Gå til innhold

Medisinsk abort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har dessverre måtte ta en medisinsk abort og tok fire piller i sjeden i dag tidlig. Etter dette har jeg blødd, som en sterk menstrasjon, med litt blodklumper til tider. Men jeg har ikke merket noe foster som har kommet ut. Jeg er/var i uke 8. Skal jeg merke at fosteret kommer ut? Jeg har også minimalt med smerter, har såvidt merket litt menstrasjonsmerter noen få ganger.

Er så redd for at kroppen min ikke renser seg..

Det er kjipt nok å gå gjennom dette nå, så vil absolut ikke tilbake for en utskrapning.

Håper noen kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan ringe til poliklinikken for å få svar på dette. De har kompetansen! Lykke til. :hug:

• Liker 1
Skrevet

Har du vært flink til å være oppe og gå imellom? Du må røre deg mye, og ja, det skal merkes i uke 8.

Anonymous poster hash: 0f57a...9ed

Skrevet

Har du vært flink til å være oppe og gå imellom? Du må røre deg mye, og ja, det skal merkes i uke 8.

Anonymous poster hash: 0f57a...9ed

Skal man? Jeg spontanaborterte i uke 5 og det kom ikke ut noe blod engang, så jeg kan ikke tro at man kan kjenne fosteret i uke 8!

Anonymous poster hash: b32a5...257

• Liker 1
Skrevet

Embryoet er ca 1,7 cm så er ikke så stort, ring til gynekologisk og du er usikker på om alt er ute.

Anonymous poster hash: 09652...9c1

Skrevet

Skal man? Jeg spontanaborterte i uke 5 og det kom ikke ut noe blod engang, så jeg kan ikke tro at man kan kjenne fosteret i uke 8!

Anonymous poster hash: b32a5...257

Da kan du ikke ha spontanabortert..

Anonymous poster hash: 62fbe...a64

• Liker 2
Skrevet

Embyoet er ikke 2 cm en gang, så tviler du vil merke noe enn noen blodklumper

Anonymous poster hash: 318eb...0ea
Skrevet

Jeg mistet i missed abortion. Fosteret døde mellom uke 7 og 8 ca., og jeg måtte ha slike piller for å få livmoren til å tømme seg. Jeg hadde menslignende smerter som ikke var sterke. Store klumper av levret blod. Jeg kjente ikke ekstra smerter da fosteret passerte livmorhalsen (jeg så fostersekken). Hvis ikke pillene hadde fungert, skulle jeg få et forsøk til.

Skrevet

Det varierer nok veldig. Jeg kjente det veldig godt. Andre igjen merker nok ikke stort.

Skrevet

Jeg tror du vil se fostersekken i det minste. Om ikke den har kommet ut, så må man sjekke med UL om alt har kommet ut.

Anonymous poster hash: 3c222...0f4

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei,

Takk for alle svar. Vil informere for de som lurer. Jeg er ikke lenger gravid og jeg har ikke kjent noe foster som har passert. Har kun hatt blødninger i 3-4 uker med litt blodklumper. Så alle har utrolig forskjellige opplevelser, men det betyr ikke at det ikke fungerer av den grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du vil se fostersekken i det minste. Om ikke den har kommet ut, så må man sjekke med UL om alt har kommet ut.Anonymous poster hash: 3c222...0f4

Dette. Jeg hadde MA i uke 9. Så fostersekken, ca 4 cm i diameter.

Anonymous poster hash: ddfe6...c2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...