Gå til innhold

Gutter i damegarderoben/jenter i herregareroben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på fem og jeg var i svømmehallen tidligere i uka. Som vanlig var han med meg i damegarderoben. På vei ut møtte vi ei jente som er like gammel som han i fra barnehagen, og da slo tanken meg: når er han for gammel til å bli med meg i damegarderoben? Det er vel et fåtall voksne damer som bryr seg om en liten gutt i garderoben, men kanskje denne jenta (og jevnaldrene) ville syns det var rart...? Jeg føler meg ikke trygg på å sende han alene i herregarderoben ennå, så kanskje pappan får ta han med seg i svømmehallen et par å fremover, til han klarer seg i garderoben selv...?

Anonymous poster hash: 064be...237
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde med sønnen min i damegarderoben iallfall frem til førte klasse. Var også med søsteren hans(2 år eldre), og ei venninne av henne, de brydde seg ikke i det hele tatt.

Anonymous poster hash: bcd96...3be

Skrevet

Jeg synes skolestart er absolutt siste frist for å begynne å gå i guttegarderoben, både av hensyn til jevnaldrende jenter, for gutten selv, og for de voksne som ikke nødvendigvis synes det er stas med store gutter i garderoben. Barn har en tendens til å glane på fremmede og snakker uten å tenke, og gutter er oftere "tøffere" på dette, så synes ikke det er ok at de er med i garderoben da. Er de store nok til å gå på skolen klarer de å ta en dusj uten mamma, evt må pappa eller annen mann bli med for å passe på.

Anonymous poster hash: 28889...44c

• Liker 26
Skrevet

Meg over igjen, for ordens skyld mener jeg det samme gjelder motsatt vei, altså hvis en pappa har med ei jente i svømmehallen.

Anonymous poster hash: 28889...44c

• Liker 4
Skrevet

Sønnen min på fem og jeg var i svømmehallen tidligere i uka. Som vanlig var han med meg i damegarderoben. På vei ut møtte vi ei jente som er like gammel som han i fra barnehagen, og da slo tanken meg: når er han for gammel til å bli med meg i damegarderoben? Det er vel et fåtall voksne damer som bryr seg om en liten gutt i garderoben, men kanskje denne jenta (og jevnaldrene) ville syns det var rart...? Jeg føler meg ikke trygg på å sende han alene i herregarderoben ennå, så kanskje pappan får ta han med seg i svømmehallen et par å fremover, til han klarer seg i garderoben selv...?

Anonymous poster hash: 064be...237

Noen skoler lar gutter og jenter skifte sammen i førsteklasse så er nok ikke noe problem.

Anonymous poster hash: a65e2...d7d

Skrevet

4-5 år maks.

Anonymous poster hash: b3110...160
Skrevet

4-5 år maks. Anonymous poster hash: b3110...160

Men ikke alle 4-5 åringer er klar for å dra i garderoben alene. Hva gjør man da? Droppe å dra på badesteder da, hvis man ikke har en voksen person av samme kjønn? Min sønn var iallfall meget avslappet på å gå i damegarderoben. Etter skolealder spurte jeg hva han ville selv, og han ville i samme garderobe som meg(dette var ikke i hjemme kommunen, dermed traff vi ikke på kjente uansett).

• Liker 1
Skrevet

Når de starter på skolen får de begynne å gå i riktig garderobe. Det er ikke jamnaldrende jenters feil at noen har en sønn som ikke klarer å skifte selv.

Anonymous poster hash: cd86d...347

• Liker 13
Skrevet (endret)

4-5 år maks.

Anonymous poster hash: b3110...160

Tull! Jeg var da med mamma i garderoben til jeg var 7 år. Fra jeg var 7 år gikk jeg alene i guttegarderoben, med det var dritskummelt i begynnelsen. Bare fremmede folk. Pappa var jo aldri med, men storebroren min var av og til med.

Endret av Kili
  • Liker 2
Skrevet

Det kommer helt an på hvordan gutten oppfører seg!

Synes ikke det er noe artig å stå i dusjen og bli beglodd av femåringer, som tar oppstilling og glor. Snur du ryggen til så går de og stiller seg inntil veggen for å glo mer. Ja, det er opplevd de siste ukene. Av 5-6 åringer.

Det går helt fint an å be om å få gå i handicapgarderoben med de barna som er for små til å dusje og kle seg alene.

Het handler og om hvordsn barnet forholder seg til nakne kropper.

Anonymous poster hash: a5067...d9a

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke det er noe artig å stå i dusjen og bli beglodd av femåringer, som tar oppstilling og glor. Snur du ryggen til så går de og stiller seg inntil veggen for å glo mer. Ja, det er opplevd de siste ukene. Av 5-6 åringer.

Det går helt fint an å be om å få gå i handicapgarderoben med de barna som er for små til å dusje og kle seg alene.

Het handler og om hvordsn barnet forholder seg til nakne kropper. Anonymous poster hash: a5067...d9a

Høres ut som at mor ikke var til stede da. Det hadde jeg aldri latt min sønn gjøre.

• Liker 4
Skrevet

Barna må i hvert fall bli så store at de rekker opp slik at de får slått på dusjen! I badeanlegget i byen vi bor, må man være av en viss lengde for å slå den på, og man må trykke jevnlig mens man dusjer.

Uansett kommer jeg ikke til å sende 4-5 åringen min i herregarderoben alene- aldri i verden! Det er en stor by, bare ukjente mennesker og jeg ville sett på det som uansvarlig.

Dersom barnet glor på nakne fremmede: ta en prat om hva som er normal skikk og bruk! Verre er det ikke...

• Liker 4
Skrevet

6-7 års alderen er helt ok i motsatt garderobe, alene spørs jo på barnet, men 100% alene, 9-10 kanskje? I mellomtiden må man ordne seg.

Min datter går på svømmekurs, hun er 7, og det blir en slags fellesdusjing etter timen, ettersom mødre/fedre følger, de fleste havner i damedusjen, de ser ikke ut til å bry seg, verken gutter eller jenter. Kanskje de ville vært mer nysgjerrige på voksne kropper, men de er helt komfortable i sin nakenhet selv.

Anonymous poster hash: 24309...cfa

Skrevet

Har aldri tenkt over dette før, men ja, jeg kan tenke meg at det er ubehagelig med barn som følger etter deg og nistirrer når du er naken og "sårbar". Eller om det kommer "MAMMA!!!!! Se så rar tiss hun der har!" Eller andre interessante kommentarer :fnise: Men det hadde ikke spillt noen rolle for min del om det var jente eller gutt da.

Skrevet

Høres ut som at mor ikke var til stede da. Det hadde jeg aldri latt min sønn gjøre.Anonymous poster hash: bcd96...3be

Mor var absolutt tilstede hun stod i dusjen.

Denne moren er til irritasjon for flere, så noen kommer snart til å si i fra.....

Skrevet

Eller når noen nistirrer og spør, hvorfor har du så store, små eller bare en pupp?

Dette har vi og opplevd, av gutter i damedusjen.

Dog bør det legges til at med svømming mange ganger for uken så opplever en mer enn de som oppsøker svømmehall en gang i blant.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker, on 13 Feb 2015 - 22:53, said:

Het handler og om hvordsn barnet forholder seg til nakne kropper.

En fem år gammel jente kan finne på å stirre like gjerne som en fem år gammel gutt. Skal de og måtte gå i en annen garderobe da?

Anonymous poster hash: 6a1b8...b8b

• Liker 14
Skrevet

Ingen her som tenker på at det kan luske skumle menn i den andre garderoben?

kommentarer kan komme fra både gutter og jenter!

hvorfor trur dere guttene kun kommenterer damer, å jentene kun kommenterer menn?(det virker sånn ut i fra kommentarene her)

et lite tips på slutten, den dagen dem skal alene inn i garderoben så ta med en venn av ungen :)

Anonymous poster hash: 9d02e...656
  • Liker 6
Skrevet

6-7 års alderen er helt ok i motsatt garderobe, alene spørs jo på barnet, men 100% alene, 9-10 kanskje? I mellomtiden må man ordne seg.

Min datter går på svømmekurs, hun er 7, og det blir en slags fellesdusjing etter timen, ettersom mødre/fedre følger, de fleste havner i damedusjen, de ser ikke ut til å bry seg, verken gutter eller jenter. Kanskje de ville vært mer nysgjerrige på voksne kropper, men de er helt komfortable i sin nakenhet selv. Anonymous poster hash: 24309...cfa

9-10 år var da lenge å vente før de kan være alene, i garderoben. Jeg mener 7-8 år. Når de er 9 år får de lov å bade uten foresatte i den lokale svømmehallen her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...