random123456 Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 Hei, jeg har drivi og sett litt på linser til kameraet mitt(vil ikke kjøpe nytt kamera). Jeg snakket med en på elkjop og han sa at denne var veldig bra: http://www.netonnet.no/art/foto-og-video/objektiv/objektiv-canon/normalzoom/sigma-17-70f28-4dcoshsmcanon/206244.5237/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=206244%2B-%20Sigma%2017-70%20f/2,8-4%20DC%20OS%20HSM%20Canon&utm_campaign=Productfeed Men jeg har også sett litt selv og så ut som om denne var ganske bra: http://www.japanphoto.no/sigma-18-250-dc-os-hsm-canon-0085126883546-007?source=japanphoto_prisguide#.VNyuqEL8tBG Jeg tar for det meste bilder ute i naturen. Er det noen som har noe erfaring med noen av objektivene?
Safira Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 Spørsmålet er hva det objektivet du har nå ikke gjør godt nok? Hva savner du? Savner du mer rekkevidde (at du kan zoome lenger inn)? Ønsker du bedre lysstyrke? Mindre dybdeskarphet?
random123456 Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2015 Spørsmålet er hva det objektivet du har nå ikke gjør godt nok? Hva savner du? Savner du mer rekkevidde (at du kan zoome lenger inn)? Ønsker du bedre lysstyrke? Mindre dybdeskarphet? Jeg har ikke zoom på objektivet jeg har nå og så jeg vil ha mer zoom og bedre kvalitet på bildene
Safira Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 Jeg har ikke zoom på objektivet jeg har nå og så jeg vil ha mer zoom og bedre kvalitet på bildene Aha, hvilket er det du har? Av de to du linker til ville jeg gått for Sigma 17-70 da et mindre zoomområde generelt sett gir bedre bildekvalitet enn slike superzoom-objektiver, og det har også større blenderåpning (det slipper inn mer lys). Du kan også ta en titt på Sigma eller Tamrons 17-50 f/2.8, som vil gi deg bedre lysstyrke på tele-enden. Hvis du har mulighet til å dra i en fotobutikk og prøve ut de forskjellige alternativene (på ditt kamerahus) så anbefaler jeg det! 1
Maximillian Cohen Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 Jeg har ikke zoom på objektivet jeg har nå og så jeg vil ha mer zoom og bedre kvalitet på bildene Om du har et fastobjektiv nå, så kan du ikke forvente noen særlig oppgradering i bildekvalitet ved å kjøpe en zoom - selv om det selvfølgelig finnes unntak.
Kraula Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 (endret) Jeg har 17-70 og er veldig fornøyd med den som en allround linse. Anbefaler seg gjerne å ta en titt på 10-20mm om du liker vidvinkel-naturbilder. Endret 22. februar 2015 av Kraula
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå