AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #21 Skrevet 17. februar 2015 Vi har 15 min per pasient. Vet om andre legekontor som har lapper hengende i venterommet hvor det står: Kun en ting per legebesøk, ønsker du å snakke om flere problemer må du bestille ny time. Om en pasient får fritt velge blir h*n gjerne hele dagen er vår erfaring, så legene her sier gjerne til pasienten at timen er 15 minutt og om du ønsker å ta opp flere ting en det vi alt har snakket om, da må du bestille ny time. Anonymous poster hash: 790d6...aac Og med et sånt regime så er det ikke rart folk "flyr til legen" titt og ofte! Jeg blir nesten litt sjokkert. Skjønner at det finnes grenser, men noen ganger så er det faktisk bedre å bruke litt tid den ene gangn enn at jeg f.eks. måtte bestille og gå 3 - 4 ganger for å få tatt opp disse sakene som tross alt ikke akkurat gjaldt skrubbsår på kneet. Anonymous poster hash: d7894...ba7 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #22 Skrevet 17. februar 2015 TS her. I går var jeg hos legen og ble veldig positivt overrasket. Virket som en hyggelig og oppegående lege, og han tok seg god tid til (dobbelt)timen. Faktisk nesten en hel klokketime! Tenker på de som evt. kom til forsinket lege senere på dagen, men jeg ble ihvertfall veldig fornøyd og nettopp fordi han tok seg tiden, så vil det antagelig bli lenge til neste gang jeg behøver å gå. Anonymous poster hash: d7894...ba7 Sannsynligvis fikk du lengre tid enn du egentlig hadde booket, men hva så? Legene prioriterer selv og vet hva de har tid til og ikke - hadde du ikke hatt behov for den tiden så hadde du ikke fått den :-) Neste gang er det kanskje du som må vente en halvtime ekstra på å få komme til, fordi noen andre har behov for ekstra tid! Er selv utrolig glad i min lege. Hun har ALLTID gørrlang ventetid (ikke på å få bestille time, neida, men må somregel regne med å komme inn minst 20 min. etter jeg skulle), men har aldri følt meg jaget derfra (tvert imot, har det noen ganger virket som at hun "holder meg igjen" bare for å være sikker på at jeg har det HELT bra før jeg går derfra, og at det ikke er NOE jeg lurer på ).. Vi trenger flere sånne leger... Jeg venter gjerne lenge på å få komme til, når jeg føler at JEG også blir prioritert når JEG har behov sånn at andre må vente! Anonymous poster hash: 9f642...5a5 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #23 Skrevet 17. februar 2015 Vi har 15 min per pasient. Vet om andre legekontor som har lapper hengende i venterommet hvor det står: Kun en ting per legebesøk, ønsker du å snakke om flere problemer må du bestille ny time. Om en pasient får fritt velge blir h*n gjerne hele dagen er vår erfaring, så legene her sier gjerne til pasienten at timen er 15 minutt og om du ønsker å ta opp flere ting en det vi alt har snakket om, da må du bestille ny time. Anonymous poster hash: 790d6...aac Og det er helt idiotisk. De fleste har problemer som henger sammen, blant annet er det noe som heter legemiddelinteraksjon. Det vil si at smertestillende man tar for en ting må ses i sammenheng med magesårsmedisinen som igjen må ses i sammenheng med revmamedisinen. Da blir det umulig å holde seg til en ting av gangen. Anonymous poster hash: 50065...fbb 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #24 Skrevet 17. februar 2015 Sannsynligvis fikk du lengre tid enn du egentlig hadde booket, men hva så? Legene prioriterer selv og vet hva de har tid til og ikke - hadde du ikke hatt behov for den tiden så hadde du ikke fått den :-) Neste gang er det kanskje du som må vente en halvtime ekstra på å få komme til, fordi noen andre har behov for ekstra tid! Er selv utrolig glad i min lege. Hun har ALLTID gørrlang ventetid (ikke på å få bestille time, neida, men må somregel regne med å komme inn minst 20 min. etter jeg skulle), men har aldri følt meg jaget derfra (tvert imot, har det noen ganger virket som at hun "holder meg igjen" bare for å være sikker på at jeg har det HELT bra før jeg går derfra, og at det ikke er NOE jeg lurer på ).. Vi trenger flere sånne leger... Jeg venter gjerne lenge på å få komme til, når jeg føler at JEG også blir prioritert når JEG har behov sånn at andre må vente! Anonymous poster hash: 9f642...5a5 Ikke bare sannsyneligvis, men helt sikkert fikk jeg lenger tid enn de normalt setter opp for en dobbelttime. For jeg har aldri vært bort i at en enkelttime varer i ca en halvtime. Og ja - gudene skal vite at jeg har tilbragt mange timer på venterom for andre pasienter. Det er dermed ikke sagt at jeg mener jeg har "krav på" å "ta igjen" på noen måte med å la andre vente. Dette var egentlig bare ment som en oppdatering på mitt opprinnlige spm i denne tråden. Jeg ble som sagt positivt overrasket, og fikk heldigvis den tiden som legen tydeligvis mente jeg trengte - og nå "slipper" jeg å dra til legen en stund forhåpentligvis. En god investering av tid fra legen sin side sånn jeg ser det! TS Anonymous poster hash: d7894...ba7 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #25 Skrevet 18. februar 2015 15 min er vanlig for en bestilt legetime, akutt-timer gitt samme dag er 10 min. Utrolig frekt å snake, snakke, snakke i det lange og breie slik at legen blir forsinket og alle de andre må vente.Anonymous poster hash: c6575...577 En annen gang er det du som har behov for ekstra lang tid hos legen, så ikke vær så fordømmende og ekkel! På legekontoret mitt tror jeg er det rundt 15 minutter som er standard, men legen min kaster aldri ut pasienter før de er helt ferdige med alt de har på hjertet. Jeg sitter titt og ofte og venter en stund, men det gjør meg ingenting! For jeg vet at da er det noen som har trengt ekstra med tid, eller så har det kommet inn noe akutt. Og jeg har selv en gang eller to hatt behov for litt ekstra tid, så jeg har ingen problemer med å vente. Godt du hadde en god opplevelse TS! Anonymous poster hash: 46ee8...9ee
Sandie Skrevet 21. april 2015 #26 Skrevet 21. april 2015 Spurte legesekretæren når jeg ringte legen nå nettop. Hun sa en gjennomsnittelig legetime i Norge varer i 16 minutter,men at min fastlege har satt av 30 minutter til hver time.Dette sa hun var mer enn mange andre leger gjorde.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #27 Skrevet 21. april 2015 Og med et sånt regime så er det ikke rart folk "flyr til legen" titt og ofte! Jeg blir nesten litt sjokkert. Skjønner at det finnes grenser, men noen ganger så er det faktisk bedre å bruke litt tid den ene gangn enn at jeg f.eks. måtte bestille og gå 3 - 4 ganger for å få tatt opp disse sakene som tross alt ikke akkurat gjaldt skrubbsår på kneet. Anonymous poster hash: d7894...ba7 Du vet at legen har ett liv også? Det er ikke mulig for de å jobbe 16 timers dager hver dag, de jobber jo 9-12 timer hver eneste dag allerede. Jeg er helt sjokkert at du kan mene det! Anonymous poster hash: 82069...4ac 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #28 Skrevet 21. april 2015 En annen gang er det du som har behov for ekstra lang tid hos legen, så ikke vær så fordømmende og ekkel! På legekontoret mitt tror jeg er det rundt 15 minutter som er standard, men legen min kaster aldri ut pasienter før de er helt ferdige med alt de har på hjertet. Jeg sitter titt og ofte og venter en stund, men det gjør meg ingenting! For jeg vet at da er det noen som har trengt ekstra med tid, eller så har det kommet inn noe akutt. Og jeg har selv en gang eller to hatt behov for litt ekstra tid, så jeg har ingen problemer med å vente. Godt du hadde en god opplevelse TS! Anonymous poster hash: 46ee8...9ee Jeg var nettopp hos lege, og der stod det en lapp på venterommet: "Vennligst vær tålmodig, neste gang kan det være du som trenger litt ekstra tid". Synes de aller fleste leger jeg har vært borti, både i Norge og utland, har vært flinke til å tolke situasjonen og ikke kastet ut folk etter 5 minutter, og ikke sittet med de i to timer. Anonymous poster hash: b1bc1...934
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå