AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Noen som har klart å styrke immunforsvaret sitt? Hvordan? Vil ikke ha kjente kjerringråd som dere tipper at kan fungere, disse kan jeg google meg frem til selv. Jeg vil vite hva som fungerer på dere Er så lei av forkjølelser, bihulebetennelser osv. Og har en mann som aldri er syk, han er like aktiv som meg og vi spiser ca det samme. Er ingen grunn til at livsstilen skal gjøre forskjell på oss. Har tidligere prøvd masse c-vitaminer og rosenrot uten heller. Anonymous poster hash: 5f49e...b36
veraa94 Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Nok søvn, riktig næring og væske for å beholde overskuddet
veraa94 Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Men hvis du er mere plaget enn mannen din ville jeg har forhørt meg litt på din egen jobb. Av og til kan inneklimaet på jobben ha skylden, eks. tørr, støvete luft
kjøttmeis Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Nok og næringsrik mat, søvn (7-9 timer for min del) og regelmessig trening fungerer fint for min del i alle fall. Etter jeg endret livsstilen har jeg vært mindre syk enn før. Tror i alle fall det skal hjelpe på. Har lest om det før også.
mijaa Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Jeg vet ikke helt hva som har vært utslagsgivende for min del, men jeg er mye mindre syk etter at jeg begynte å trene og spise sunnere i alle fall. Har også hørt rykter om at hvitløk skal være bra for immunforsvaret!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 D3, 5 om dagen av dem. Er aldri syk lenger. Anonymous poster hash: 8ac4e...ec0
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Jeg blir lettere syk dersom jeg stresser eller sover dårlig. Jeg holder meg altså frisk ved å legge meg tidlig og meditere litt før jeg sovner for å roe ned kroppen. Jeg blir også syk om jeg fryser mye, så jeg prøver å unngå å gå med våte klær og sko. Anonymous poster hash: 8d3c3...d69
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Som de andre sier her: Søvn Mosjon Kosthold Sukker er mat for bakterier og infeksjoner, så det er greit å redusere. Mye skjult sukker i tilsynelatende sunne ting. Eks yoghurt, ferdigmat osv. Anonymous poster hash: 587cb...bf5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Alle har sine triks og miks tips, så hva som faktisk fungerer på deg er ikke godt å si. Jeg f.eks er ikke så nøye med å ikke få i meg sukker, spiser helt vanlig mat, unner meg en sjokolade og to i helgen får sikkert i meg mye sukker men er ikke så ofte syk lengre. Det jeg merker med meg selv er at i perioder hvor jeg ikke har det optimalt bra psykisk har jeg det sjeldent optimalt bra fysisk. Samme i perioder med lite søvn eller mye stress. Men vi mennesker har forskjellig immunforsvar og det reagerer også forskjellig fra part til part: http://forskning.no/menneskekroppen/2011/11/er-et-godt-immunforsvar-tiltrekkende. En kan svekke immunforsvaret ved å ikke få i seg nok vitaminer etc men ofte i et parforhold er den ene mer syk enn den andre eller blir syk av andre ting enn den andre part. (Skal en tro forskere iallefall).Anonymous poster hash: e691b...44c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 ALLTID unngå å fryse! For meg er det nok at jeg fryser i noen minutter, så blir jeg syk. Så folk får bare leve med at det er badstue hos meg Pass spesielt på halsen. Unngå å ha det kaldt på rommet, da du puster inn lufta. Det er jo slikt som kanskje du, men ikke han, reagerer på? Søvn er viktig, og synes frukt og grønt gir bedre virkning enn feks. c-vitamin. God munnhygiene, så kroppen ikke trenger bruke så mye energi på de bakteriene. Sjekket deg for allergier?Anonymous poster hash: 5bde9...6b1
Elen4711 Skrevet 29. juli 2016 #11 Skrevet 29. juli 2016 (endret) Kapsler for å styrke immunforsvaret - https://no.iherb.com Jeg mоttok bestillingеn alt var i оrden og pillene virker kongebra. Endret 17. september 2020 av Elen4711
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #12 Skrevet 29. juli 2016 Den Monday, February 09, 2015 at 21.53, AnonymBruker skrev: Noen som har klart å styrke immunforsvaret sitt? Hvordan? Vil ikke ha kjente kjerringråd som dere tipper at kan fungere, disse kan jeg google meg frem til selv. Jeg vil vite hva som fungerer på dere Er så lei av forkjølelser, bihulebetennelser osv. Og har en mann som aldri er syk, han er like aktiv som meg og vi spiser ca det samme. Er ingen grunn til at livsstilen skal gjøre forskjell på oss. Har tidligere prøvd masse c-vitaminer og rosenrot uten heller. Anonymous poster hash: 5f49e...b36 Friske mennesker uten HIV, aids, kreft og andre alvorlig imunsvekkende sykdommer som heller ikke er transplantert og bruker medisiner på grunn av dette, har et normalt imunforsvar. Sånne tråder som dette vitner om dårlig kunnskap om imunsvekkende sykdommer og eller mekanismer. Det fremkommer i hi at ts er lei av forkjølelse og bihulebetennelser. Dette har ingenting med svekket eller å styrke ens imunforsvar. Det handler om at enkelte er mer utsatt for å få forkjølelser på grunn av økt eksponering for virus og at de ofte fryser. Bihulebetennelse skyldes bakterier og ikke virus. Realitetsorienter deg og slutt oå opptre som om du har svekket imunforsvar når du ikke har det. Jeg regner med at du ville skrevet annerledes dersom du virkelig lider av imunsvekkende sykdom eller bruker imunsvekkende medikamenter. Slik hi er utformet så blir dette for dumt. Anonymkode: 906ae...3ed 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå