Gå til innhold

Kakehjelp! Gjorde noe dumt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lagde en porsjon sjokoladekakedeig til LANGPANNE, og hadde i en normal, rund springform. Trenger kanskje ikke fortelle at den ikke ble ferdig til tiden (200gr i 12-15 min), så lot den stå videre i tre kvarter på 150gr. Da var den slik at da jeg stakk gaffel i den, var det ikke bare sørpe. Årsaken til at jeg hadde alt i en springform var at jeg var stresset pga hyperaktiv unge rundt beina og mye som skjedde, skulle selvsagt stekt den i to omganger. Men det jeg lurer på (har ikke sjekket den) er: hvis kakedeigen ikke er deig, men mer kake enn deig, er eggene gjennomstekte da? Noen som har erfaring med å gjøre det jeg gjorde? Er det trygt å spise rå, norske egg? (Økologiske, prior)

Anonymous poster hash: fd623...5d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går bra hvis kaken er nesten gjennomstekt.

Jeg har aldri sett noen advarsel mot å bruke rå egg her i Norge, tror ikke jeg hadde tenkt over det i det hele tatt.

Håper kaka smaker godt!

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg smaker på eggedosis o.l ofte og også ustekte kakedeiger med egg. Altså rå egg.

Har ikke hørt at det er noe farlig :)

Skrevet

Rå egg i Norge er vel ikke farlig? :klo: Jeg har flere oppskrifter på kakefyll med egg og jeg har aldri tenkt på at de ikke skulle kunne brukes. Aldri hørt om noen som blir dårlige heller.

Kaka blir helt sikkert bra.

Skrevet

Rått egg er jo ikke farlig. Mange treningsfolk som drikker rått egg. ;) Eggedosis er jo og rått.

Skrevet

Takk :) får håpe den er god, ja, selvom det ble litt improvisasjon..

Skrevet

Rått egg er trygt i norge. Men ikke spis det i andre land.

Anonymous poster hash: 40288...cb4

Skrevet

Ok. Den ble visst gjennomstekt, men greit å vite! Gubben spiste restene fra bolla, så...

Skrevet

"Alle" spiser jo rå kakerøre. Jeg har aldri hørt at rå egg i Norge er farlig. Tvert imot er det jo anbefalt av treningsfreaker. Dersom det hadde vært farlig hadde nok helsemyndighetene frarådet det, noe som de ikke har.

Anonymous poster hash: b58ca...90b
Skrevet

Norge er et av få land der rå egg er trygge å spise. I andre land kan det være salmonella i egg, og da må de kokes/stekes.

Anonymous poster hash: ab2e4...7e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...