AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Jeg var hos legen med tenåringen min. Tenåringen min har vært en del plaget med magen. Faren og jeg har gått i fra hveandre for flere år tilbake. Men nå sa legen i dag at faren hadde sagt at mageproblemene skyldes kostholdet og rutinene i sitt hjem og i mitt. Dette hadde faren sagt til legen. Faren har også gått til barnevernet og blandet de inn å sagt det samme. Men sannheten er at hos meg så har vi aldri noe usunn mat, annet en sjelden gang, så jeg forsto ikke dette. Legen må jo ha trodd at vi var helt sprø. Hadde dere følt dere dumme i en slik situasjon som jeg satt i når jeg var hos legen? Jeg får bare ikke miste psyken av dette her. Men tok meg ganske nær av at han går rundt å sier sånnt til lege og bv osv. Snakket med faren til tenåringen etterpå, og sa at jeg godtok såklart hans meninger om at kosthold og rutiner er viktig, men jeg forstår ikke hvordan han kan si sånne ting, og spesiellt om mitt hjem. Men uansett så ønsker jeg faren godt i livet og lykke til, og vil ha et godt samarbeid, men jeg ble bare sjokket over dette, og følte meg så rar. Noen råd å gi for at jeg skal føle meg ved bedre mot og humør etter noe sånnt? Skru opp selvtilliten, det trenger jeg nå. Jeg gjør alt for tenåringen min!. Og vil ikke la meg knuse av dette. Anonymous poster hash: 6adcc...a09
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Men nå sa legen i dag at faren hadde sagt at mageproblemene skyldes kostholdet og rutinene i sitt hjem og i mitt. Dette hadde faren sagt til legen. Faren har også gått til barnevernet og blandet de inn å sagt det samme. Men sannheten er at hos meg så har vi aldri noe usunn mat, annet en sjelden gang, så jeg forsto ikke dette. Legen må jo ha trodd at vi var helt sprø. Anonymous poster hash: 6adcc...a09 Dårlig gjort av far å gå videre med dette, men dette med kosthold og mageproblemer trenger ikke være "dårlig" mat som er skyld i mageproblemene. Sunn mat lager magevondt om man har intoleranse/irritabel tarm osv. Lag matdagbok for alt din datter spiser pr dag, og skriv ned om det gikk bra eller ei, så ser dere etterhvert hvilke produkter hun ikke tåler. Jeg gjorde slik, og kuttet ut 2 matvarer, og er kvitt all magevondt som jeg slet med i årevis, der legen heller ikke fant noe på sine prøver. Anonymous poster hash: 67294...a9d 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Dårlig gjort av far å gå videre med dette, men dette med kosthold og mageproblemer trenger ikke være "dårlig" mat som er skyld i mageproblemene. Sunn mat lager magevondt om man har intoleranse/irritabel tarm osv. Lag matdagbok for alt din datter spiser pr dag, og skriv ned om det gikk bra eller ei, så ser dere etterhvert hvilke produkter hun ikke tåler. Jeg gjorde slik, og kuttet ut 2 matvarer, og er kvitt all magevondt som jeg slet med i årevis, der legen heller ikke fant noe på sine prøver. Anonymous poster hash: 67294...a9d Er enig i det. Sunn mat lager magevondt også. For gir jeg han poteter, og seiebiff så ser det ut til at han reagerer på det også. Og det skal jo være sundt. Men jeg har alltid kun sunn mat i huset. Eneste usunne jeg har er litt chips i helger, men jeg pleier aldri å kjøpe sjokolade eller smågodt engang. Og pommesfrites og hamburger har jeg aldri i hus. Men jeg skal ikke være sint på faren. Han er en god far og, men han har en tendens til å overdramatisere og fortelle ting som ikke er i nærheten av sannheten. Og han hadde jo fortalt at han ga for mye usunnt selv. Eller gitt inntrykk av det, så tror ikke at han gjorde dette for å være stygg mot meg. Tror det er han som er hysterisk, og redd for alt mulig. Og at han har en tendens til å overdramatisere. Han har allitd vært kjempesunn i kosthold selv, men allikevel har han sagt at han gir for mye usunn mat uten at han gjør det. Nei, huff. Jeg får bare tenke at legen og barnevern får tro hva de vil. Også det at faren snakker om sånnt med lege og barnevern, er nok ikke vondt ment men veldig uheldig at han er sånn. Jeg har inntrykk av at både han og jeg er to gode foreldre, og at det med kostholdet og rutiner kom helt feil ut. Jeg tilgir faren for det. Men håper ikke at han sitter meg i sånne pinlige situasjoner igjen. Jeg følte meg helt klossmajor. Faren fikk høre det etterpå, men jeg sa at han må få være den han er, men at jeg følte meg som en klossmajor. Og at det var pinlig. Men samarbeid er viktig, og ingen av oss er sure på hveandre. Men jeg er glad jeg ikke har flere barn sammen med han som kan dramatisere på den måten. Anonymous poster hash: 6adcc...a09
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Herregud.....Du sier du seriøst blir psykisk knekt fordi eksmannen din ikke deler ditt syn på kosthold? Seriøst??! Hvem har gjort deg til enehersker over kosthold? Uansett er det alltid en grunn til at BV er involvert og det er aldri flisespikkeri om kosthold om du ikke forer ungen din opp på utelukkende frø og salat. Anonymous poster hash: ef297...09d 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Herregud.....Du sier du seriøst blir psykisk knekt fordi eksmannen din ikke deler ditt syn på kosthold? Seriøst??! Hvem har gjort deg til enehersker over kosthold? Uansett er det alltid en grunn til at BV er involvert og det er aldri flisespikkeri om kosthold om du ikke forer ungen din opp på utelukkende frø og salat. Anonymous poster hash: ef297...09d Syntes du kunne spare deg for den kommentaren. Folk er forskjellig, og noen mer sarte enn andre. TS spurte om råd for å komme i bedre humør, men du vil visst holde henne nede. TS: Stå opp for deg selv, og Ikke bry deg om det x'n har sagt til legen. . Det er ikke jordas undergang. Du vet best hva han får hjemme, og da spiller det fint liten rolle hva far sier. Kanskje tenåringen din ikke tåler gluten eller laktose. Anonymous poster hash: 86ae5...083 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Takk for støttende kommentar. Ja hvem ville ikke tatt seg litt nær av den situasjonen? Og eksen har ingen oversikt over hva jeg gir tenåringen å spise. Jeg kjøper inn sunn mat og lik mat som gjennomsnittet men allikevel engasjerte barnevernet seg i saken på bakgrunn av hva eksen fortalte. Og den var tung for meg. Men en eks er en eks. Prøver å tenke positivt jeg og ta alt på en lett måte men likte ikke å få høre det med bv og det legen ser ut til å tro. Skulle jo tro at jeg var helt ute å kjøre. Takk for støtte 😊Anonymous poster hash: 6adcc...a09
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 krev skikkelig utredning, hvis han blir dårlig av dunn mat kan det være ibs( altså at de ikke finner noe gale) og da kan fodmap diett være hans redning! Anonymous poster hash: d1290...2cb
WubWub Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Er enig med TS. Og min ydmyke mening er at TS slettes ikke bør føle seg som noen klossmajor, for det er det nemlig far som er/var. Han kom med klønete utsagn uten rot i virkeligheten og det får stå på hans kappe. Allikevel anbefaller jeg deg om å be eks mannen din om å tenke seg nøye igjennom ting han forteller BV og leger. Det er viktig han tenker igjennom ting før han buser ut med ting som ikke stemmer, det kan slå hardt tilbake på han og kanskje også deg. Og det kan også føre til at han setter deg i en ekkel posisjon, noe som altså allerede har skjedd. Ta en prat med han du , fortell at det er ikke akseptabelt at han prater på dine vegne om kosthold når det han sier ikke stemmer. Det er ikke OK.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Takk for støttende kommentar. Ja hvem ville ikke tatt seg litt nær av den situasjonen? Og eksen har ingen oversikt over hva jeg gir tenåringen å spise. Jeg kjøper inn sunn mat og lik mat som gjennomsnittet men allikevel engasjerte barnevernet seg i saken på bakgrunn av hva eksen fortalte. Og den var tung for meg. Men en eks er en eks. Prøver å tenke positivt jeg og ta alt på en lett måte men likte ikke å få høre det med bv og det legen ser ut til å tro. Skulle jo tro at jeg var helt ute å kjøre. Takk for støtte Anonymous poster hash: 6adcc...a09 Jeg regner med at du blir ganske fort utsjekket av saken dersom det bare gjaldt kosthold, og du har det i orden. Men har selv opplevd at det har blitt sendt usann bekymringsmelding til bv. Det er psykisk belastende, men ble sjekket ut av saken så fort de fant ut at det ikke var grunn til bekymring.Anonymous poster hash: 86ae5...083
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=908799 Anonymous poster hash: 5182a...d17
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 Det er da ingen sammenheng usunn mat og magevondt? Jeg hadde magevondt i et halvt år, og fant ut at det var pga et glass grapefruktjuice jeg drakk hver morgen (pluss mye kaffe og en del vin). Det ble for surt, jeg tålte det ikke. Det må vel være mistanke om andre grunner enn kostholdet som gjør at barnevernet er inne i bildet? Men hvis du (og faren) får konkrete kostholdsråd fra legen, og dere ikke følger det, kan det være bekymringsfullt. Men faren har altså meldt seg selv til BV pga mistanke om usunn mat som gir magevondt? Det høres jo helt bak mål ut, skjønner du er forvirret. En ernæringsfysiolog hadde vel vært mer nærliggende, eller at legen henviste videre til mage/kosteksperter? Eller hvus de tror det er psykosomatisk, en psykolog eller noe? Hvorfor barnevern?Anonymous poster hash: 44b19...bf9 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #12 Skrevet 11. februar 2015 Ja og hvordan kan de stole på at det faren som er min eks sier om meg må være fakta??????Anonymous poster hash: 6adcc...a09
MissPierce Skrevet 11. februar 2015 #13 Skrevet 11. februar 2015 Anbefaler deg å lese dette TS http://forskning.no/mat-medisinske-metoder-sykdommer/2013/04/nar-sunn-mat-gjor-deg-darlig
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #14 Skrevet 11. februar 2015 takk for linken. Men er en ting jeg ikke forstår og det er hvordan de kan si at tenåringen får usunnt kosthold av meg, altså basert på en eks som ikke er i huset mitt sin uttalelse? Og hadde dere andre tatt dere litt nær av det hele?Anonymous poster hash: 6adcc...a09
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #15 Skrevet 11. februar 2015 takk for linken. Men er en ting jeg ikke forstår og det er hvordan de kan si at tenåringen får usunnt kosthold av meg, altså basert på en eks som ikke er i huset mitt sin uttalelse? Og hadde dere andre tatt dere litt nær av det hele?Anonymous poster hash: 6adcc...a09 Jeg hadde blitt fly forbanna på min x.Anonymous poster hash: 86ae5...083
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #16 Skrevet 11. februar 2015 jeg ble først sint på han men sa til han at han får ha sine meninger og tanker. Og unnskyldte meg etterpå at jeg ble sint. Jeg ønsker jo et bra samarbeid. Men jeg synes det er temmelig overkjøring av mitt privatliv med å gå rundt å si hvordan de tror jeg lever, uten å vite. Eksen har jo aldri sett mitt kjøleskap. Er over 4 år siden det ble slutt. Anonymous poster hash: 6adcc...a09
nyher Skrevet 11. februar 2015 #17 Skrevet 11. februar 2015 Synes det er dårlig gjort av eksen, men ser ikke sammenhengen mellom magevondt og barnevern.... Må være mer bak? 1
Gjest Phoenix Skrevet 11. februar 2015 #18 Skrevet 11. februar 2015 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=908799Anonymous poster hash: 5182a...d17 Jeg tenkte også på den, men trenger jo ikke bety at det er samme. Hehe
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #19 Skrevet 11. februar 2015 Bekymringsmeldingen gikk ut på at barnet kan være litt småhissig. Og at dette måtte skyldes kostholdet hos meg og rutinene mine. Ja jeg høres jo helt alkoholisert eller narkoman ut siden han fikk det igjennnom. Det var eksen selv som la inn bekymringen. Anonymous poster hash: 6adcc...a09
nyher Skrevet 11. februar 2015 #20 Skrevet 11. februar 2015 Bekymringsmeldingen gikk ut på at barnet kan være litt småhissig. Og at dette måtte skyldes kostholdet hos meg og rutinene mine. Ja jeg høres jo helt alkoholisert eller narkoman ut siden han fikk det igjennnom. Det var eksen selv som la inn bekymringen. Anonymous poster hash: 6adcc...a09 Trodde tenåringer var småhissige jeg Hva er det eksen din vil oppnå med å melde deg til bv? Kan være han som er problemet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå