Gå til innhold

Erfaringer med PT? Unødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg meldte meg inn på treningssenter for litt siden, og fikk da to gratis PT-timer med på kjøpet. Hadde første timen nå nylig, og må mildt sagt si at jeg gikk derfra lei meg og skuffet.

Timen i seg selv var grei nok, følte ikke super kjemi, men greit nok og hun virket som en hyggelig dame. Men da timen nærmet seg slutten var hun veldig interessert i hva jeg så for meg fremover, om jeg ville fortsette med PT osv, og hvordan jeg trodde det kom til å gå i forhold til mål vi hadde snakket om, dersom jeg ikke tok flere PT-timer.

Jeg har veldig dårlig råd for tiden, og er i en vanskelig livssituasjon, så jeg har ikke planer for øyeblikket om å ta mer enn det som følgte med gratis, kanskje noen enkelttimer senere om økonomien tillater det. Jeg er glad i gruppetimer og benytter meg av det, og kommer ellers til å gjøre litt styrke selv og løpe ute. Jeg prøvde å si litt forsiktig at jeg måtte se det an fremover med økonomi, men at jeg syntes det var nyttig og gjerne ville ta de gratis timene. Dette virket ikke å helt gå inn (men jeg vil jo ikke legge ut om min private situasjon heller, og hun ble nesten nedlatende mellom linjene, nærmest sa at det ikke var noe vits i to timer, og at det ville bli vanskelig å nå målene mine. Hun sa nærmest også at gruppetimer ikke var bra nok alene, fordi man ikke fikk det nok tilpasset og pusher seg selv nok, at det bare er noe man gjør for gøy..!

Altså, skjønner at de vil selge PT-timer, men jeg har da drevet med en idrettsform på høyt nivå i mange år, selv om jeg er ute av form nå, å si at jeg nærmest er avhengig av PT for å komme noen vei synes jeg blir for dumt.

Vi satte opp en ny time, men kjenner jeg har lyst til å bare avlyse. Jeg trenger ikke en nedlatende bedreviter som mener jeg ikke kan nå mål på egen hånd. Noen andre som har opplevd lignende, eller andre ikke fullt så bra erfaringer med PT? Klart det har mange fordeler, er ikke det jeg sier, men mistet litt lysten jeg gitt...

Anonymous poster hash: 8a29f...480
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Jeg tenker at med en dyktig PT vil to timer holde i massevis. Gruppetimer er ikke nødvendigvis så veldig effektivt nei (kan være da, kommer heelt an på),men PT-en skal da på to timer greie å sette opp et bra treningsprogram for deg, lære deg øvelsene og la deg trene på egenhånd.

Det er ikke du som er teit, det er PT-en din. Hvis hun mener det er lite vits med to timer får du svare "neivel, kan du ordne meg en time med en PT som faktisk kan jobben sin da?"

• Liker 1
Skrevet

Det er klart de vil ha flest mulig pt-timer fra deg, ettersom de tjener grovt med penger på det.

Spørs helt hvilke øvelser du ser for deg å gjøre, da noen øvelser krever myyye teknikkterping for å unngå skader. Men jeg fikk heller hjelp fra venner og kjente som jeg visste hadde treningskompetanse, sant youtubebrukere som canditotrainingHQ.

Sure PT-er skal du ikke sløse penger på i hvertfall, syntes nå jeg.

Skrevet (endret)

Begrunnelsene hun nevner stusser jeg på. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å motivere meg for selveste treningen. Eneste grunnen til PT-timer for min del hadde vært for å lære teknikkene 100% og nå målene mine under tidspress. Når du nevner at du ikke har problemer med motivasjon og hun sier at du kommer til å ha det, lurer jeg på om dere har hatt samtale om trening og hva du vil ha ut av treningen i det store og hele. Så vidt jeg ser så er du den typiske kunden som vil komme i form igjen og melder deg inn på treningsstudio og takker ja til to gratistimer med PT, ikke at du er der pga lite motivasjon.

Endret av 20052014
Gjest Vena Cava
Skrevet

Jeg meldte meg inn på treningssenter for litt siden, og fikk da to gratis PT-timer med på kjøpet. Hadde første timen nå nylig, og må mildt sagt si at jeg gikk derfra lei meg og skuffet.

Timen i seg selv var grei nok, følte ikke super kjemi, men greit nok og hun virket som en hyggelig dame. Men da timen nærmet seg slutten var hun veldig interessert i hva jeg så for meg fremover, om jeg ville fortsette med PT osv, og hvordan jeg trodde det kom til å gå i forhold til mål vi hadde snakket om, dersom jeg ikke tok flere PT-timer.

Jeg har veldig dårlig råd for tiden, og er i en vanskelig livssituasjon, så jeg har ikke planer for øyeblikket om å ta mer enn det som følgte med gratis, kanskje noen enkelttimer senere om økonomien tillater det. Jeg er glad i gruppetimer og benytter meg av det, og kommer ellers til å gjøre litt styrke selv og løpe ute. Jeg prøvde å si litt forsiktig at jeg måtte se det an fremover med økonomi, men at jeg syntes det var nyttig og gjerne ville ta de gratis timene. Dette virket ikke å helt gå inn (men jeg vil jo ikke legge ut om min private situasjon heller, og hun ble nesten nedlatende mellom linjene, nærmest sa at det ikke var noe vits i to timer, og at det ville bli vanskelig å nå målene mine. Hun sa nærmest også at gruppetimer ikke var bra nok alene, fordi man ikke fikk det nok tilpasset og pusher seg selv nok, at det bare er noe man gjør for gøy..!

Altså, skjønner at de vil selge PT-timer, men jeg har da drevet med en idrettsform på høyt nivå i mange år, selv om jeg er ute av form nå, å si at jeg nærmest er avhengig av PT for å komme noen vei synes jeg blir for dumt.

Vi satte opp en ny time, men kjenner jeg har lyst til å bare avlyse. Jeg trenger ikke en nedlatende bedreviter som mener jeg ikke kan nå mål på egen hånd. Noen andre som har opplevd lignende, eller andre ikke fullt så bra erfaringer med PT? Klart det har mange fordeler, er ikke det jeg sier, men mistet litt lysten jeg gitt...

Herregud for et nek. Hun der er kun ute etter å tjene penger på deg.

Som en annen sa, hadde hun vært flink nok i jobben sin så hadde du ikke trengt flere timer med henne enn det du allerede har fått. Det er mer enn nok tid til å vise deg øvelsene og hvordan gjøre dem riktig.

Ikke bruk penger på sånne folk. Følg programmet slik du har fått det, og heller invester i en time eller to ved en senere anledning om du føler behov for det. (Styr unna henne da, om mulig.)

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Alle trenger ikke en PT. Det er bare tull. Før var det mote å gå på treningssenter. Når det ble gjengs å dra på treningssenter, trengte de et nytt konsept for å tjene mer penger. Nå er det å trene med PT blitt en motegreie.

Man blir litt lurt av treningssentrene, media, blogger osv å tro at man ikke klarer noe selv. selvfølgelig kan det være praktisk med en PT, eller andre, altså å få hjelp og tips av noen, men det er egentlig ikke mer enn en tjeneste man egentlig ikke trenger.

Du har kompetanse og kan fint klare å nå hvilke som helst mål du selv ønsker. Avllys timen din, og spar den til du føler at du trenger den. Kanskje den dagen aldri kommer, men ikke gjør noe du selv ikke føler er rett. Det er alltid mange bedrevitere som tror de vet det meste pga de har fått seg en "motejobb" med flott PT skjorte.

Hadde dette vært en dyktig pt så hadde vedkommende vært flink med mennesker og hørt på dine behov, i stedet for å prøve å selge timer. Det handler ikke om hva du kan gjøre for dem, det handler om ditt behov og hva de kan gjøre for deg.

Stol på deg selv.

Endret av Coolaid
Skrevet

PT er alfa omega.

Hilsen PT-Åge

Anonymous poster hash: b070c...991

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde PT da jeg var friidrettsutøver fordi treneren min ikke kunne så godt om mellomdistanse. Men når man vet hva man skal trene osv ser jeg ikke poenget med det.

Anonymous poster hash: 3b3d7...5a8
Skrevet

PT er alfa omega.

Hilsen PT-Åge

Det er langt fra alfa omega.

Hvordan kom folk seg i form før i tiden?

Mange pter er dyktige ,noen suger, og mange trenger å jekkes ned og ikke tro de har en så hipp og kul jobb. Dere har bare en helt vanlig jobb som alle andre. Noen trenger dere, andre ikke.

Anonymous poster hash: f8e48...ed7

Skrevet

PT er alfa omega.

Hilsen PT-Åge

Haha, er det deg LK? :laugh:

Hører fruen skal bli PT....

• Liker 3
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

PT er alfa omega.

Hilsen PT-Åge

:ler:

Skrevet

Det er jo litt naivt å tro at de ikke har baktanker med å gi to pt-timer gratis og jeg tror jo heller ikke de setter sine beste PT'er på de timene.

Jeg vet ikke helt hva du så for deg at den timen skulle inneholde ? Dte virker jo som om du har en klar formening om hvordan du skal trene framover og at det ikke er avh. av at du trenger hjelp av noen andre.

De som har trent litt før og bare har tenkt å trene kondisjon/gruppetimer trenger jo ingen PT mener jeg. Er man uerfaren eller skal trene styrke kan man ha god hjelp av en PT. Selv trener jeg styrke og da en del baseløft o.l. og det hadde jeg ikke klart uten en PT som veileder meg i teknikk .

Det er jo ingen vits i å ta time nr 2 med en PT du ikke føler an hjelpe deg - men da kan du jo kanskje heller høre om du kan få en ny. SÅ kan du prøve å formidle til vedkommende på forhånd hva du ønsker å oppnå med timen - usikker på om de er mottagelige for det men du kan jo prøve.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Et stort problem er at folk tror de ikke trenger PT, men de aller fleste gjør det. Jeg har trent styrke i litt over fem år og har prøvet og feilet. Hadde jeg hatt en tilstrekkelig god PT, ville jeg sluppet dette, og sikkert opplevd mye mer fremgang enn hva jeg har gjort.

Så hvis økonomien tillater det TS, så vil jeg anbefale deg å innvestere i ca. 10 timer slik at du får kvantumsrabatt. Og så burde du bruke de 5 første nå, slik at du kommer ordentlig i gang, og så har du 5 klipp til gode som du kan bruke når du ikke lenger er nybegynner om 8-12 måneder.

Og ikke minst. Ha en PT som har spesialkompetanse, og helst personlig suksess med de målene du har.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Et stort problem er at folk tror de ikke trenger PT, men de aller fleste gjør det. Jeg har trent styrke i litt over fem år og har prøvet og feilet. Hadde jeg hatt en tilstrekkelig god PT, ville jeg sluppet dette, og sikkert opplevd mye mer fremgang enn hva jeg har gjort.

Så hvis økonomien tillater det TS, så vil jeg anbefale deg å innvestere i ca. 10 timer slik at du får kvantumsrabatt. Og så burde du bruke de 5 første nå, slik at du kommer ordentlig i gang, og så har du 5 klipp til gode som du kan bruke når du ikke lenger er nybegynner om 8-12 måneder.

Og ikke minst. Ha en PT som har spesialkompetanse, og helst personlig suksess med de målene du har.

Slike PT-er er vanskelig å finne på vanlige sentere. Mange PT-er er ganske slappe med teknikken.

Gjest Coolaid
Skrevet

Det er rart at mennesker er blitt så hjelpeløse og lite selvstendige i vår moderne tid.

Vi trenger PT for å kunne trene

Vi trenger coach for å takle livet eller jobben

Vi trenger et firma som handler mat for oss og leverer maten i en boks på døren med oppskrifter.

Listen er lang og jeg kunne fortsatt og fortsatt.....

Mange kan nok få god hjelp av en trener, PT eller hva som helst. Mange trenger det nok ikke. Trenden om at "alle trenger" er latterlig dum, og er ikke annet en mote og en trend.

Det mennesker trenger mest av alt er å prøve og feile, og oppleve mestringsfølelse som gjør at man stoler på seg selv som menneske. Det er mer verdt enn all verdens PT timer.

Man kan komme i toppform helt gratis :)

Skrevet

Jeg signerer PunkyB over her; senteret gir deg ikke gratis PT-timer av godhet og omtanke... De gratis PT-timene gir de i håp om mersalg, og samtidig en mulighet for senterets ferskeste PT'er til å opparbeide seg en kundekrets. Bare en bonus at det ser så fint ut i markedsføringa.

De veletablerte PTene, de har allerede fulle dager, og kanskje til og med venteliste, og er selvsagt ikke de som tar "gratis-timene." Og man kan ha superflaks med gratistimene sine, for selv superdyktige folk har begynt et sted og man kan få en som er kjempebra og bare litt fersk i faget. Men man kan også ha uflaks, og få noen som har tid rett og slett fordi h*n ikke er noe bra....

Jeg føler jeg fikk noe ut av mine inkluderte PT-timer da jeg startet der jeg trener nå, man bare fordi jeg var superbestemt på at det jeg skulle ha ut av timene var teknikk-trening i markløft og knebøy. Men jeg føler også at PTen helst ville gjøre annet (les. vise hvor bra han kunne pushe meg, og vise hvorfor jeg trengte å kjøpe tjenestene hans). Nå har jeg igjen 2 ubrukte "gratis-timer" (får to nye hvert år der jeg trener), men jeg kommer ikke til å bruke dem, fordi jeg ikke har noe konkret jeg trenger hjelp med akkurat nå. Og jeg kan pushe meg selv helt fint,...

Skrevet

Helt enig!

Jeg har trent styrke i mange år, og er relativt sterk i kroppen. Men kan love at min pt har mye å pirke i på teknikkfronten! Det er ingen som får perfekt teknikk etter to timer.

Jeg har ikke hatt råd til pt før nå. Men nå får jeg øvelser tilpasset meg 100%, har jeg vondt i ett kne en dag, så får jeg annen øvelse som trener samme muskler, men ikke belaster kneet.

Youtube rekker ikke! Du kan umulig se deg selv i hvordan du gjør øvelser i alle vinkler. Jeg har for eksempel gjort planken feil i alle år...

Men ,ts, klart: Er din intensjon å mest bruke tredemølle, delta på gruppetimer, så behøver du ikke pt. Og tillater ikke økonomien pt, så dropper du det. Hadde vært noe annet om du hadde et klart mål, for eksempel oslo maraton eller noe i den duren.

Skrevet

Nei, du trenger ikke en PT. Få deg et godt program. Finn et bra nettsamfunn som kan støtte deg på veien.

Anonymous poster hash: 5f976...cf4

Skrevet

Problemet her er at det ikke finnes mange dyktige PT er. Nytter ikke med PT kurs på Bali i 3 månder.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Problemet her er at det ikke finnes mange dyktige PT er. Nytter ikke med PT kurs på Bali i 3 månder.

Alle store sentere har i hvertfall 1-3 stykker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...