AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 å holde deg hjemme da du er syk!!!!! Skjønner du ikke at du kan smitte både kollegaer og kunder?? Hvor dum i hodet kan man bli???? Anonymous poster hash: a6ff7...854 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 Dessverre er det nå en gang sånn at mange blir presset til å komme på jobb av arbeidsgiver selv om de er syk, andre har såpass dårlig råd at de ikke kan være borte fra jobb, osv. Så ikke sitt å si at andre er dumme i hodet når du selv ikke klarer å reflektere over hvorfor det er sånn. Anonymous poster hash: a6c0a...c69 10
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 Dessverre er det nå en gang sånn at mange blir presset til å komme på jobb av arbeidsgiver selv om de er syk, andre har såpass dårlig råd at de ikke kan være borte fra jobb, osv. Så ikke sitt å si at andre er dumme i hodet når du selv ikke klarer å reflektere over hvorfor det er sånn.Anonymous poster hash: a6c0a...c69 Å ikke ha råd til å være borte fra jobb? De aller fleste har egenmeldings ordning. Og man dkal ikke gå syke på jobb,, det sier seg selv for de fleste men dessverre ikke alle. Som da resulterer i å smitte unødvendig kollegaer og kunder/pasienter. Noen tåler gjerne ikke en influensa så godt pga kronisk sykdom. Å bli presset på jobb av arbeidsgiver, si nei jeg er syk. Anonymous poster hash: 477ce...eea
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 Jeg leste i en artikkel i forbindelse med den Stormbergsaken der en lege sa at det var bare å ta en paracet og gå på jobb. Det var så mye smitte i luften allerede så det hadde ikke noe å si. Finner dessverre ikke igjen artikkelen. Anonymous poster hash: 15583...0e2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 Jeg har influensa, men jeg må på jobb. Sjefen er på ferie hvor jeg ikke får tak i han (fjelltur), er bare meg igjen, ingen ekstravakter som kan ta over eller andre kolleger. Så beklager, men jeg har ikke annet valg. Anonymous poster hash: e2288...6c5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #6 Skrevet 12. februar 2015 Jeg har influensa, men jeg må på jobb. Sjefen er på ferie hvor jeg ikke får tak i han (fjelltur), er bare meg igjen, ingen ekstravakter som kan ta over eller andre kolleger. Så beklager, men jeg har ikke annet valg.Anonymous poster hash: e2288...6c5 Litt forskjell på hvilken jobb en har egentlig og siden det bare er deg igjen kan du ikke smitte noen akkuratt ?(nå vet jeg ikke hva du jobber med da). Men er jo dumt for deg om du er ordentlig syk da type skikkelig influensa. Anonymous poster hash: 477ce...eea
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #7 Skrevet 12. februar 2015 Jeg leste i en artikkel i forbindelse med den Stormbergsaken der en lege sa at det var bare å ta en paracet og gå på jobb. Det var så mye smitte i luften allerede så det hadde ikke noe å si. Finner dessverre ikke igjen artikkelen.Anonymous poster hash: 15583...0e2 Vil ikke si meg enig i det hele tatt. Men det kommer igjen veldig pp hvilken jobb en har, jeg tar utgangspunkt i min jobb som går oppi syke og svake pasienter hele dagen. Vanskelig å koble meg bort fra det, vi får beskjed om å tenke oss om.Anonymous poster hash: 477ce...eea
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #8 Skrevet 12. februar 2015 Dessverre er det nå en gang sånn at mange blir presset til å komme på jobb av arbeidsgiver selv om de er syk, andre har såpass dårlig råd at de ikke kan være borte fra jobb, osv. Så ikke sitt å si at andre er dumme i hodet når du selv ikke klarer å reflektere over hvorfor det er sånn. Anonymous poster hash: a6c0a...c69 Jeg klarer fint å reflektere over hvorfor det er slik. At du tar det personlig betyr kanskje at du går på jobb da du er syk.Arbeidsgiver som presser folk til å gå jobb er like dumme i hodet som de som faktisk går på jobb. I dag skal man ikke miste penger over å være syk. Det finnes egenmelding og sykmelding om det er for ille. De som har arbeidsgivere som presser på for at man skal på jobb da man er syk, de burde stå opp til sjefen og si nei!! Før dere spør; Ja, jeg har sagt nei til sjefen. Han ble sur, men det er ikke mitt problem. Jeg var syk, og jeg ville ikke gå dit og smitte kollegaer. Om man sitter alene på et kontor hele dagen, så er ting selvsagt annerledes. Da må man bare kjenne på helsen sin om man orker eller ikke. Anonymous poster hash: dde5d...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #9 Skrevet 12. februar 2015 Litt forskjell på hvilken jobb en har egentlig og siden det bare er deg igjen kan du ikke smitte noen akkuratt ?(nå vet jeg ikke hva du jobber med da). Men er jo dumt for deg om du er ordentlig syk da type skikkelig influensa.Anonymous poster hash: 477ce...eea Jobber dessverre i butikk. På et senter, så er ikke bare å stenge butikken. Anonymous poster hash: e2288...6c5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #10 Skrevet 12. februar 2015 Jeg har influensa, men jeg må på jobb. Sjefen er på ferie hvor jeg ikke får tak i han (fjelltur), er bare meg igjen, ingen ekstravakter som kan ta over eller andre kolleger. Så beklager, men jeg har ikke annet valg. Anonymous poster hash: e2288...6c5 Hvorfor tar du ikke sesongvaksinen? Ok, den koster litt, men man slipper å bli syk, og man smitter ikke alle man kommer i nærheten av. Siden du jobber i butikk, er du garantert å bli smittet når sesongen er i gang. Anonymous poster hash: acb68...aa9
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #11 Skrevet 12. februar 2015 Hvorfor tar du ikke sesongvaksinen? Ok, den koster litt, men man slipper å bli syk, og man smitter ikke alle man kommer i nærheten av. Siden du jobber i butikk, er du garantert å bli smittet når sesongen er i gang. Anonymous poster hash: acb68...aa9 Har gjort det en gang, men fikk en såpass sterk reaksjon at legen anbefaler meg å ikke ta den. Jeg ble rett og slett syk av den. Anonymous poster hash: e2288...6c5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #12 Skrevet 13. februar 2015 Hvorfor tar du ikke sesongvaksinen? Ok, den koster litt, men man slipper å bli syk, og man smitter ikke alle man kommer i nærheten av. Siden du jobber i butikk, er du garantert å bli smittet når sesongen er i gang.Anonymous poster hash: acb68...aa9 Nei, man slipper nødvendigvis ikke å bli syk. Når de lager sesongvaksinen baserer de seg på et virus, i år har det vært 4 influensa virus i luften. Så er man utsatt får man det uansett. Anonymous poster hash: a0db9...c44
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #13 Skrevet 13. februar 2015 Om man sier ifra at man er syk så får man vel penger uansett den dagen, gjør man ikke? Om det er økonomien som plager en..Anonymous poster hash: 46c92...e06
Lutetium 71 Skrevet 13. februar 2015 #14 Skrevet 13. februar 2015 Nei, man slipper nødvendigvis ikke å bli syk. Riktig, men du blir likevel mindre syk enn om du er uvaksinert. Det at vaksinene ikke alltid treffer blink sier mer om hvor fort virusene muterer, enn om hvor god eller dårlig vaksinen er. Paradoksalt nok ville vaksinen fungert bedre om flere tok den, da viruset da hadde hatt litt færre kropper å mutere i. Bonusen er, som alltid, at man ikke så lett smitter folk rundt seg. Spesielt eldre mennesker og barn nyter godt av dette fenomenet. Når de lager sesongvaksinen baserer de seg på et virus, i år har det vært 4 influensa virus i luften. Så er man utsatt får man det uansett.Anonymous poster hash: a0db9...c44 Dette stemmer ikke: For sesongen 2014/2015 inneholder trivalent influensavaksine for den nordlige halvkule følgende virus, som er i tråd med WHOs anbefaling: Et A/California/7/2009 (H1N1)pdm09-lignende virus (svineinfluensa) Et A/Texas/50/2012 (H3N2)-lignende virus Et B/Massachusetts/2/2012-lignende virus Firevalent vaksine (LAIV) inneholder i tillegg et B/Brisbane/60/2008-lignende virus. http://www.fhi.no/tema/influensa/influensavaksine
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå