Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe leilighet, og er på mye visninger om dagen. Fant en leilighet som var helt perfekt i går, høy standard. Eneste problemet jeg kan se, er at hovedsoverommet har vindu mot svalgang. Det føles jo lite privat, folk kan stå rett på utsiden og høre alt når vinduet er åpent. Og vinduet er jo gjerne åpent .

Noen som har erfaring med dette, er det et irritasjonsmoment eller går det greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bodd i 2 leiligheter som hadde soverom ut mot svalgang. Jeg likte det ikke. Mye støy fra naboer som måtte passere tett inntil vinduet. Det var nok ikke direkte støy til daglig, men siden det var så veldig tett på, opplevdes selv vanlige fottrinn utenfor som støy. Og vi likte ikke å ha åpent vinduet på sommeren.

Kommer litt an på hvordan planløsningen er der du vurderer å kjøpe. Men er det "gjennomgangstrafikk" tett innpå vinduet, ville jeg faktisk ikke ha kjøpt.

Anonymous poster hash: 739ec...42f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har bodd i 2 leiligheter som hadde soverom ut mot svalgang. Jeg likte det ikke. Mye støy fra naboer som måtte passere tett inntil vinduet. Det var nok ikke direkte støy til daglig, men siden det var så veldig tett på, opplevdes selv vanlige fottrinn utenfor som støy. Og vi likte ikke å ha åpent vinduet på sommeren.

Kommer litt an på hvordan planløsningen er der du vurderer å kjøpe. Men er det "gjennomgangstrafikk" tett innpå vinduet, ville jeg faktisk ikke ha kjøpt.

Anonymous poster hash: 739ec...42f

Det er ikke gjennomgangstrafikk der, det er kun 2 boenheter som bruker trappeoppgangen fra den siden, og ingen vil gå forbi vinduet mitt. Men likevel så er jo vinduet rett ved trappen, så jeg vil jo kunne høre når naboen går opp og ned. Må alltid ha gardiner trukket for.

Skrevet

Det er ikke gjennomgangstrafikk der, det er kun 2 boenheter som bruker trappeoppgangen fra den siden, og ingen vil gå forbi vinduet mitt. Men likevel så er jo vinduet rett ved trappen, så jeg vil jo kunne høre når naboen går opp og ned. Må alltid ha gardiner trukket for.

Jeg tror ikke jeg hadde likt det.. Men ja. Da måtte jeg i såfall ha lydisolert rommet og satt inn tygge glass i vinduet og kjøpt med aircondition til soverommet. Er avhengig av kaldt soverom.

Anonymous poster hash: 839a6...967

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde likt det.. Men ja. Da måtte jeg i såfall ha lydisolert rommet og satt inn tygge glass i vinduet og kjøpt med aircondition til soverommet. Er avhengig av kaldt soverom.

Anonymous poster hash: 839a6...967

Kommer ikke til å kjøpe leilighet hvor jeg ikke har andre alternativer enn soverom vendt ut mot svalgang. Lyd er en ting, en annen ting er følelsen av å ikke ha privatliv. MÅ ha frisk luft året rundt på soverommet. Så bare å lete videre skjønner jeg :)

Skrevet

Jeg har bodd slik og jeg likte det ikke. Selv om det var et fredelig strøk så følte jeg det faktisk bittelitt "utrygt". Hadde endeleilighet på en gang med 3 leiligheter så slik sett var det ingen gjennomgang forbi meg, men jeg hørte ganske godt når naboen i andre enden (ved trappeoppgangen) kom hjem.

Og så var det guffent med følelsen av at "noen" rett og slett bare kunne spasere inn vinduet mitt.

Skrevet

Har bodd slik en kort periode, men det var ikke noe trivelig.

Å ha vinduet åpent opplevdes som å innvitere tyver til å stige inn, selv om det ikke skjedde.

Har omdøpt denne typen leilighetr til manneleiligheter.

Anonymous poster hash: 0cc81...b16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...