Gå til innhold

Løyper for løping i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei medbergensere!
Kan noen hjelpe meg med litt flere løypevalg i Bergen sentrum-ish? Løper allerede i Fjellveien og rundt Store Lungegårdsvannet jevnlig, og nå som isen er borte blir det innover Isdalen, men har noen bedre forslag til lange og andre løyper, gjerne uten altfor mye asfalt? Vet Langeskogen/Hordnesskogen er bra, men jeg har ikke tilgang på bil.

Anonymous poster hash: addfa...5e9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange motbakkemuligheter, men ellers er det en ny fjellvei, Løvstien, fra Solheimslien og til Melkeplassen. Løbergsveien fram og tilbake er fin, nokså flatt og rett fram.

Anonymous poster hash: 3b4ee...ba9

Skrevet

Det er jo stort løypenett hvis du kommer deg opp på Fløyen. Løp/gå opp eller ta banen :) Ellers er det lite i Bergen sentrum-ish. Spent på den nye Løvstien :) Du kan også prøve Kanadaskogen i Fyllingsdalen.

Skrevet

Nå som det begynner å bli mindre snø på Fløyen er jo det absolutt en god mulighet :) Men prøvd emeg opp fra Skansemyren forleden, og kom da i konflikt med akere/skigåere. Stoltzen er nok absolutt en god måte å komme seg opp på :)
Kanadaskogen og Løvstakkstien er også gode forslag- takk :)
Så synd det er brukt så mye asfalt overalt...

Anonymous poster hash: addfa...5e9
Skrevet

Munketbotn og Rundemanen.

Skrevet

Fant dette tipset tidligere som jeg er blitt veldig glad i.

Ved Haukeland er det kjempefint å løpe langs Svartediket, inn Isdalen. Der er det litt stigning og ingen asfalt når du kommer inn i "løypen"! Når man har løpt langs vannet så kommer det noen heftige bakker oppover mot Rundemannen. De er helt forferdelige, men ypperlig til å løpe intervalltrening i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...