AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Jeg og far til mitt barn har gått fra hverandre og han har flyttet ut. Nå skal jeg søke bostøtte og diverse andre ting men han står fortsatt på denne adressen og nekter å melde flytting. Hva gjør jeg??Anonymous poster hash: ce74a...099
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Du kontakter skatteetaten der du hører til og ber om hjelp hos dem som steller med folkeregisteret der. det er ikke lov å ha adresse et sted man faktisk ikke bor.Anonymous poster hash: c82b7...969
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Da gjør jeg det! Takk.Anonymous poster hash: ce74a...099
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Som nevnt tar du kontakt med skatteetaten, der vil du bli bedt om å signere et papir på at det kun er du og barnet som bor på nevnte adresse. Hvis du leier må du få en leiekontrakt i ditt navn, og hvis du eier må du legge fram dette beviset. Få gjerne naboer/venner/utleier til å signere på at det er kun du som bor på denne adressen. Dokumenter med eiendomsnummer (finnes i dørkarmen). Fjern hans navn fra postkasse/dørskilt og skriv ukjent adresse på evt post og lever i retur til posten (legg det bare rett i den røde postkassen) Be om kopi av dokumentet du signerer hos skatteetaten med stempel og signatur fra etaten, legg ved alle papirer du har som bekrefter samlivsbrudd, og lever til boligetaten. Gi gjerne skatteetaten hans telefonnummer, email og den adressen han oppholder seg på pr dags dato. Han er pliktig til å melde adresseendring selv om det bare er en midlertidig adresse før han får seg ny bolig. Anonymous poster hash: 1725d...8c1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå