AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #1 Skrevet 14. februar 2015 Kan man blande litt grøtpulver i kveldens siste MME måltid? Vi bruker kun HIPP og har også HIPP grøt, så lurte på om vi kunne blande opp MME sol vanlig, men i tillegg tilsette en liten skje med grøtpulver slik at det metter mer. Anonymous poster hash: 67e3c...7df
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #2 Skrevet 14. februar 2015 Hvor gammel er babyen? Dere kan. Begynne med grøt fra 4 mnd, små posjoner. Ville ikke gitt det tidligere. Hva med litt mer mme?Anonymous poster hash: 151a2...06b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #4 Skrevet 14. februar 2015 Ikke om babyen er under 4 mnd, og da skal du vel helst gi grøt på vanlig måte- i små porsjoner i starten. Jeg hadde heller gitt grøt først og så mme for treningens skyld, og selvsagt for å introdusere mat. Grøtpulver i flaske til såpass små blir fort for tykt å få ut av flaska greit, og da kan de nok ende med endel luft i magen(også om du bytter til mye større tut).Anonymous poster hash: cf667...330
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #5 Skrevet 14. februar 2015 Glemte si at det har med gluten og fordøyelse å gjøre. Vi måtte bytte bort fra Hipp bl a for liten metthetsfølelse. Nan og Collett er ofte et bedre valg i såfall.Anonymous poster hash: cf667...330
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #6 Skrevet 14. februar 2015 Glemte si at det har med gluten og fordøyelse å gjøre. Vi måtte bytte bort fra Hipp bl a for liten metthetsfølelse. Nan og Collett er ofte et bedre valg i såfall.Anonymous poster hash: cf667...330 Min fikk mye magesmerter av Nan så vi brukte kun Hipp. Som han ikke reagerte på, og han sov 10 timer hver natt uten å våkne frem til vi begynte med fast føde. Så det er forskjell på babyene. Anonymous poster hash: 151a2...06b
Gjest Magdalene Skrevet 14. februar 2015 #7 Skrevet 14. februar 2015 Det er litt avhengig av alder vil jeg si..
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 Min fikk mye magesmerter av Nan så vi brukte kun Hipp. Som han ikke reagerte på, og han sov 10 timer hver natt uten å våkne frem til vi begynte med fast føde. Så det er forskjell på babyene.Anonymous poster hash: 151a2...06b Jeg har aldri sagt at Hipp ikke passer for noen - dette er forskjellig for alle. Man må forsøke ulike merker om man merker magevondt, mye luft/gulp eller manglende metthetsfølelse. Collett og NAN er kjent for å mette mer enn Hipp - men ikke alle babyer kan eller vil ha det ene eller andre merker. Andre igjen tar alt uten problemer. Nan er jo dominerende på markedet, sikkert av en grunn. Men mitt barn kunne ikke ha den heller. Anonymous poster hash: cf667...330
Miramiri Skrevet 14. februar 2015 #9 Skrevet 14. februar 2015 Jeg begynte å lage velling til mitt barn når han var rundt 4 mnd gammel. Da drakk han over 1 liter mme om dagen og var "umettelig" på melk. Så da lagde jeg litt risgrøt som jeg blandet ut i melk. Pass på at du ikke bare blander grøtpulver rett i melka for da risikerer du at barnet blir ekstra tørst. Her brukte vi Hipp fordi ungen fikk så mageknip av Nan.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #10 Skrevet 14. februar 2015 Jeg begynte å lage velling til mitt barn når han var rundt 4 mnd gammel. Da drakk han over 1 liter mme om dagen og var "umettelig" på melk. Så da lagde jeg litt risgrøt som jeg blandet ut i melk. Pass på at du ikke bare blander grøtpulver rett i melka for da risikerer du at barnet blir ekstra tørst. Her brukte vi Hipp fordi ungen fikk så mageknip av Nan. Er det en liten stund siden du fikk barn? De nye rådene(eller; nye og nye) anbefaler fast føde fom 4 mnd. Så velling skal ikke være nødvendig. Velling som selges i butikk skal ikke gis før ganske sent, halvannet år står det vel på pakkene. Anonymous poster hash: cf667...330
Miramiri Skrevet 14. februar 2015 #11 Skrevet 14. februar 2015 Er det en liten stund siden du fikk barn? De nye rådene(eller; nye og nye) anbefaler fast føde fom 4 mnd. Så velling skal ikke være nødvendig. Velling som selges i butikk skal ikke gis før ganske sent, halvannet år står det vel på pakkene. Anonymous poster hash: cf667...330 Bare to år siden, men da fikk jeg beskjed av helsesøster at fast føde kunne gis fra 6 mnd. Men prøvesmaking fra 4 mnd. Jeg snakker ikke om velling som selges i butikken, men egenlaget på risgrøt og mme. Min unge ble i hvertfall ikke mett på det lille han gadd å spise av mat, så derfor grøtvelling på kvelden.
LindaM Skrevet 14. februar 2015 #12 Skrevet 14. februar 2015 Er det en liten stund siden du fikk barn? De nye rådene(eller; nye og nye) anbefaler fast føde fom 4 mnd. Så velling skal ikke være nødvendig. Velling som selges i butikk skal ikke gis før ganske sent, halvannet år står det vel på pakkene.Anonymous poster hash: cf667...330 Man kan lage vellingen selv. Evt kjøpe i Sverige. Der har de en type fra 4 mnd. Vi brukte det som kveldsmat fra ca 6 mnd alder. Synes det var genialt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå