AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #1 Skrevet 14. februar 2015 Er det noen her som har en nakkeskade? Jeg sliter veldig med nakken. For 15 år siden falt jeg stygt og fikk en kraftig sleng på nakken. Så ille at jeg var så svimmel i flere uker etterpå at jeg knapt klarte gå/kjøre bil. Men fikk ikke annet beskjed av legen enn om å ta det med ro. Like etterpå fikk jeg en ny sleng på nakken. Noen år senere falt jeg igjen og fikk komprimert nakke- og ryggvirvler. I ettertid så ble jeg rett og slett syk. Jeg er sikker på at nakken var en del av skylda for at jeg ble utbrent. Jeg var jo helt tappet for krefter og hadde vondt i hele kroppen (jeg har slått ene skulderen ut av ledd i ettertid også... så den er jo ikke akkurat smertefri den heller). Klarte ikke å jobbe på to år. Jeg fikk en gang rekvisisjon til manuellterapeut og gikk flere ganger i uka over noen måneder. Det hjalp noe. I ettertid har jeg trent bevisst mtp å holde meg smertefri. Men jeg har innimellom så vondt at jeg ligger og vrir meg i smerter. Og nå endelig har jeg fått mast meg til MR (ant maser jeg for lite for ingen leger har brydd seg om å så mye som kjenne på nakken min). Er det noen som har en nakkeskade og kan fortelle hvordan dere har fått denne behandlet? Hva er det som funker for deg? Noen som har operert? Og hva er i såfall gjort da? Anonymous poster hash: 318d3...6a7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #2 Skrevet 14. februar 2015 Les boka til Thorleif Næss. Helseløs og rettsløs, tror jeg den heter, finnes på bibliotek.Anonymous poster hash: bc2a7...dbf
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #3 Skrevet 14. februar 2015 Les boka til Thorleif Næss. Helseløs og rettsløs, tror jeg den heter, finnes på bibliotek.Anonymous poster hash: bc2a7...dbf Huff denne virket veldig deprimerende Anonymous poster hash: 318d3...6a7
straamann Skrevet 21. juli 2017 #4 Skrevet 21. juli 2017 På 14.2.2015 den 21.02, AnonymBruker skrev: Huff denne virket veldig deprimerende Anonymous poster hash: 318d3...6a7 Næss sin bok er ikke helt oppdatert mtp det medisinske, men gir en god innføring i hvor ille situasjonen har vært for nakkeskadde i Norge. Det er utrolig skremmende. Dessverre er ikke tilstandene bedre i 2017, snarere tvert imot.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå