Gjest Magdalene Skrevet 12. februar 2015 #21 Skrevet 12. februar 2015 2,5år legger seg ca kl 19. 6 åringen legger seg rundt kl 20 +/-
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #22 Skrevet 12. februar 2015 Hade sendt bekymringsmelding til barnevernet på dere! Anonymous poster hash: 7681d...c4a
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #23 Skrevet 12. februar 2015 ts her. nei, 160 dager da vi bare har dem halve året. jeg er ikke mor til barna, mener sambo med far. burde kanskje vært presisert. ikke vits med hets!... -jeg prøver å få minstemann i seng til 8, og de to største til halv 9. jeg gjør alt som jeg ikke får gjort på skolen, husarbeid generelt. vasking av klær, lufte hunden o.l. far er bare lat, ikke direkte opptatt. Anonymous poster hash: 34532...6e5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #24 Skrevet 12. februar 2015 guf hvor frekke folk er! jeg er da ikke bortreist(ikke ikke hjemme) men gjør alt som mannen ikke gjør. vi legger de største først for de sover kortest. og minstemann sist da han kan sove lengre enn de to andre. da han merkelig nok ikke blir vekt. bør nevnes at 6 og 7 åringen deler rom.Anonymous poster hash: 34532...6e5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #25 Skrevet 12. februar 2015 Jeg tolket det som at hun var opptatt med noe konkret som måtte gjøres, f.eks. ikke var hjemme. "Opptatt eller glemmer tiden" antar jeg er har en sammenheng, hadde hun vært borte så hadde hun vel skrevet det. ts her. nei, 160 dager da vi bare har dem halve året. jeg er ikke mor til barna, mener sambo med far. burde kanskje vært presisert. ikke vits med hets!... -jeg prøver å få minstemann i seng til 8, og de to største til halv 9. jeg gjør alt som jeg ikke får gjort på skolen, husarbeid generelt. vasking av klær, lufte hunden o.l. far er bare lat, ikke direkte opptatt.Anonymous poster hash: 34532...6e5 Så lenge du ikke er mor til barna så ville jeg kontaktet mor og fortalt hvor ille det er. For det er virkelig virkelig ille at en femåring er oppe til 23 til vanlig! Og gi mannen en tupp i ræva, man kan ikke gi blanke i jobben sin som far bare fordi man er lat. Da får man la være å ha barna der i ukedager. guf hvor frekke folk er! jeg er da ikke bortreist(ikke ikke hjemme) men gjør alt som mannen ikke gjør. vi legger de største først for de sover kortest. og minstemann sist da han kan sove lengre enn de to andre. da han merkelig nok ikke blir vekt. bør nevnes at 6 og 7 åringen deler rom.Anonymous poster hash: 34532...6e5 De største sover kortest fordi de har minst behov for søvn. Søvnbehov minker en del fra skolealder. DERFOR burde den minste legge seg først, fordi han har behov for det. De eldste kan være oppe en times tid lenger hvis de fungerer med slik søvn. Ikke rart minstemann sover lengst når han går underernært på søvn! Er du ikke mor til noen av barn? Hvorfor er du egentlig sammen med denne mannen? Ring mor og varsle, så hun kan ta en vurdering på om barnevernet skal inn i bildet. Hvis du ønsker å være sammen med han og ta dette ansvaret så må du gjøre det ordentlig, eller få han til å ta tak. Det er ikke deg det går utover at mannen er lat, men barna. Med mindre du faktisk hadde gjort det en av dere må, nemlig å få ungene i seng og gi de rutiner. Er helt sjokkert her jeg. Anonymous poster hash: 5e660...e73 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #26 Skrevet 12. februar 2015 mor er ikke frisk og jeg lover ting er likedan og verre der.Anonymous poster hash: 34532...6e5
Version 2.0 Skrevet 12. februar 2015 #27 Skrevet 12. februar 2015 Har en 5-åring. Vi starter med pyjamas og kveldsmat i 19-tiden. Han er i seng mellom 19:30-20:00. Sovner som regel i 20:30-21 tiden. Han står opp kl 06:50(vekkes) når jeg ska jobbe og ellers i 8-8:30 tiden på fridager.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #29 Skrevet 12. februar 2015 5 år: 19-19.30 7 år: 20-20.15 Begge sover til 06.40-07.00 i hverdagene.Anonymous poster hash: a7808...b58
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #30 Skrevet 12. februar 2015 Reagerer ikke skolen på at 7åringen er sliten og trett da???? Dette høres meget merkelig ut... Anonymous poster hash: 46544...d0b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #31 Skrevet 12. februar 2015 mor er ikke frisk og jeg lover ting er likedan og verre der.Anonymous poster hash: 34532...6e5 Så her går altså tre barn for lut og kaldt vann, med kun en stemor som INNIMELLOM gidder å gjøre noe, mens far og mor gir blanke? Selv om du ikke er mor så er du jammen meg like ille du også! Hva med å sette igang noen tiltak? Ringe barnevernet, skolen, legen? Ring besteforeldrene i det minste, på begge sider! Det her er virkelig ille, og jeg fatter ikke at noen velger å leve med en mann som behandler barna sine slik. Stakkars unger... Anonymous poster hash: 5e660...e73 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #32 Skrevet 12. februar 2015 4 åring legger seg mellom 7.-7.30. Anonymous poster hash: 6b91f...1ae
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #33 Skrevet 13. februar 2015 Så her går altså tre barn for lut og kaldt vann, med kun en stemor som INNIMELLOM gidder å gjøre noe, mens far og mor gir blanke? Selv om du ikke er mor så er du jammen meg like ille du også! Hva med å sette igang noen tiltak? Ringe barnevernet, skolen, legen? Ring besteforeldrene i det minste, på begge sider! Det her er virkelig ille, og jeg fatter ikke at noen velger å leve med en mann som behandler barna sine slik. Stakkars unger... Anonymous poster hash: 5e660...e73 Har forstått som at TS ikke har barn selv, og da vet man faktisk ikke hva som er vanlig. Hun spør om råd her, og får dette servert tilbake. Typisk KG kjerringer, kan ikke sette seg inn i andres situasjon, men er så "perfekte" selv og tror at de har rett til å dømme alle og en hver uten å vite bakgrunnen.Anonymous poster hash: fe741...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #34 Skrevet 13. februar 2015 Har forstått som at TS ikke har barn selv, og da vet man faktisk ikke hva som er vanlig. Hun spør om råd her, og får dette servert tilbake. Typisk KG kjerringer, kan ikke sette seg inn i andres situasjon, men er så "perfekte" selv og tror at de har rett til å dømme alle og en hver uten å vite bakgrunnen.Anonymous poster hash: fe741...cdc Nei, men man skjønner at unger på fem år ikke skal være oppe til 23. Og nå svarer TS i tråden at barnas mor ikke er bedre, da er det kanskje på tide å tenke på ungene istedet for å se på dem som opplæringsprosjekt? Folk som ikke tar vare på barna sine burde ikke hatt barn, og her blir ikke barna tatt vare på. Jeg skjønner at du mener omsorgssvikt kan forsvares hvis det er fordi man ikke vet bedre, men nå har far og mor hatt disse barna i sju år, hvor lenge TS har vært der aner jeg ikke, men alle oppegående mennesker forstår at her må det tiltak til. De som ser på uten å gjøre noe (som TS) er like ille som de som gir blanke i ungene, hun må varsle og ta ansvar som tydeligvis den eneste voksne som skjønner at noe ikke stemmer. Ungene skal ikke lide fordi TS ikke har barn fra før. Anonymous poster hash: 5e660...e73 2
Engel Skrevet 13. februar 2015 #35 Skrevet 13. februar 2015 (endret) 4-åringen (snart 5) legger seg kl 19.30 senest (er i seng da, ferdig med lesing etc.), 7-åringen kl 20.00 og 9 åringen kl 20.30 (de går på badet et kvarter tidligere). De to eldste deler rom, men det er ikke noe problem. Når de er lagt er de stille, ferdig med det. Ofte sovner 7-åringen før 9-åringen legger seg også. De blir vekket 06.45. For de eldste som vel går på skolen så er det altfor sent å legge seg kl 22-23. Endret 13. februar 2015 av Engel
bush babe Skrevet 13. februar 2015 #36 Skrevet 13. februar 2015 ts her. nei, 160 dager da vi bare har dem halve året. jeg er ikke mor til barna, mener sambo med far. burde kanskje vært presisert. ikke vits med hets!... -jeg prøver å få minstemann i seng til 8, og de to største til halv 9. jeg gjør alt som jeg ikke får gjort på skolen, husarbeid generelt. vasking av klær, lufte hunden o.l. far er bare lat, ikke direkte opptatt.Anonymous poster hash: 34532...6e5 Men da gjør du alle disse tingene etter at barna har lagt seg, det blir mer effektivt for deg, og bedre for barna. Ha alle i seng til 20:00, så har du et par timer på deg til å rydde/lufte hund etc. Du skriver at du prøver å få minstemann i seng til åtte, han kan lett legges kl 19:00, så kan de større barna spise kvelds å rydde mens minstemann legges. Så er det deres tur. Det kan ta litt tid før de venner seg til nye rutiner, men på lengre sikt er dette mye bedre for dere alle.
Strikkemamma Skrevet 13. februar 2015 #37 Skrevet 13. februar 2015 Barn trenger rutiner og SØVN! Søvn er viktig for at utviklingen skal gå normalt Skjerpings!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå