Gå til innhold

Hvorfor blir huden illrød?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg klør meg, snyter meg, gnir meg litt eller på annen måte legger lett press på huden blir den illrød. Dette er nytt for meg, og ingen av vennene mine har det slik. Jeg klør meg ikke hardt, er heller lettere på labben nå for å forsøke unngå å bli rød. Det samme skjer hvis jeg sitter med det ene benet over det andre, sitter slik at benet hviler mot et stolbein eller hvis jeg lener meg framover med albuene på knærne. Jeg har ingen andre plager fra huden annet enn noe tørr hud, men ikke noe eksem eller noe sånt. Er det andre som har dette? Er det sånt som kommer når man blir eldre, eller er det noe jeg lan gjøre for å bli kvitt det?

Anonymous poster hash: abf1f...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som dehydrert hud. Prøv å drikke rikelig med væske i løpet av dagen, og smør deg med skikkelig god fuktighetskrem. Ikke dusj med veldig varmt vann



Anonymous poster hash: d3dfe...d2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker nok væske og dusjer i lunkent vann 1 gang i uken (ellers klutevask). Smører med A-derma, Carbamid og Miniderm. Spiser sunt, ikke alkohol, har ingen vitaminmangler.

Anonymous poster hash: abf1f...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg klør meg, snyter meg, gnir meg litt eller på annen måte legger lett press på huden blir den illrød. Dette er nytt for meg, og ingen av vennene mine har det slik. Jeg klør meg ikke hardt, er heller lettere på labben nå for å forsøke unngå å bli rød. Det samme skjer hvis jeg sitter med det ene benet over det andre, sitter slik at benet hviler mot et stolbein eller hvis jeg lener meg framover med albuene på knærne. Jeg har ingen andre plager fra huden annet enn noe tørr hud, men ikke noe eksem eller noe sånt. Er det andre som har dette? Er det sånt som kommer når man blir eldre, eller er det noe jeg lan gjøre for å bli kvitt det?

Anonymous poster hash: abf1f...162

Et av barna mine var slik. Han tålte ikke parfyme. Når jeg sluttet med alt av parfyme, spesielt i klær, ble han helt bra.

Drev og smurte han med parfymerte kremer en stund fordi jeg trodde han hadde tørr hus, det gjorde saken enda verre.

Men det tok en stund før han sluttet med denne reaksjonen på huden, og da hadde vi levd parfymefritt alle sammen. Men det tar lang tid å få ut skyllemiddel og parfymerte vaskemidler av klærne( mange vask faktisk) så det kan være grunnen.

Anonymous poster hash: bcc5b...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av barna mine var slik. Han tålte ikke parfyme. Når jeg sluttet med alt av parfyme, spesielt i klær, ble han helt bra.

Drev og smurte han med parfymerte kremer en stund fordi jeg trodde han hadde tørr hus, det gjorde saken enda verre.

Men det tok en stund før han sluttet med denne reaksjonen på huden, og da hadde vi levd parfymefritt alle sammen. Men det tar lang tid å få ut skyllemiddel og parfymerte vaskemidler av klærne( mange vask faktisk) så det kan være grunnen.

Anonymous poster hash: bcc5b...b3e

Skulle stå. tørr hud.

Anonymous poster hash: bcc5b...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men jeg har parfymeallergi og bruker ingen parfymerte produkter.

Anonymous poster hash: abf1f...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips, men jeg har parfymeallergi og bruker ingen parfymerte produkter.

Anonymous poster hash: abf1f...162

Ok,. Det har nok sannsynligvis en sammenheng med allergien din, og at du har mer sensitiv hud.

Anonymous poster hash: bcc5b...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men parfymeallergien har jeg jo hatt i mange år før dette problemet kom. Kunne virkelig ønske det var noe å gjøre, for det ser så dumt ut om sommeren når jeg bruker kjole og så er det illrøde flekker på beina...

Anonymous poster hash: abf1f...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør en hudlege. Tror det er en tilstand som kan gi slike synptomer, men husker ikke navnet.

Anonymous poster hash: a98fc...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette helt normalt da? Jeg får i alle fall røde merker på lårene om jeg sitter på do og støtter albuene på lårene. Samboeren våkner ofte med håndavtrykk i ansiktet.



Anonymous poster hash: 203f0...8a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...