Gå til innhold

Hjelp, har ikke spist siden Mandag!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt lungebetennelse og virus på balansenerven (og feber), så har ikke fått i meg noe mat. Er litt bedre i dag, er skrubbsulten.. men er livredd for å spise!
Er kvalm, sikkert fordi jeg er så sulten.
Noen tips til noe som er lettfordøyelig?

Har kun spist 6 teskjeer med yoghurt siden Mandagen.



Anonymous poster hash: 809f1...182
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er viktigare med væske enn mat

Har ikke fått i meg noe som helst. Har ikke kommet meg opp fra sengen siden Onsdag. Smerter i magen etter å ha hostet så mye.

TS

Anonymous poster hash: 809f1...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag havregrynsavkok.

1 dl havregryn

1 til 1,5 liter vann

litt sukker når vannet koker.

La koke i 5 - 10 minutter.

Sil ifra havregrynene i et melsikt

og drikk væsken. I små slurker, en slurk med omlag 5 minutters mellomrom.

Gammelt og gjenomprøvd middel gjennom generasjoner.

God bedring! :)

Anonymous poster hash: ed3e1...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over, salt kjeks. Salt binder vann, slik at du holder på mer væske. Det er blant de få tingene jeg klarer å få ned om jeg er dårlig. Prøv også å drikke smoothier og ordentlig juice, da får du i deg næringsstoffer i tillegg til væske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nettopp omgangssyken, det eneste jeg orket og spise var raspet eple uten skall, gjerne Pink Lady. Var kjempegodt som "mat" når man egentlig ikke har lyst på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så enkelt som at hvis du ikke får i deg væske ganske snart så dør du. Å ikke få i seg væske på 5 dager er alvorlig! Drikk noe!

Utrag fra

Komplihttp://ec.estalos.com/dehydreringkasjoner

Dehydrering kan føre til alvorlige komplikasjoner, inkludert:

  • Varme skade. Hvis du ikke drikker nok væske når du trener energisk og svett tungt, kan du ende opp med en varme skade, som varierer i alvorlighetsgrad fra milde varme kramper å varme utmattelse til potensielt livstruende heteslag.
  • Hevelse i hjernen (hjerneødem). Noen ganger, når du får væske igjen etter å ha vært dehydrert, prøver kroppen å trekke for mye vann tilbake inn i cellene. Dette kan føre til at noen celler til å svelle og sprekke. Konsekvensene er spesielt alvorlig når hjerneceller påvirkes.
  • Beslag Elektrolytter -. Slik som kalium og natrium - hjelpe bære elektriske signaler fra celle til celle. Hvis elektrolytter er ute av balanse, kan de vanlige elektriske meldinger bli blandet opp, noe som kan føre til ufrivillige muskelsammentrekninger og noen ganger til tap av bevissthet.
  • Lavt blodvolum sjokk (hypovolemisk sjokk). Dette er en av de mest alvorlige, og ofte livstruende, komplikasjoner av dehydrering. Det skjer når lavt blodvolum fører til et fall i blodtrykket og en nedgang i mengden av oksygen i kroppen.
  • Nyresvikt. Denne potensielt livstruende problem oppstår når nyrene ikke lenger er i stand til å fjerne overflødig væske og avfallsstoffer fra blodet ditt.
  • Koma og død. Når den ikke behandles raskt og riktig, kan alvorlig dehydrering være dødelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har fått i deg væske på så mange dager må du oppsøke lege. Før mandag.

Anonymous poster hash: c8c9d...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakten. Du får sikkert intravenøs væske om du ikke har tatt til deg noe siden mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ned et glass eplejuice, og fire biter med knekkebrød.
Før jeg kastet opp og ble svimmel. Drakk et halvt glass med eplejuice etterpå også, og et glass med vann før jeg la meg.

Nå har jeg drukket noen slurk med cola og et glass vann.
Skal prøv å få i meg mer mat i dag, føler meg litt bedre, men fortsatt ganske slapp. Matlysten er på vei tilbake, men kvalmen gjør det vanskelig å spise.

TS



Anonymous poster hash: 809f1...182
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ned et glass eplejuice, og fire biter med knekkebrød. Før jeg kastet opp og ble svimmel. Drakk et halvt glass med eplejuice etterpå også, og et glass med vann før jeg la meg. Nå har jeg drukket noen slurk med cola og et glass vann. Skal prøv å få i meg mer mat i dag, føler meg litt bedre, men fortsatt ganske slapp. Matlysten er på vei tilbake, men kvalmen gjør det vanskelig å spise. TS Anonymous poster hash: [acronym="Full

hash: 809f1326be8e99de1a0cb2e3c61d6182"] 809f1...182 [/

acronym]

Nettopp derfor er Havreg3ynsavkok helt ideelt, for magen, den er skånsom og gir mye næring.

En spiseskje hvert 5 minutt er vanlig råd når du kaster opp og magen er tom.

Anonymous poster hash: ed3e1...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...