AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #21 Skrevet 12. februar 2015 Nei, det er ikke rutine med rustesting ved bekymringsmelding. Da må det skyldes at meldingen går spesifikt på rusbruk, og da bør jo barnevernet sjekke opp dette. Veldig få rusmisbrukere vil fortelle om dette frivillig. Jeg forstår at det var traumatisk, men samtidig mener jeg at dette er noe foreldre må tåle. Små barn er prisgitt omsorgspersonene sine, og hvis det er mistanke om at de svikter plikter barnevernet å sjekke det opp. Anonymous poster hash: b0ba5...ea6 Selfølgelig skal foreldre tåle å bli mistenksomgjort men at bv skal trekke det så langt, det hører ikke hjemme noen sted. Det har jo blitt skrevet om løgner og, og i loven så står det at bv skal ikke gjøre saken mer komplisert. Bv fikk alt av det dem trengte av papirer og tester, og i bekymringsmeldingen så hadde bv fort funne ut via helsestasjon og lege om at barna ikke hadde det bra. Nei! skal gå igjennom et slikt opplegg når dem vet at vi ikke driver med rus og er en resurssterk famillie så har dei ikke noe grunn til å jekke det opp slikt som dem har gjort det. og jeg som pedagog har hatt med bv å gjort før men jeg skjønner nå hvorfor famillier fortviler, og synst det er tungt!Anonymous poster hash: 2e6b1...73e 1
jauda Skrevet 12. februar 2015 #22 Skrevet 12. februar 2015 Nei, det er ikke rutine med rustesting ved bekymringsmelding. Da må det skyldes at meldingen går spesifikt på rusbruk, og da bør jo barnevernet sjekke opp dette. Veldig få rusmisbrukere vil fortelle om dette frivillig. Jeg forstår at det var traumatisk, men samtidig mener jeg at dette er noe foreldre må tåle. Små barn er prisgitt omsorgspersonene sine, og hvis det er mistanke om at de svikter plikter barnevernet å sjekke det opp. Anonymous poster hash: b0ba5...ea6 Barnevernet plikter og til å følge loven, og ikke misbruke stillingen sin.... i dette innlegget til ts så har det skjedd utroli mye sykt! 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #23 Skrevet 12. februar 2015 Barnevernet plikter og til å følge loven, og ikke misbruke stillingen sin.... i dette innlegget til ts så har det skjedd utroli mye sykt! Kanskje, kanskje ikke. Uten å vite noe mer synes ikke jeg man uten videre kan si at det er sykt.Anonymous poster hash: b0ba5...ea6
jauda Skrevet 12. februar 2015 #24 Skrevet 12. februar 2015 Kanskje, kanskje ikke. Uten å vite noe mer synes ikke jeg man uten videre kan si at det er sykt.Anonymous poster hash: b0ba5...ea6 Herreguuuud
minister-mio Skrevet 12. februar 2015 #25 Skrevet 12. februar 2015 som jeg skrev så har jeg skrivevansker=dysleksi. Og studien var hard! Men jeg klarte det:)Anonymous poster hash: 2e6b1...73e Kan jeg spørre hvilket studie du har gått? 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #26 Skrevet 13. februar 2015 Dette tror jeg ikke en døyt på. Som nevnt her, samme på DIB, trolig samme brukere. Det er de samme du har inne på "vi som ønsker granskning av bv" på fb. Ta en titt der, så får dere se. Slike historier kommer opp igjen med jevne mellomrom. Bare til å ignorere.Anonymous poster hash: b22c6...63e 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #27 Skrevet 13. februar 2015 Ta en telefon til fylkesmannen og sett frem klage. Dette er ikke riktig! Anonymous poster hash: 3d61d...196
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #28 Skrevet 23. februar 2015 Kan ikke folk slutte med å tulle om barnevernet? TS du skalmliksom være pedagog, men du skriver og ordlegger deg som en fjortis! Hvordan har du kommet gjennom et studie? Og folk engasjerer seg.......Anonymous poster hash: 6b8f3...d9c Så utrolig stygt sagt av deg! Hun skrev at hun har dysleksi, ta litt hensyn! Anonymous poster hash: 9cb38...9e9
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #29 Skrevet 23. februar 2015 Kan ikke folk slutte med å tulle om barnevernet? TS du skalmliksom være pedagog, men du skriver og ordlegger deg som en fjortis! Hvordan har du kommet gjennom et studie? Og folk engasjerer seg.......Anonymous poster hash: 6b8f3...d9c Enig. Dette virker som en fantasi- historie fra en (som åpenbart ikke er pedagog), men som av uviss grunn hater BV. Anonymous poster hash: 841a0...c4e 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #30 Skrevet 23. februar 2015 Så utrolig stygt sagt av deg! Hun skrev at hun har dysleksi, ta litt hensyn! Anonymous poster hash: 9cb38...9e9 Det er ikke slik dysleksi arter seg. Dyslektikere tror ikke det heter "studien" og "norge" med liten N. De stokker gjerne om på bokstaver, skriver ord mer slik de uttales og hopper over ord her og der. Godt mulig TS har dysleksi i tillegg, men mange av feilene i språket her har tydelig null og niks med dysleksi å gjøre. Dysleksi er ikke en samlebetegnelse på dårlig utviklet språk. Det er ikke så jævlig farlig, men jeg er lei av at folk bare sier "jeg har dysleksi da!" samme hva det er som faktisk svikter språklig. Det blir som om jeg, som har ADHD, skulle ropt "husk at jeg har ADHD!" dersom jeg snøvler i fylla. Uavhengig av det virker dette som en oppdiktet historie, som andre sier til forveksling lik en annen. Anonymous poster hash: a43ca...801 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #31 Skrevet 23. februar 2015 Virkelig tragisk at enkelte her tror denne historien og lignende historier er oppdiktet. De som faktisk har opplevd barnevernet på nært hold vet at i mange tilfeller så er det akkurat som beskrevet her at barnevernet opererer. De graver frem den minste lille ting fra din fortid, og bruker den mot deg. De tar små dagligdagse ting og vrir de om til å være stor grunn til bekymring. Er du ikke enig i deres vurderinger er det selvfølgelig ennå større grunn til bekymring. Du skal få livet ditt endevendt og samtidig være en perfekt foreldre mens noen overvåker deg og leter etter den minste lille ting. Selvfølgelig er dette noen som går hardt utover psyken til de som blir utsatt for det, men søker du hjelp har de enda en ting å bruke mot deg. Anonymous poster hash: f616f...420
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå