevensjon ? I pakkningsvedlegget står det ikke noe om at jeg trenger å bruke kondom dersom jeg velger å kutte midt i brettet for å forskyve mensen. Men jeg ble plutselig litt usikker?

Så spm; må jeg bruke kondom de neste 7 dagene når jeg velger å ta pillefri uke etter tredje pille på nytt brett ?

Anonymous poster hash: dec85...292
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du har tatt minst 21 piller på rad så er du trygg :)

så du kan helt fint ta pause nå, og du trenger ikke å bruke kondom i tilegg :)

Anonymous poster hash: 57186...a79

Skrevet

Jeg kjenner ikke akkurat til det merket du går på, men hvis du slutter midt i et brett så vil du ikke være beskyttet og bør bruke kondom i tillegg. Var iallefall sånn på de som jeg gikk på.

Ta heller brettet ut og deretter den uka med sukkerpiller/pillefri uke og begynn på igjen som vanlig.

Skrevet

Om alle pillene er like så går det bra, om det er forskjellige type piller på et brett så må du fullføre brettet.

Anonymous poster hash: 5997d...fab

Skrevet

Hvis du har hoppet over blødning to ganger har du gått på pillene sammenhengende mer enn 21 dager, ergo er du trygg om du tar en pillefri uke nå.

Jeg går selv på Microgynon og skjedde det samme hos meg. Vil råde deg til å fullføre brettet du er på, uansett. Mellomblødningen vil stoppe om noen dager. For så å ha en pillefri uke. Det er lettere for deg å holde styr på ting om du fullfører brettet du er på :)

Anonymous poster hash: 3f84e...2af
Skrevet

Du kan fint ta pause nå midt i brettet, og likevel være beskyttet, ettersom du har gått mer enn 21 dager sammenhengende i forkant.

Da jeg gikk på mikrogynon brukte jeg de på samme måte. Brukte ca tre brett sammenhengende uten pause, for så å oppleve at jeg begynte å blø litt og da tok jeg den pillefrie uka, og så var det nye 3-4 brett.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Grunnen til at jeg velger å stoppe i dette brettet etter fire dager på nytt brett er rett og slett at sist jeg fikk mellomblødninger på samme måte så endte jeg opp med å ha mensen sammenhengende i 3 uker, så ikke bare småblødninger her og der. OG det orker jeg ikke igjen. Passer uansett bedre å starte på pillebrett på denne nye dagen enn den jeg pleide å ha før :)

Anonymous poster hash: dec85...292

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...