Belima Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Jeg strikker et vognteppe uten mønster, men vet ikke hvor langt jeg må strikke det. Bredden er det ikke så farlig med for det er jo bare å brette ned, men lengden bør jeg forholde meg til tror jeg. Det er jo meningen at pyntekanten jeg strikker skal være synlig øverst på dyna. Er det noen som kan hjelpe meg med ca lengden på vognteppe?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Det som blir for langt putter du jo bare nedi fotenden på baggen? Det er godt å ha det litt langt slik at du får det godt nedi på alle kanter, 58x66 cm står det på Mariusteppet i Marius ispirasjon boken. Tror jeg ville strikket det nærmere 80 - 85 cm. Spørs jo og om dette er et teppe som kan brukes til andre ting, etter vognperioden?Anonymous poster hash: 2757c...eb3
Belima Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2015 Takk for svar. Dette teppet skal i utgangspunktet bare være til vogna. Strikker det som gave til tanteungen min. Så da lager jeg det tilnærmet målene du oppga. Mitt blir bredere, men lengden fra deg forholder jeg meg til.
Gjest Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 Jeg lager aldri vogntepper som er mindre enn 70×70 Aller helst blir de 90×90
Gjest Solstråla88 Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 66 cm blir for kort, jeg ville strikket det 70-75 cm
Belima Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2015 Tusen takk alle sammen. Ble i hvertfall enda mer usikker nå enn jeg var før jeg spurte her inne. Kanskje jeg får høre med en eller annen nybakt mamma om jeg får lov til å måle mitt på en vogn en dag sola skinner.
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. februar 2015 #7 Skrevet 13. februar 2015 Tusen takk alle sammen. Ble i hvertfall enda mer usikker nå enn jeg var før jeg spurte her inne. Kanskje jeg får høre med en eller annen nybakt mamma om jeg får lov til å måle mitt på en vogn en dag sola skinner. De fleste vognbagene er 79 cm. Vår er 76 men det er jo fint å kunne bruke teppet når barnet er i sportsvogna også
Belima Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2015 Dette teppet vil ikke passe i en sportsvogn. Er bare i mitt hode beregnet på en dypvogn. Skal liksom bare ligge til pynt på toppen av dyna. Hun får nok andre tepper hun kan bruke når den tid kommer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå