punkyB Skrevet 16. februar 2015 #21 Skrevet 16. februar 2015 Det finnes mange gode PT'er rundt omkring - de fleste har jo en CV liggende ute på nett - så må man jo ta en prat med vedkommende , både for å sjekke kvalifikasjonene men også sjekke om man finner tonen - noe som er ganske viktig at man gjør. Det skal litt mer enn en PT-skole til for min sin del - de må ha litt mer bakgrunn enn det.
Kaffejenta30 Skrevet 16. februar 2015 #22 Skrevet 16. februar 2015 Det er nok som mange her skriver en grunn til at man får gratis timer, og den grunnen er ikke at de skal være ekstra hyggelige. Når det er sagt synes jeg du skal riste av deg de dårlige spådommene du fikk av PTen, og tenke fremover. Kos deg med treningen og la det være lystbetont. Synes jo uansett det er uhyre kjipt av en PT å snakke deg slik ned i håp om å selge flere timer. Selv har jeg alltid vært blandt de som har trent en del, uten mål og mening. Har tenkt at PT er unødvendig, og fryktelig dyrt. Så fikk jeg en skade, og fikk behov for hjelp med å legge opp øvelser og trene opp den delen av kroppen. Kjøpte med 4 timer, og hadde jeg hatt råd skulle jeg ha fortsatt med en time hver uke. Makan så gøy de timene har vært Vi har trent for å forebygge skade og trene opp etter skade, men også lagt inn 45 min med baseøvelser som knebøy, slynge etc. Det er gøy, effektivt og veldig kult å få tips og råd til hvordan jeg best mulig kan trene en øvelse hvor jeg blir hindret grunnet skade. Dessverre kan jeg ikke forsvare å bruke så mange tusen på PT-timer (trener allerede et sted hvor timeprisen er sinnsykt høy..) før eventuell Lottogevinst, men ingen tvil hos meg om at alle bursdas- og julegaveønsker heretter blir PT-timer. Men, og det er et viktig men her; det er forid jeg synes det er gøy å trene med PT, ikke fordi hverken jeg eller PT mener jeg ikke vil klare å trene på egenhånd.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #23 Skrevet 16. februar 2015 Nå er det dessverre sånn at det finnes mange veldig dårlige PT`r. Ser bare på treningssenteret jeg går på, så er det 20 åringer uten noe erfaring. Og da lurer jeg litt på hva de skal lære meg. Jeg har drevet med idrett hele livet, gått på idrettslinja og hatt en flink PT før. Men det var da jeg bodde et helt annet sted. Skulle gjerne hatt en dyktig PT i perioder da man stagnerer litt, og ønsker nytt program, og gjerne trenger å lære litt teknikk på nye øvelser. Men det skjer ikke her jeg trener nå. Anonymous poster hash: 413cd...259
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #24 Skrevet 17. februar 2015 Det er nok som mange her skriver en grunn til at man får gratis timer, og den grunnen er ikke at de skal være ekstra hyggelige. Når det er sagt synes jeg du skal riste av deg de dårlige spådommene du fikk av PTen, og tenke fremover. Kos deg med treningen og la det være lystbetont. Synes jo uansett det er uhyre kjipt av en PT å snakke deg slik ned i håp om å selge flere timer. Selv har jeg alltid vært blandt de som har trent en del, uten mål og mening. Har tenkt at PT er unødvendig, og fryktelig dyrt. Så fikk jeg en skade, og fikk behov for hjelp med å legge opp øvelser og trene opp den delen av kroppen. Kjøpte med 4 timer, og hadde jeg hatt råd skulle jeg ha fortsatt med en time hver uke. Makan så gøy de timene har vært Vi har trent for å forebygge skade og trene opp etter skade, men også lagt inn 45 min med baseøvelser som knebøy, slynge etc. Det er gøy, effektivt og veldig kult å få tips og råd til hvordan jeg best mulig kan trene en øvelse hvor jeg blir hindret grunnet skade. Dessverre kan jeg ikke forsvare å bruke så mange tusen på PT-timer (trener allerede et sted hvor timeprisen er sinnsykt høy..) før eventuell Lottogevinst, men ingen tvil hos meg om at alle bursdas- og julegaveønsker heretter blir PT-timer. Men, og det er et viktig men her; det er forid jeg synes det er gøy å trene med PT, ikke fordi hverken jeg eller PT mener jeg ikke vil klare å trene på egenhånd. Jeg har også samme erfaring. Pga skade trengte jeg hjelp til å trene meg opp igjen. Og det har vært utrolig morsomt. Og jeg kjøpte en pakke på 30 timer. Og jeg må si det er den beste investeringen jeg har gjort for meg selv noen gang, jeg lærte mye og fikk et helt annet syn på trening. Jeg trener nå fordi jeg synes det er gøy. Men enig i at det er mange dårlige PT der ute og at jeg antageligvis var heldig med min. Anonymous poster hash: 9d4be...747
Gjest Evans Skrevet 17. februar 2015 #25 Skrevet 17. februar 2015 Min erfaring er at de to gratis timene du får med en eller annen PT ikke er verdt så mye. De gangene jeg har fått det har de satt opp et random program og ikke vist seg å være så gode. Jeg har brukt PT i to omganger utenom de man får gratis. Den ene gangen var jeg sånn nogen lunde fornøyd med opplegget, den andre gangen veldig fornøyd. Om du trenger PT beror vel på hva du skal trene og om du har kunnskapen du trenger fra før eller ikke. De som jobber som PT vil nok i stor grad mene du trenger deres kunnskap og veiledning, helt uavhengig av hva du skal trene fordi de tjener penger på deg. Se heller an hva du skal trene. Liker du gruppetimer og kun vil trene det er det ingen grunn for å ha en PT. Da syns jeg du fint kan avlyse. Likedes om du ikke stoler på at den PTen du fått tildelt ikke er den beste innenfor det du skal trene. Da kan du heller finne en som du syns virker god nok, om du ønsker en PT.
melatonin Skrevet 17. februar 2015 #26 Skrevet 17. februar 2015 Jeg trodde at PT timene skulle være til at PTen viste en litt hvordan de forskjellige maskinene skulle brukes og litt teknikk. Min samboer fikk bare et program som ikke passet han og var bare helt teite øvelser i følge han. Glad han ikke betalte for det. Jeg brukte ikke mine 2 gratistimer, men den ene dama som jobber der kom og spurte om jeg trente til fitness og ville at jeg skulle begynne å bruke PTen deres og følge et program som var rådyrt! Sa jeg var uinteressert og hun ble kjempe sur, sa at jeg aldri ville nå målet mitt uten PT. Mitt mål har ikke vært å stille i fitness i det hele tatt! De ringte meg og faktisk etter at vi meldte oss inn og sa hun hadde satt meg opp på gratistime en gang, sa jeg ikke var interessert. De kan være veldig pågående! Selv mener jeg man kan nå langt på egenhånd!
Prestekragen Skrevet 17. februar 2015 #27 Skrevet 17. februar 2015 De fleste (ikke alle) PT-er på treningssentre rundt omkring er bare snørrunger uten noe særlig muskler og vett i huet som bare er ute etter å dra mest mulig penger ut av enkeltindivider som ikke vet spesielt mye om trening, så det er helt klart unødvendig. Man når langt på egenhånd hvis man klarer å pushe seg selv! Jeg har hatt PT før, og han var bare en fjåsete ung fyr som stirra på rumpene som vrikka seg forbi. Ble ikke flere timer med den karen nei. Dessuten, de fleste gir deg bare sånne tulleøvelser. Tren tungt eller drit i det, syns nå jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå