Gå til innhold

barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff! vi fikk bekymringsmelding på oss av min søster som er (rusmisbruker) kort fortalt:

hun skulle ta hevn på oss,det hele skjedde med at vi stilte hun til vegs . Vi tok opp blant annet misbruket hennes og all stjelingen, hun klikka i vinkel, ropte og brølte og nektet selfølgelig på alt.

hun har stjelt mye sminke fra meg, ting og penger så jeg fikk nok å sa at jeg ikke ville ha noe mer med hun å gjøre,tiden gikk og hun slang usannheter rundt seg men folk skjønte jo greia. Så det var ikke en tanke som falt oss i hode av dette.

For ca 5 mnd siden så fikk vi brev av barnevernet der det har kommet inn en bekymringsmelding. Jeg fikk helt hetta med engang!!

Vi dro på møtet og fikk servert mye løgner! barna hadde ikke klær,skittent hjemme,ikke mat, kjeftet og klikka på barna hele tiden,rusa oss. barnevernet innhenta opplysninger fra helsestasjon,politi,barnehage,lege osv. og det var ingenting gale, og bvtj kom på hjemmebesøk og alt var bra, men så starter helvette da, bv sier at vi kan lure dem siden vi har så gode utdanninger og vil at vi skal rusteste oss 2 ganger i uken uanmeldt, mannen jobber i fengselet og jeg er pedagog (hjemme i perm nå)

Men vi er jo ikke rusmisbrukere! Har alldri vært borti noe som helst. Og vi tok jo prøve med engang vi ble anklaga for dette, og beviste at vi ikke driver med noe, har ikke hatt sak hos politiet eller med lege, så bv ville ha utvidet skriv fra politiet noe jeg angra på at jeg skrev under på. Da kom det fram at når jeg var liten så ble jeg seksuelt utnyttet (jeg var 7år) noe som jeg fikk hjelp av da og har ingen problem med det den dag i dag. Men da vrei bv rundt på dette og å sa at jeg kunne ha fått skade av dette og derfor jeg bruker rus/ og at siden jeg har opplevd noe slikt aå var dem usikker på om jeg klarte å ta meg av barna. jeg kontaktet engang til legen og han skrev til bv at jeg ikke hadde noen skader og at jeg ikke drev med rus Osv.

etter legen min sendte brevet så ringte ene saksbehandleren hjem til oss og krevde å få prate med oss, jeg prøvde å si fint at jeg ikke hadde muligheten til å prate da, jeg var midt oppi mat/stell men at vi kunne prate senere. Da sier hun at vist jeg ikke prioriterer å prate med hun nå så blir bvtj ekstra bekymra. Jeg begynte å gråte og måtte bare høre på hva hun hadde å si, da sa hun at hun hadde mottatt brev fra legen og dem konkluderte med at det var lett for en lege å bare skrive slikt, og han hadde jo alldri vært hjemme med oss alik som dem og da spurte jeg henne om at dem var bekymra for barna. ja sa hun rett ut! Og jeg spurte hva grunnen til dette var, da kom hun med at nei vi har jo ikke sett noe som helst form for omsorgssvikt, men etter en slik bekymringsmeld så ligger det som regel noe med det. Jeg knakk i hop og for første gang da so ringte jeg en advokat

, heldigvis så fikk vi komme dagen etterpå på møte hos han, og jeg gråt å la ut saken slik som vi har følt det, jeg fortalte om alt bv hadde gjort og sakt og advokaten sa at det var sjokkerende! Han ringte bv med engang og krevde papirene og fikk dei alldri. Purring på purring men til slutt så fikk han det. vi gikk igjennom papirene ilag og der sto ingenting av alt bv hadde sakt til oss,Dei løy i papira,ting stemte ikke osv. og i mellomtiden så drev bv å ringte oss hele tiden tilslutt så ringte advokaten bv å sa at vist det var noe så skulle kontakten gå via han. Noe som dei ikke respekterte. siste møtet med bv så dro advokaten fram papirene og påpekte alt av løgner og ting som dem ikke tok med osv. bv satt der helt stille og sa ikke et ord, advokaten krevde at saken skulle bli avsluttes fortest mulig siden bv har rota til hele saka og oppført seg som noen apekatter, da prøvde ene saksbehandleren å si at ja men da kommer jo det til å komme flere bekymringsmeld, da klikka advokaten å sa mye greier som jeg ikke hisker alt av. Igår så fikk jeg et brev fra bv om at saken er hennlagt

mannen min og jeg føler oss krenka! Å ikke minst hvordan psyken vår er idag! Jeg har slitt så utroli mye siden bv begynte å herse Med oss, og så plutseli er det ingen bekymring lenger? Til og med nå som jeg skriver alt dette så er jeg så sliten at jeg vil bare legge meg ned å gråte. Hva kan vi gjøre? Bv har rett og slett gjort oss syke!!

Ps: jeg har skrivevansker så det er en god del feil!

Anonymous poster hash: 2e6b1...73e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tragisk at bv har så sykt makt...

Anonymous poster hash: 15114...499

• Liker 3
Skrevet

Dette er helt for jævlig. Jeg vedder på at de vet hvem som var som sendte inn den bekymringsmelding.

Jeg har en sak også i BV, men det var frivillig fra en annen kommune. I den nye kommunen så har ikke dem lest gjennom saksmappen fra den andre kommunen. Og det er nesten en lik historie som din. At de vrir på det lille de har fått tak i. Det er skammelig når de har så mye makt at man kan bli koko av sånt...

Anonymous poster hash: cb2f2...6e0

• Liker 1
Skrevet

Tragisk at bv har så sykt makt...

Anonymous poster hash: 15114...499

Så mye makt at de tar en bekymringsmelding på alvor, og henlegger den etter å ha foretatt undersøkelser? Ja, uff.

Anonymous poster hash: b0ba5...ea6

• Liker 11
Skrevet

Det som er aller mest skremmende med den makten barbevernet har, er at familier som kunne hatt bruk for hjelp vegrer seg for å ta kontakt med BV nettopp fordi det er så mange som har disse negative erfaringene med BV....

Håper det går bedre med dere snart TS :blomst:

Anonymous poster hash: 88b8e...64f
  • Liker 6
Skrevet

Herregud ts! Du må anmelde saksbehandleren,bv er helt syke. det er så mange som ikke tørr å ta kontakt med bv pågrunn av det som du opplever.

Jeg har selv vært vitne til hvordan bv kan oppføre seg!

Håper du har noen å snakke med for det er tungt men dere må ikke gi opp! Vis at dere er streke og be barnevernet skrive nytt skriv der det kommer fram at dei løy, husk at dissa papira følger dere for alltid,og at advokaten deres ikke gir opp så lett!! En god klem til deg!

• Liker 1
Skrevet

Så mye makt at de tar en bekymringsmelding på alvor, og henlegger den etter å ha foretatt undersøkelser? Ja, uff.

Det er straffbart å gjør slik som bv i dette tilfellet, greit at saken har blitt hennlagt med papirene er der for alltid!!
Skrevet

Kan ikke folk slutte med å tulle om barnevernet?

TS du skalmliksom være pedagog, men du skriver og ordlegger deg som en fjortis! Hvordan har du kommet gjennom et studie?

Og folk engasjerer seg.......

Anonymous poster hash: 6b8f3...d9c

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes det er trist at bv bruker tiden på familier som har det bra, hvor barna har det bra og får alt de trenger av klær, utstyr, omsorg og kjærlighet. Vi har hatt en sak hos bv ang tantebarnet mitt hvor vi alle utenom barnets mor og mormor mener han burde blitt flyttet til far eller forsterfamilie fordi mor er så alvorlig syk at det går utover utviklingen til barnet. H*n skal begynne på skolen til høsten og snakker ikke rent engang. det er rett og slett skremmende. Men der henlegger de saken, uten og følge opp de kravene de setter til mor.

Jeg synes forferdelig synd på dere, men ville forsøkt og lagt det bak meg og gått videre.

Anonymous poster hash: 5089f...b69
Skrevet

Jeg synes det er trist at bv bruker tiden på familier som har det bra, hvor barna har det bra og får alt de trenger av klær, utstyr, omsorg og kjærlighet. Vi har hatt en sak hos bv ang tantebarnet mitt hvor vi alle utenom barnets mor og mormor mener han burde blitt flyttet til far eller forsterfamilie fordi mor er så alvorlig syk at det går utover utviklingen til barnet. H*n skal begynne på skolen til høsten og snakker ikke rent engang. det er rett og slett skremmende. Men der henlegger de saken, uten og følge opp de kravene de setter til mor.

Jeg synes forferdelig synd på dere, men ville forsøkt og lagt det bak meg og gått videre.

Hvordan vet barnevernet at en familie er god og at barna har det bra? Jo, ved å undersøke, slik de har gjort i denne saken.

Klart barnevernet også gjør feil, men jeg tviler på at det hjelper om de slutter å følge opp bekymringsmeldinger (noe de er forpliktet til, forresten)

• Liker 3
Skrevet

Hvordan vet barnevernet at en familie er god og at barna har det bra? Jo, ved å undersøke, slik de har gjort i denne saken.

Klart barnevernet også gjør feil, men jeg tviler på at det hjelper om de slutter å følge opp bekymringsmeldinger (noe de er forpliktet til, forresten)

Jo, og når de undersøkte å snakket ned foreldrene fant de ingenting galt! Det der med narkotesting og slikt synes jeg går for langt altså!

• Liker 1
Skrevet

Jo, og når de undersøkte å snakket ned foreldrene fant de ingenting galt! Det der med narkotesting og slikt synes jeg går for langt altså!

Vi vet ikke grunnen til at det ble foretatt narkotesting, det er iallefall ikke rutine. Uansett så kan enhver mor og far si "jo, det går bra" hvis de blir spurt, uten at det nødvendigvis er sant.

• Liker 2
Skrevet

TS du skalmliksom være pedagog, men du skriver og ordlegger deg som en fjortis! Hvordan har du kommet gjennom et studie?

Enig!

Ser det samme på Din Baby-forumet de siste dagene og tipper det er samme bruker som legger ut diverse historier om barnevernet. Samme håpløse skrivestil.....

Anonymous poster hash: bfb6b...4db

• Liker 5
Skrevet

Du har min fulle sympati TS. Du skal bare prise deg lykkelig for at saken er henlagt. Men skjønner det er psykisk belastende og bli overtrampet på den måten.

Jeg har vært vitne til at familier blir ødelagt, fordi barnevernet har tatt barna på grunnlag av usannheter. Barna har ikke blitt de samme etter de ble fjernet fra foreldrene, og datteren har blitt tvunget til en fritids aktivitet hun ikke liker, fordi barnevernet mener at det er det beste for barnet. Hun får ikke drive med den ene aktiviteten hun faktisk liker. Og det skal liksom være til barns beste.

Anonymous poster hash: 5c31a...6aa

Skrevet

Og folk engasjerer seg.......Anonymous poster hash: 6b8f3...d9c

Tulle med barnevernet. Desverre er det en gambling med barns liv de driver. Kjenner til en som var ansatt i barnevernet som ikke klarte å jobbe der lenger, for han så hvor mange liv som ble ødelagt pga. maktsyke saksbehandlere som fikk barn fjernet fra foreldrene uten grunnlag, men mye løgn. Sier ikke at barnevern overalt er sånn, men desverre mange steder. Og de barnevernet bør konsentrere seg om de som virkelig trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 5c31a...6aa

• Liker 3
Skrevet

Enig!

Ser det samme på Din Baby-forumet de siste dagene og tipper det er samme bruker som legger ut diverse historier om barnevernet. Samme håpløse skrivestil.....

Anonymous poster hash: bfb6b...4db

Som jeg skrev så har jeg skrivevansker .. dysleksi! Du trenger ikke å slenge slik. Og ja jeg er pedagog, det er ikke enkelt å skrive fra tlf med knust skjerm når jeg har dysleksi. Som mange andre i norge..

Skrevet

som jeg skrev så har jeg skrivevansker=dysleksi. Og studien var hard! Men jeg klarte det:)

Skrevet

Vi vet ikke grunnen til at det ble foretatt narkotesting, det er iallefall ikke rutine. Uansett så kan enhver mor og far si "jo, det går bra" hvis de blir spurt, uten at det nødvendigvis er sant.

Det er faktisk en rutine. Men igjenn når hverken jrg og barnefar knapt drikker og ikke bruker noen form for rusmidler så er det ganske drøyt å dra den så langt som bv gjorde. Vi beviste også at vi ikke drev med rus og igjenn det er ingen problem for oss å rusteste oss men når det går utover stokk og stein som det har gjort med oss da har det gårr for langt!

Skrevet

Det er faktisk en rutine. Men igjenn når hverken jrg og barnefar knapt drikker og ikke bruker noen form for rusmidler så er det ganske drøyt å dra den så langt som bv gjorde. Vi beviste også at vi ikke drev med rus og igjenn det er ingen problem for oss å rusteste oss men når det går utover stokk og stein som det har gjort med oss da har det gårr for langt!

Skrevet

Nei, det er ikke rutine med rustesting ved bekymringsmelding. Da må det skyldes at meldingen går spesifikt på rusbruk, og da bør jo barnevernet sjekke opp dette. Veldig få rusmisbrukere vil fortelle om dette frivillig.

Jeg forstår at det var traumatisk, men samtidig mener jeg at dette er noe foreldre må tåle. Små barn er prisgitt omsorgspersonene sine, og hvis det er mistanke om at de svikter plikter barnevernet å sjekke det opp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...