Gå til innhold

Min x's samboer

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Faren til sønnen min har i 4 år vært samboer med en jente. Nå har forholdet tatt slutt. Bruddet kom plutselig og jeg aner ikke hva grunnen var... Men det jeg vil frem til er at jenta bare har forsvunnet, ikke sagt ha det til sønnen min. Han er 9 år og er en "tenker". Jeg ser at det er ting han går rundt og lurer på, men han sier lite.. Er desverre ikke av den typen som åpner seg så lett.

Jeg vet at han var veldig glad i samboeren til faren, og foreldrene hennes også. Jeg har sagt til xn min at om hun vil, så kan hun kontakte gutten hos meg evt. besøke han.

Hva synes dere, burde hun ikke sagt ha det til gutten?

Jeg vet ikke om hun kan forsvares med at hun bare er 21 år. Synes ikke det er grunn nok...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

hun er kanskje for ung til å tenke på konsekvenser siden hun ikke har barn selv og vet hva som kan såre et lite barn og ikke.

Men at det var en gal måte å gjøre det på er jeg helt enig i.

Hun burde jo ha sagt hadet.

Hadde hun visst det,så hadde hun sikkert sagt det tror jeg.

Så alderen og at hun ikke vet bør kanskje tale til hennes favør.

Skrevet

21 og har vært samboer i fire år...? :o

Uansett er dette noe sønnen din vil oppleve flere ganger i livet. Forklar ham at folk kommer og går, men at du alltid vil være der.

Skrevet

Det samme tenkte jeg... :o

Når man har vært en viktig person i et barns liv, synes jeg man som voksen (og forhåpentlig samvittighetsfull)person skal snakke med dem dersom situasjonen endrer seg og de plutselig ikke lenger vil være en del av hverdagen deres.

Men det er jo lite du kan gjøre med at denne jenta bare stikker dessverre. Det viktigste er at du og faren snakker med gutten om dette, og lar gutten få mulighet til å snakke om det dersom han vil.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere har samme synspunkt som meg skjønner jeg..

Det verste med dette her er jo at dem i februar/mars bestillte sydentur. Gutten har gledet seg siden da til å endelig få dra til det store utlandet. Nå fortalte faren hans meg i sted at den turen blir det ikke noe av. Han hadde fått mail fra reiseselskapet om at billettene var kanselert av henne....

Gruver meg så mye til å måtte snakke med jr. om dette, har heldigvis noen dager til på meg siden han er bortreist noen dager nå

Skrevet

Kan ikke faren ta med seg ungen på tur uten henne?

Gjest Anonymous
Skrevet

Han hadde fått mail fra reiseselskapet om at turen var kanselert av henne. For alt jeg vet så kan det være hans og sønnen vårs billetter hun har kanselert for så og reise selv. Foreldrene hennes skal på samme sted til samme tid, men ikke på samme hotell....

X'n min er temmelig nedkjørt nå. Sønnen bor hos han annen hver uke ( vi bor 1 min å gå fra hverandre), men nå har han sagt at gutten må være mer hos meg enn hos han. Jeg har hatt ungen i 6 uker nå i sommer. Kun avbrutt av 2 - 3 netter som han har vært hos faren...

Skrevet
Jeg har hatt ungen i 6 uker nå i sommer. Kun avbrutt av 2 - 3 netter som han har vært hos faren...

Hvis dette er et forsøk på å få medlidenhet.... det faller iallfall på steingrunn hos meg. Min datter har ikke vært hos faren sin en eneste dag i sitt liv, hun er snart elleve år.

Skrevet

gjest skrev:Jeg har hatt ungen i 6 uker nå i sommer. Kun avbrutt av 2 - 3 netter som han har vært hos faren...

Du får ikke medlidenhet av meg heller.

Sønnen min blir 17 år og har sett faren sin 1 gang på de siste 7 årene.

Og jeg klager ikke jeg,det er bare et faktum at det finnes mange titusener av barn som opplever slikt.

Noe som er veldig synd.

Skrevet

Er vel like greit at gutten er hos deg så slipper han sittemidt oppi pappas sorg. ikkenoe gøy for en liten tenker det heller.

Du får bare forklare han at noen ganger så forsvinner kjærester. men at mamma og pappa alltid kommer til å være der. Lurt å fortelle at det ikke er noe med han men at hun bare ikke er glad i pappa på samme måte lengre.

Det med sydenturen er kjipt, men kan ikke faren bestille en ny?

Skrevet

Litt off-topic, men jeg er 21 og har vært samboer i 4 år så det er ikke umulig det..

Skrevet

Hvis dette er et forsøk på å få medlidenhet.... det faller iallfall på steingrunn hos meg. Min datter har ikke vært hos faren sin en eneste dag i sitt liv, hun er snart elleve år.

gjest skrev:Jeg har hatt ungen i 6 uker nå i sommer. Kun avbrutt av 2 - 3 netter som han har vært hos faren...

Du får ikke medlidenhet av meg heller.

Sønnen min blir 17 år og har sett faren sin 1 gang på de siste 7 årene.

Og jeg klager ikke jeg,det er bare et faktum at det finnes mange titusener av barn som opplever slikt.

Noe som er veldig synd.

Kanskje det ikke var seg selv hun mente det var synd på; Men synd på sønnen fordi han ikke har fått sett faren mer enn 2 - 3 netter....

Det er svært trist at sønnen din har mistet en slik person i livet sitt. Men dessverre er det nok lite du kan gjøre dersom ikke jenta selv velger å ta kontakt med dere. At faren føler seg nedtrykt og kanskje ikke føler like mye overskudd til å ha sønnen sin, syns jeg imidlertid du bør ta opp med ham. Et samlivsbrudd er alltid tøft, men faren bør forsøke å opprettholde samværet med sønnen allikevel. Kanskje spesielt ettersom også sønnen din er påvirket av bruddet.

Gjest Anonymous
Skrevet

HAAAALLLLOOOOOOO....

Jeg er da for svingende ikke ute etter sympati fordi jr. har vært hos meg sammenhengende så lenge i sommer.... Om jeg hadde hatt stort behov for barnefri, så har jeg nok av venner som gladelig hadde tatt sønnen min for en natt eller to. Dere er helt utrolige. Har før sett det komme sånne angrep på andre som har lagt inn innlegg her... HELT UTROLIG... Det er til å bli gal av.....

Grunnen til at vi valgte at gutten skulle bo en uke hos oss hver er den at vi mener gutten har best av å ha oss begge like mye, samtidig som han kan stikke innom den andre om han vil det. Vi bor jo bare et min å gå fra hverandre. Og gutten ble i sin tid tatt med på denne avgjørelsen. Vi er snakker også med gutten med jevne mellomrom for å være sikkre på at det er det beste. Og han er veldig fornøyd..

Det er som AgathaChristie sa, synd på SØNNEN min. Han er tross alt vant til å være hos faren sin annen hver uke. Gutten savner pappa rett og slett. Og jeg har snakket med han om dette og at pappa trenger litt tid for seg selv. Men når faren att på til sier til gutten at han bare sitter hjemme alene, så gjør jo ikke det saken noe bedre.

Skrevet

Det har vel litt med åssen man formulerer seg å gjøre. For meg ligger det ikke omtanke først og fremst for ungen bak disse ordene:

Jeg har hatt ungen i 6 uker nå i sommer. Kun avbrutt av 2 - 3 netter som han har vært hos faren...
Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, om du tenker deg litt om så kanskje du hadde skjønt at når jeg først skriver et innlegg om at jeg er bekymret for sønnen min, og at jeg synes det er dårlig gjort at en person som har vært viktig for han stikker av på den måten, så er jeg ikke den typen mor det ble antydet at jeg er.

Men jeg må jo ta litt av skylden selv også.. JEG glemte jo at det finnes dem som plukker fra hverandre det man sier og lager egne meninger.... Og HERREGUD er man virkelig nødt til å skrive en avhandlign om ting for at det ikke skal bli misforstått?????

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg trodde denne tråden handlet om samboeren til far til sønnen din, og måten hun har håndtert bruddet overfor sønnen din på.

Men plutselig handler det hele om forholdet mellom faren og sønnen, annenhver uke, samvær bare 2-3 dager innimellom i sommer, 1 min gåavstand, en kansellert sydentur og en nedfor far.

Og så sier du du blir gal av at folk tolker det du skriver litt feil. Hallo???

Hva er du ute etter her :klø:

Gjest Lille_my ikke pålogget
Skrevet

Hei!

Så trist for sønnen din da. Synes godt at denne "exstemoren" kunne tatt ett sikkelig farvel med gutten, før hun forsvant. Men som noen sier så er det jo ikke sikkert at hun tenkte så langt.

Siste gjest her skrev:

Jeg trodde denne tråden handlet om samboeren til far til sønnen din, og måten hun har håndtert bruddet overfor sønnen din på.

Men plutselig handler det hele om forholdet mellom faren og sønnen, annenhver uke, samvær bare 2-3 dager innimellom i sommer, 1 min gåavstand, en kansellert sydentur og en nedfor far.

Og så sier du du blir gal av at folk tolker det du skriver litt feil. Hallo???

Hva er du ute etter her?

Det sier seg jo selv da, at når denne faren ble alene igjen så ble det mye kluss på de faste ukene gutten var hos han. Klart mor blir fortvilet da.Når gutten er vant til og være hos far en uke og mor en uke. Skjønner henne utrolig godt jeg!

Håper faren skjønner at han ikke bare kan utelate å ha sønnen da, uansett hvor vondt han har det nå. Det kan jo være godt for både han og sønnen og tilbringe tid sammen nå- .

Håper alt ordner seg for sønnen din og deg.

Lykke til!

:klem:

Skrevet

folk er ganske på offensiven og litt frekke her.

Liker bedre engelske forum (www.cosmomag.com)

der de har flere messageboard. der STØTTER de deg og gjør alt for at du skal FØLE DEG BEDRE og HJELPE deg..

Hvis du syns det går greitt å forstå engelsk og å skrive det, prøv der! lover du ikke blir skuffet! de har forum for alle temaer-

Skrevet

Jeg syns dette var utrolig dårlig gjort av samboeren! Når hun velger en mann med barn, må hun også ta anvaret det medfører ved et eventuelt brudd.

På den annen side... det kan være ting i dette bruddet vi ikke kjenner til. Kan han ha gjort noe som såret henne forferdelig? Kanskje hun bare måtte bort? Men.. som sagt: Jeg mener likevel hun burde vært voksen nok til å fortelle sønnen hans at hun dro. Sånne samtaler kan forresten være grusomt vanskelig, så jeg kan på en måte skjønne at det var noe hun ville rømme fra...

Kanskje du kan si til sønnen din at hun sikkert ville si adjø, men ikke klarte det fordi det var så trist?

Skrevet

Hun er enogtjue år.....

Hvor mange er i stand til å se så langt ved et brudd, i den aleren...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...