Gå til innhold

Lov å gi barnet dette navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i Norge, er norske, men kan jeg alikevel kalle babyen min for Amy?

Anonymous poster hash: 893ea...827

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 7ec58...44a
  • Liker 4
Skrevet

Lov var feil ord å bruken, kan, er mer riktig. Ts

Skrevet

Vi bor i Norge, er norske, men kan jeg alikevel kalle babyen min for Amy?

Jeg har ei venninne, født og oppvokst i Norge med asiatiske foreldre, som heter Amy.

Så kan hun, kan også babyen din :)

Anonymous poster hash: 6cf63...b9f

Skrevet

Jeg har ei venninne, født og oppvokst i Norge med asiatiske foreldre, som heter Amy.

Så kan hun, kan også babyen din :)

Ja, jeg synes kanskje det er rart å kalle barnet noe veldig engelsk uttalen navn. Men synes liksom ikke Amy er så ille.. lurte liksom på om det var noen som også synes det kan høres bra ut /klinge selv som et norsk barn :)

Skrevet

syns det er helt i orden det! :)

Skrevet

Ja, jeg synes kanskje det er rart å kalle barnet noe veldig engelsk uttalen navn. Men synes liksom ikke Amy er så ille.. lurte liksom på om det var noen som også synes det kan høres bra ut /klinge selv som et norsk barn :)

Hva blir etternavnet hennes da? Kanskje det klinger bra sammen :)

Skrevet

Ja du får lov av meg så du har ingenting å frykte, for jeg er nemlig Kongen av KG.

Stol på min autoritet

• Liker 7
Skrevet

Ja du får lov av meg så du har ingenting å frykte, for jeg er nemlig Kongen av KG.

Stol på min autoritet

This!

Skrevet

Kaller dere henne da for Amy eller Eimy? (Hvis du skjønner :fnise: )

Anonymous poster hash: 6cf30...f68
  • Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det lov :P Folk kaller jo barna sine for William, Philip, Emily osv, er jo engelske navn det også opprinnelig.

Anonymous poster hash: 0013a...6f9
  • Liker 2
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 7ec58...44a

Utrolig saklig, hvor gammel er du?

Skrevet

Hva blir etternavnet hennes da? Kanskje det klinger bra sammen :)

Vil ikke skrive om der her, men nei, det vil nok ikke klinge noe særlig dessverre .. hehe

Skrevet

Stol på min autoritet

SuperT. Da vet jeg ded 👍

Skrevet

Kaller dere henne da for Amy eller Eimy? (Hvis du skjønner :fnise: )

Anonymous poster hash: 6cf30...f68

Vil skrives Amy men uttales ejmy :)

Skrevet

Juridisk er det selvsagt helt i orden. Sosialt er vel anglo-amerikanske fornavn med norske etternavn noe av det som kommer dårligst ut i undersøkelser av hvordan navn henger sammen med sosial status. Det er bare å ta en titt på slike lister over fornavn og hvor og av hvem de brukes, så ser man at Amy hører veldig klart hjemme i en bestemt kategori.

Personlig bryr jeg meg ikke all verden, men hvis et slikt navn skal "plasseres" glir det rett inn i utpreget østkant sammen med Nadia og Monica, uten at det behøver å være noe galt i det. Jeg synes nok Amy er et finere navn enn Nadia og Monica, altså, men de har samme type geografiske og sosiale opphav. Det blir et skikkelig grorudpalme-navn hvis etternavnet er typisk norsk, og så får jo TS vurdere om det er noe hun synes er greit nok.

Som sagt, for meg betyr det ikke noe særlig, men TS ønsker nok ærlige tilbakemeldinger fremfor "alt er like bra og ingenting er vanligere hos noen enn hos noen andre"-vås. Dere velger det navnet dere vil, og folk har jo forskjellige følelser rundt navn, men i det store bildet hører Amy hjemme i en kategori navn som et flertall av foreldre helst ikke vil gi sine barn.

Anonymous poster hash: e8be2...0b7
  • Liker 6
Skrevet

Så man blir automatisk upopulær ved å hete Amy Hansen?

• Liker 1
Skrevet

Amy er vel ofte kort for Amelia, så hva med å gi henne hele navnet og bruk forkortelsen?

Anonymous poster hash: c42a3...e1a
  • Liker 1
Skrevet

Juridisk er det selvsagt helt i orden. Sosialt er vel anglo-amerikanske fornavn med norske etternavn noe av det som kommer dårligst ut i undersøkelser av hvordan navn henger sammen med sosial status. Det er bare å ta en titt på slike lister over fornavn og hvor og av hvem de brukes, så ser man at Amy hører veldig klart hjemme i en bestemt kategori.

Personlig bryr jeg meg ikke all verden, men hvis et slikt navn skal "plasseres" glir det rett inn i utpreget østkant sammen med Nadia og Monica, uten at det behøver å være noe galt i det. Jeg synes nok Amy er et finere navn enn Nadia og Monica, altså, men de har samme type geografiske og sosiale opphav. Det blir et skikkelig grorudpalme-navn hvis etternavnet er typisk norsk, og så får jo TS vurdere om det er noe hun synes er greit nok.

Som sagt, for meg betyr det ikke noe særlig, men TS ønsker nok ærlige tilbakemeldinger fremfor "alt er like bra og ingenting er vanligere hos noen enn hos noen andre"-vås. Dere velger det navnet dere vil, og folk har jo forskjellige følelser rundt navn, men i det store bildet hører Amy hjemme i en kategori navn som et flertall av foreldre helst ikke vil gi sine barn.

Anonymous poster hash: e8be2...0b7

Er det mulig? Hvor trangsynt går det an å bli? Sykt at noen tror Oslo er verdens navle her! På tide å komme seg ut av byen når man får slike holdninger til folk etter hva slags navn de har! vi bor på sørlandet og her er det folk som heter Nancy, Emily, William, Vanessa osv, og de har da et like sosial status som alle andre. Jeg kan betrygge deg med at de er ikke noe utskudd, de har ei heller få venner og de er like mye med i samfunnet!

• Liker 2
Skrevet

Det er lov, så gjør det dere synes er best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...