Gå til innhold

Foreldre som ikke vaksinerer er farlige

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I disse tider er det stadig flere og fler som blir smittet av konspirasjons-basillen.

Særlig i USA er det mange foreldre som ikke vaksiner sine barn etter å ha surfet litt inne på lugubre konspirasjons nettsider som skilter med store fremmedord når de forteller om hvor farlig vaksiner er.

Selv her på KG er har jeg lagt merke til at det finnes elementer som sprer frykt og farlig propaganda. I en annen vaksine tråd var det en vaksine motstander som gav flere linker til et nettsted som fortalte oss at legemiddel industrien er ond og at vaksiner er et verktøy av onde mennesker for å holde oss små-folket nede , syke og undertrykt.

Jeg surfet litt på den nettsiden og leste igjennom andre artikler der. I en av artiklene ble det påstått at aliens finansierte hitler å gav de høyteknologisk våpen og at etter nazi-tyskland bukket under så tok aliens over USA frem til den dag idag. Det ble også hevdet at George Bush og Obama er reptiler fra en annen planet.

Dette er altså et nettsted som vaksine-motstandere henter sine dokumentasjoner fra når de prater om vaksiner.

Det samme nettstedet blir flittig brukt av en bruker på Aktuell Politikk forumet som hevder at vatikanet og paven styrer NAV og barnevernet for dette hadde han dokumentasjon på fra samme nettsted som vaksine-motstandere bruker.

Det som skremmer meg ekstra er at personen som postet anti-vaksine propaganda fikk flere likes. Med andre ord er det mennesker og kanskje mødre som biter på dette psykotiske vaset.

Om man vil lese litt nøktern og seriøst om vaksiner og hva vaksiner har gjort for menneskeheten kan man klikke her : http://www.who.int/bulletin/volumes/86/2/07-040089/en/

Ikke bare har vaksiner nesten fordoblet menneskets levealder, den har også nesten tilnærmet utryddet haugevis av farlige barnesykdommer som hadde stor dødlighet.

Det er vitterlig min ydmyke mening at om du ikke vaksinerer ditt barn så er du ikke skikket til å ha barn, for du setter ikke bare ditt eget barn i fare du setter også andre i livsfare - som små barn, eldre og syke mennesker.

Vaksiner bør være PÅBUDT. I neste innlegg så skal jeg vise til hva som skjer om man er så brød i hodet at man ikke tar vaksiner. Fortsettelse følger :

Endret av WubWub
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Dette utsetter du dine og andre sine barn for om du er egoistisk nok til å droppe vaksine for barna dine :
Slik sprer meslingsmitten seg fra stat til stat
NEW YORK (VG) Meslingutbruddet i USA fortsetter å øke i omfang. Bare i løpet av den siste uken ble det rapportert om smittetilfeller i tre nye delstater.
VG følger
Totalt er 121 personer i 17 delstater, i tillegg til føderaldistriktet Washington D.C., smittet av det som anses å være den mest alvorlige barnesykdommen av dem alle. I verste fall kan den for barn bety varig skade og død.
– Det er viktig å stanse videre smitte ved å identifisere mennesker som har vært i kontakt med dem som har meslinger, isolere dem dersom de får sykdommen, og gi nødvaksinering dersom det er mulig, sier han til avisen.
Startet i Disneyland
Det var i desember at det første tilfellet av meslinger ble registrert i fornøyelsesparken Disneyland i California. Minst syv personer skal ha blitt smittet her mellom 15. og 20. desember, hvorav seks av dem ikke var vaksinert for meslinger.
Dette førte til at helsemyndighetene i California rådet barn under 12 måneder, samt personer som ikke er vaksinert for meslinger, om ikke å oppsøke Disneyland.
Likevel har sykdommen spredt seg i rask fart, særlig i California med 88 rapporterte tilfeller og Arizona med syv.
Også i nabolandet Mexico er det rapportert om smittetilfeller.
Endret av WubWub
  • Liker 4
Skrevet

Jeg tok svineinfluensavaksinen akkurat da den kom. Ble smitta av svineinfluensa likevel og trodde jeg skulle dø, men hadde jeg ikke tatt vaksinen hadde det ikke vært noe jeg bare trodde. Jeg hadde nok vært ganske død.

Jeg har alle vaksiner og oppdaterte også akkurat tatt kikhostevaksinen og kjenner mange som har blitt smittet av kikhoste fordi de ikke har fornyet vaksinen. Det har vært utbrudd på skoler osv de siste årene.

I tillegg er spesielt tuberkulose (BCG) også en utrolig viktig vaksine å ta i og med at det kommer multiresistent tuberkulose til Norge innen noen år. Blir du smittet av dette er du ille ute. De sluttet å vaksinere med BCG slik at de som er født i 96 og etter ikke har fått, men er nå en del av barnevaksinasjonsprogrammet.

Jeg forstår ikke meg på folk som ikke vaksinerer hverken seg selv eller sine egne barn.

Anonymous poster hash: db789...0d8
  • Liker 1
Skrevet

meslinger har jo vært offisielt uttryddet siden 2000, det er en av de mest alvorlige virus infeksjonene...

men nå er sykdommen altså tilbake i full sving grunnet foreldre som er så sløve at de biter på alt de leser av konspirasjoner.

de ofrer sine barn og andre sine barn pga sitt sløve forhold til kunnskap , vitenskap og helse.

Anonymous poster hash: f99b7...feb
  • Liker 5
Skrevet

Sånn forøvrig så er ikke meslinger SÅ farlig. Det er ikke ebola for å si det sånn.

Jeg ble aldri vaksinert mot noe annet enn stivkrampe da jeg var lita.

Jeg hadde både meslinger, kikhoste og kusma og overlevde helt fint.

Derimot fikk jeg vannkopper som voksen og jeg har aldri cært så dårlig før som da. Og det vaksineres man ikke for.

Jeg har i voksen alder tatt det jeg mangler av vaksine. Bcg har jeg tatt, men den ser det ut til at kroppen min avviser.

Jeg har, selv om jeg mener at ikke alle barnesykdommer er så farlige å få som noen hevder, valgt å vaksinere mine barn.

Poenger mitt er at det finnes konspirasjonsteorier, fakta og bullshit uansett hvordan side du ser det fra. Uansett om du er for eller mot.

Anonymous poster hash: 7d888...1a3

Skrevet

Sånn forøvrig så er ikke meslinger SÅ farlig. Det er ikke ebola for å si det sånn.

Derimot fikk jeg vannkopper som voksen og jeg har aldri cært så dårlig før som da. Og det vaksineres man ikke for.

Jeg har i voksen alder tatt det jeg mangler av vaksine. Bcg har jeg tatt, men den ser det ut til at kroppen min avviser.

Jeg har, selv om jeg mener at ikke alle barnesykdommer er så farlige å få som noen hevder, valgt å vaksinere mine barn.

Poenger mitt er at det finnes konspirasjonsteorier, fakta og bullshit uansett hvordan side du ser det fra. Uansett om du er for eller mot.

Har du noen gang tenkt på at du som barn kunne smittet noen andre barn som ikke kunne ta vaksinen pga en immunsviktssykdom eller pga allergi og de kunne dødd av det?

Det er det som er det største problemet.

• Liker 2
Skrevet

Har du noen gang tenkt på at du som barn kunne smittet noen andre barn som ikke kunne ta vaksinen pga en immunsviktssykdom eller pga allergi og de kunne dødd av det? Det er det som er det største problemet. Anonymous poster hash: db789...0d8

Da jeg var barn var det mange som ikke fikk vaksine. Så når en i bygda fikk meslinger så fikk alle det. Når en fikk kusma fikk alle de som ikke hadde hatt det kusma. Ingen døde og ingen fikk varige men. Det var sånn det skulle være.

Merkelig nok klarte jeg aldri å få vannkopper før jeg ble voksen.

Ja, disse sykdommene kan være farlige for enkelte. Men de er som sagt ikke SÅ farlige som enkelte vil ha det til.

Feks er vannkopper like farlig for kreftpassienter og barn med nedsatt imunforsvar som det meslinger er. Men vannkopper vaksineres der ikke mot. Bare sånn til sammenligning.

Skrevet

Da jeg var barn var det mange som ikke fikk vaksine. Så når en i bygda fikk meslinger så fikk alle det. Når en fikk kusma fikk alle de som ikke hadde hatt det kusma. Ingen døde og ingen fikk varige men. Det var sånn det skulle være.

Ja, disse sykdommene kan være farlige for enkelte. Men de er som sagt ikke SÅ farlige som enkelte vil ha det til.

Feks er vannkopper like farlig for kreftpassienter og barn med nedsatt imunforsvar som det meslinger er. Men vannkopper vaksineres der ikke mot. Bare sånn til sammenligning.

Man får vaksine mot vannkopper om man trenger det.

Det er ikke dødelig for de som ikke trenger det. Vannkopper er også et herpesvirus noe ikke kusma og meslinger er. Meslinger er mye mer alvorlig enn vannkopper.

Skrevet

Vannkopper er dødelig for kreftpasienter.

Anonymous poster hash: 27d1f...3ae

• Liker 1
Skrevet

Vannkopper er dødelig for kreftpasienter. Anonymous poster hash: 27d1f...3ae

nemlig

• Liker 1
Skrevet

nemlig

Mange tenker ikke over dette. Utrolig synd! Enkelte burde tatt en prat med en kreftlege iblant, kanskje de hadde fått opp øynene.

• Liker 1
Skrevet

Åh hjelp, give it a rest...

Anonymous poster hash: 46260...2da

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vel, meslinger kan faktisk være dødelig for små barn, så det du sier der er tull! Jeg selv har hatt røde hunder selv om jeg er vaksinert. Å følge barnevaksinasjonsprogrammet burde være påbudt! Jeg skal selv oppdatere vaksinene mine etter jeg har født, da hs ikke anbefalte meg å gjøre det nå som høygravid

Skrevet (endret)

Åh hjelp, give it a rest...

Anonymous poster hash: 46260...2da

Dette er et høyaktuelt tema tatt i betrakning at det har i de siste ukene vært store utbrudd av meslinger i USA samtidig som flere og flere foreldre lar seg lure av konspirasjons sider til å droppe vaksinen for sine barn.

Dette kan og vil føre til potensielt livstruende katastrofer og epidemier i fremtiden. Det er ikke unaturlig å tenke seg at gamle livstruende barnesykdommer kommer tilbake, men i kanskje mer aggressive former?

Vi i vesten har det for godt. Takket være vår lykkelige og trygge eksistens så tror vi verden og naturen er ufarlig.

Men nå er det en gang slik at naturen er livsfarlig og folk gambler med livet til sine barn og andre sine barn. Dette er absolutt noe som burde få mer fokus i mediene.

For min del tenker jeg at myndighetene burde innføre påbud om vaksiner. Og de som da nekter mister omsorgsretten. Vaksine bør og skal ikke være valgfritt. Det skal være en selvfølge

Endret av WubWub
Skrevet

Vel, meslinger kan faktisk være dødelig for små barn, så det du sier der er tull! Jeg selv har hatt røde hunder selv om jeg er vaksinert. Å følge barnevaksinasjonsprogrammet burde være påbudt! Jeg skal selv oppdatere vaksinene mine etter jeg har født, da hs ikke anbefalte meg å gjøre det nå som høygravid

influensa vaksinen kan jo diskuteres da, men resten bør tas. Mer opplysning fra helsestajson generelt hadde vært bra. Hva med reklame på tv osv, viktig å få ut informasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier ikke at det ikke er farlig. Jeg sier at det er ikke SÅ farlig som media skal ha det til. For noen ganger skulle man tro det var ebolautbrudd det var snakk om. OG det finnes mye annet som er like farlig som man ikke vaksineres mot.

Poenget er at uansett hvilken side man er på så er det mye bullshit og svada ute å går. Så man må ta en god del av det med en klype salt og bruke fornuften. Det gjelder egentlig alt.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg sier ikke at det ikke er farlig. Jeg sier at det er ikke SÅ farlig som media skal ha det til. For noen ganger skulle man tro det var ebolautbrudd det var snakk om. OG det finnes mye annet som er like farlig som man ikke vaksineres mot.

Poenget er at uansett hvilken side man er på så er det mye bullshit og svada ute å går. Så man må ta en god del av det med en klype salt og bruke fornuften. Det gjelder egentlig alt.

Men hvorfor ikke vaksinere barna mot noe som potensielt kan drepe den når muligheten er der? Om ikke dems eget barn, andre sine barn, barn med hjertesykdommer eller andre sykdommer som gjør at de har lavere immunforsvar eller ikke kan ta vaksine pga allergier? Jeg bare forstår ikke hva folk tenker med! Dette er de samme vaksinene jeg fikk som barn, og jeg er 27 nå, så disse anser jeg som trygge.

Gjest Solstråla88
Skrevet

influensa vaksinen kan jo diskuteres da, men resten bør tas. Mer opplysning fra helsestajson generelt hadde vært bra. Hva med reklame på tv osv, viktig å få ut informasjonen.

Jeg tar påfyll av mine i april eller mai, influensa vaksinen har jeg ikke tatt, da jeg ikke normalt sett får influensa og da sa jm at denne kunne droppes. Har også vært sykemeldt store deler av svangerskapet så jeg har ikke bært utsatt for smitte.

Skrevet

Men hvorfor ikke vaksinere barna mot noe som potensielt kan drepe den når muligheten er der? Om ikke dems eget barn, andre sine barn, barn med hjertesykdommer eller andre sykdommer som gjør at de har lavere immunforsvar eller ikke kan ta vaksine pga allergier? Jeg bare forstår ikke hva folk tenker med! Dette er de samme vaksinene jeg fikk som barn, og jeg er 27 nå, så disse anser jeg som trygge.

Da bruker du din fornuft og vaksinerer dine barn ut fra det, og ikke ut fra at media har fått deg til å tro at det er rene ebolaepedemien på tur.

Jeg sier jo ikke at man ikke skal vaksinere barna heller. Jeg sier at folk må lande på jorda og tenke sjøl og ikke la seg jage opp av konspirasjonsteorier fra noen slags kant.

Skrevet

Meslinger er den mest alvorlige barnesykdommen man kan få. Så det er ikke mye annet som er like farlig.

Det er ikke bullshit bare fordi du overlevde.

http://no.wikipedia.org/wiki/Meslinger

Det vaksineres mot sykdommen i barnevaksinasjonsprogrammet fordi den kan gi alvorlige komplikasjoner som lungebetennelse,bronkitt, mellomørebetennelse, hjernebetennelse, varige skader og død. Verdens helseorganisasjon (WHO) anslår at det i 2000 var 30–40 millioner tilfeller av meslinger, hvorav 777 000 dødsfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...