Salles Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 Tenker litt på å søke meg inn på økonomi og forretningsjus på BI, men har ikke bestemt meg helt enda.... Er det noen som går denne linjen og kan fortelle meg litt om den? Det er også noen spesifikke ting jeg håper noen kan svare på: - Hvordan er jobbmuligheter etter end studie? - Er det mulighet for utveksling? - Er det snitt for å komme inn? Jeg vil hovedsakelig gå på BI Oslo Takk på forhånd
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #3 Skrevet 14. februar 2015 Samboeren min er ferdig med en bachelor der nå (skal starte på mastergrad i Siv.øk). Kan høre med ham når han våkner Anonymous poster hash: cf526...7bb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #4 Skrevet 14. februar 2015 Samboeren min er ferdig med en bachelor der nå (skal starte på mastergrad i Siv.øk). Kan høre med ham når han våkner Anonymous poster hash: cf526...7bb Går det an å kombinere den linjen med master så man får tittelen "siviløkonom"? Trodde det bare gikk med bachelor i økonomi og administrasjon? Anonymous poster hash: dcbfd...d07
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #5 Skrevet 14. februar 2015 Går det an å kombinere den linjen med master så man får tittelen "siviløkonom"? Trodde det bare gikk med bachelor i økonomi og administrasjon? Anonymous poster hash: dcbfd...d07 Ja. Han har søkt så det går ann Anonymous poster hash: cf526...7bb
Atrix Skrevet 14. februar 2015 #6 Skrevet 14. februar 2015 Ja. Han har søkt så det går ann Anonymous poster hash: cf526...7bb Vet at man kan ta masteren, selv om man ikke har økad bachelor, men trodde ikke man da fikk sivøk tittelen, når man er ferdig med masteren.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #7 Skrevet 14. februar 2015 Tenker litt på å søke meg inn på økonomi og forretningsjus på BI, men har ikke bestemt meg helt enda.... Er det noen som går denne linjen og kan fortelle meg litt om den? Det er også noen spesifikke ting jeg håper noen kan svare på: - Hvordan er jobbmuligheter etter end studie? Veldig allsidig. Man kan jobbe nesten overalt, alt fra Nordea som finansiell rådgiver til å jobbe hos Deloitte. Med økomomisk bakgrunn har man et hav av muligheter. - Er det mulighet for utveksling? Ja, men du må ha ett visst snitt (han tror det er B). Feks i New York el Sveits. - Er det snitt for å komme inn? Jeg vil hovedsakelig gå på BI Oslo: Han mener ikke det er noe du trenger å tenke på med mindre du ligger på en 2'er i snitt. Takk på forhånd Skrev inn svarene i quoten,sitter på mobilen. Nå skrev jeg kun det han vet - og det er ikke sikkert alt stemmer 100%, men han var ganske sikker. Studier generelt krever jo at du jobber slik som på alle andre bachelorstudier, samt at de også har arbeidskrav og en del oppgaver. Anonymous poster hash: cf526...7bb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 Vet at man kan ta masteren, selv om man ikke har økad bachelor, men trodde ikke man da fikk sivøk tittelen, når man er ferdig med masteren. Jo man gjør det Men man må ta valgfag på bacheloren for å kvalifisere seg til å søke på Siv.øk:) Anonymous poster hash: cf526...7bb
Salles Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2015 Skrev inn svarene i quoten,sitter på mobilen. Nå skrev jeg kun det han vet - og det er ikke sikkert alt stemmer 100%, men han var ganske sikker. Studier generelt krever jo at du jobber slik som på alle andre bachelorstudier, samt at de også har arbeidskrav og en del oppgaver. Anonymous poster hash: cf526...7bb Tusen takk for svar!! Visste heller ikke at man kunne bygge videre med en master og bli siviløkonom? Spennende om dette stemmer isåfall
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #10 Skrevet 14. februar 2015 Tusen takk for svar!! Visste heller ikke at man kunne bygge videre med en master og bli siviløkonom? Spennende om dette stemmer isåfall Bare hyggelig. Joda man kan visst det:-) etter en bachelor søker du deg inn på Siv.øk (master) og da blir man siviløkonom med den mastergraden. Gjelder også foretningsjuss studenter. Kan være det ikke var slik før men ifølge min samboer gjør man det. Men man må ha B eller bedre i snitt for å komme inn på Siv.øk etter bacheloren Anonymous poster hash: cf526...7bb
Salles Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2015 Bare hyggelig. Joda man kan visst det:-) etter en bachelor søker du deg inn på Siv.øk (master) og da blir man siviløkonom med den mastergraden. Gjelder også foretningsjuss studenter. Kan være det ikke var slik før men ifølge min samboer gjør man det. Men man må ha B eller bedre i snitt for å komme inn på Siv.øk etter bacheloren Anonymous poster hash: cf526...7bb Nå ble jeg enda mer motivert til å begynne på denne linjen! Hehe Veldig greit med mulighet for å kunne ta en master, man hører jo så mye om at det kan være vanskelig å finne seg god jobb hvis man bare har bachelor
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #12 Skrevet 14. februar 2015 Nå ble jeg enda mer motivert til å begynne på denne linjen! Hehe Veldig greit med mulighet for å kunne ta en master, man hører jo så mye om at det kan være vanskelig å finne seg god jobb hvis man bare har bachelor Når du tar en økonomiutdanning og kun en bachelor kan det være veldig vanskelig å få seg jobb. Kjenner ei som er ferdig med bachelor i øk.ad og hun sliter med å få seg jobb, har ikke fått napp noen steder.. Hun skal uansett starte på master til høsten, men kjedelig å gå et halvt år og ha ingenting å gjøre. Og hun er veldig dyktig og får alltid bra tilbakemeldinger fra arbeidsgivere - likevel slitt med å finne en jobb. Samboeren min har jobb nå der han jobbet deltid ved siden av studiene. Ville iallfall anbefalt å få meg en relevant deltidsjobb ved siden av, slik at du har noe på papiret når du skal søke. Anonymous poster hash: cf526...7bb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #13 Skrevet 14. februar 2015 Nå ble jeg enda mer motivert til å begynne på denne linjen! Hehe Veldig greit med mulighet for å kunne ta en master, man hører jo så mye om at det kan være vanskelig å finne seg god jobb hvis man bare har bachelor Anbefaler likevel å ha en master uansett da så og si "alle" har en bachelor for tiden. Også siden det er så mye du kan jobbe med innenfor økonomi, greit å avgrense litt Anonymous poster hash: cf526...7bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå