Gå til innhold

Livredd ambulansefolk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror det er en forbi. Hver gang jeg ser en ambulanse begynner jeg å kaldsvette og får høyere puls. Og enda verre hvis jeg faktisk ser en ambulansearbeider i uniform. Da begynner jeg å hyperventilere og får skikkelige angstanfall. Finnes det en kur for dette?

Anonymous poster hash: 67395...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville startet med å prøve å finne ut hvorfor du er redd dem. Det finnes nok ikke en kur som i en pille du kan ta så går det bort, men som med alle fobier så kan man lære å håndtere det til et punkt hvor det ikke lenger er et problem. Mange har god hjelp av psykolog, har du vurdert det?



Anonymous poster hash: c773f...a6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBT, exposure therapy. Du må utsette deg for tingen du er redd for i små grader. Skriv ned frykten din, snakk med legen/terapaut. Begynn med å lese om de og yrket, videoer av alt det gode arbeidet de gjør. så søker du bilder, så ser du en ambulanse som står stille på avstand, så se en som står stille nærme, så ta på bilen, snakk med en ambulansearbeider som ikke er i uniform, så med en i uniform, så utsett deg for lyden av alarmer, en som kjører forbi, kanskje du kan ordne det slik at du får sitte bak i en med ambulansearbeidere når den står stille + når den kjører rundt. Sakte men sikkert så minker skrekken. Snakk med legen om det :)



Anonymous poster hash: 984c2...45d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du redd dem, da? Vi har altfor lite info her.

Tror du at du skal dø, sånn generelt?
Forestiller du deg at det er deg i ambulansen?
Eller en annen vri, tror du at ambulansefolkene er slemme?

Har du noen psykiske sykdommer?

Kanskje du bare har en fobi mot tanken på å bli syk eller skadet. Tror det er vanlig. Selv blir jeg litt trist når jeg f.eks. ser en kirkegård og tenker på at jeg og andre kjente skal dø en dag. :)



Anonymous poster hash: cd840...3ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...