AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Jeg var hos gynekologen for første gang idag, og hun tok både celletest og klamydiatest. Jeg har bare hatt to partnere; han ene har jeg vært sammen med i tre år, og før det holdt jeg på med en i rundt tre måneder. Jeg har alltid vært veldig sikker på at han første var jomfru (det virket sånn hvertfall), og vi brukte alltid kondom. Jeg er helt sikker på at det ikke er fra min nåværende partner om jeg har det. Likevel er jeg bekymret, hva er sjansene for at jeg har klamydia? Er det noen som har hatt klamydia i flere år som har klart å få barn? Anonymous poster hash: 5c19a...802
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Hvorfor i all verden tror du at du har klamydia? Anonymous poster hash: 19375...110 1
Durinur Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Det er jo veldig urasjonelt å bekymre seg over å ha det, hvis man ikke har hatt mye ubeskyttet sex. Tror du kan slappe helt av. Og for å svare på spørsmålet ditt så varierer det veldig, da det finnes mange undertyper/strains av klamydiabakterien. Den eneste måten å vite det sikkert er ved å sjekke seg.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Jeg ble redd da jeg sjekket symptomer, og så at noen ikke får noen i det hele tatt (eller før flere år har gått). Jeg har slitt mye med blødninger (utenfor mensen), spesielt etter sex, og jeg så at dette kan være et symptom på klamydia. Anonymous poster hash: 5c19a...802
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Vent nå på svaret før du bekymrer deg:)Anonymous poster hash: 92f42...626 2
Gjest Godjente Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Klamydia går som regel over av seg selv i løpet av 1-2 år uten behandling. Så OM du har hatt det kan det hende prøven er negativ uansett Noen utvikler infeksjon og betennelse som kan gå ut over steriliteten
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Klamydia går som regel over av seg selv i løpet av 1-2 år uten behandling. Så OM du har hatt det kan det hende prøven er negativ uansett Noen utvikler infeksjon og betennelse som kan gå ut over steriliteten Bare tull! Infeksjonen kapsler seg inn så du ikke smitter andre etter noen år ja, men du blir likefullt ødelagt innvendig. Anonymous poster hash: 7acf3...c37
Gjest Godjente Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Bare tull! Infeksjonen kapsler seg inn så du ikke smitter andre etter noen år ja, men du blir likefullt ødelagt innvendig. Anonymous poster hash: 7acf3...c37 Nei, dette er kun om den ikke går over , at infeksjon kan skape arrvev og tette eggledere. Ofte går det over av seg selv Men man kan jo selvsagt ikke gamble på det, og bør ta kur om man er smittet
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 Nei, dette er kun om den ikke går over , at infeksjon kan skape arrvev og tette eggledere. Ofte går det over av seg selv Men man kan jo selvsagt ikke gamble på det, og bør ta kur om man er smittet Fint om du kan komme med kilder. Jeg er en av de som ble steril av klamydia og jeg har lest mye om det, aldri har jeg hørt at lkjønnsykdommen klamydia går bort av seg selv etter noen år. Du råder bokstavelig talt folk til å vente til det går over av seg selv og det er ganske farlig. fertilitetsmessig. Anonymous poster hash: 7acf3...c37
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 Fint om du kan komme med kilder. Jeg er en av de som ble steril av klamydia og jeg har lest mye om det, aldri har jeg hørt at lkjønnsykdommen klamydia går bort av seg selv etter noen år. Du råder bokstavelig talt folk til å vente til det går over av seg selv og det er ganske farlig. fertilitetsmessig. Anonymous poster hash: 7acf3...c37 Rettelse, jeg mener problemene man får av å gå med klamydia over så lang tid går bort av seg selv. Ikke selve smitten. Anonymous poster hash: 7acf3...c37
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 Jeg var hos gynekologen for første gang idag, og hun tok både celletest og klamydiatest. Jeg har bare hatt to partnere; han ene har jeg vært sammen med i tre år, og før det holdt jeg på med en i rundt tre måneder. Jeg har alltid vært veldig sikker på at han første var jomfru (det virket sånn hvertfall), og vi brukte alltid kondom. Jeg er helt sikker på at det ikke er fra min nåværende partner om jeg har det. Likevel er jeg bekymret, hva er sjansene for at jeg har klamydia? Er det noen som har hatt klamydia i flere år som har klart å få barn? Anonymous poster hash: 5c19a...802 Hvordan kan du være sikker på at han første var jomfru? Og hvordan kan du være sikker på at din nåværende partner ikke har klamydia? Bare lurer... Anonymous poster hash: 569ca...dec
Gjest chisandra Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 Jeg var hos gynekologen for første gang idag, og hun tok både celletest og klamydiatest. Jeg har bare hatt to partnere; han ene har jeg vært sammen med i tre år, og før det holdt jeg på med en i rundt tre måneder. Jeg har alltid vært veldig sikker på at han første var jomfru (det virket sånn hvertfall), og vi brukte alltid kondom. Jeg er helt sikker på at det ikke er fra min nåværende partner om jeg har det. Likevel er jeg bekymret, hva er sjansene for at jeg har klamydia? Er det noen som har hatt klamydia i flere år som har klart å få barn? Anonymous poster hash: 5c19a...802 Ut fra dette innholdet; hvordan i all verden skulle du kunne fått klamydia? Overskriften din lurte meg også litt, jeg trodde du hadde hatt klamydia i 4 år allerede.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #13 Skrevet 10. februar 2015 TS her. Jeg ser at jeg virker litt paranoid, men sånn gynekologen sa det virket det som hun virkelig mistenkte at jeg har det. Uhell skjer jo noen ganger med kondom og sånt. Jeg har slitt med blødninger i det siste, og så at det kunne være et symptom på klamydia, derfor fikk jeg litt panikk. Mange oppdager det jo ikke før de prøver å få barn.. OM jeg skulle ha det, må jeg ha gått med det i fire år. Min nåværende partner hadde legesjekk før vi ble seriøse, og alt var fint der. Sorry for forvirrende overskrift! Anonymous poster hash: 5c19a...802
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #14 Skrevet 10. februar 2015 Fint om du kan komme med kilder. Jeg er en av de som ble steril av klamydia og jeg har lest mye om det, aldri har jeg hørt at lkjønnsykdommen klamydia går bort av seg selv etter noen år. Du råder bokstavelig talt folk til å vente til det går over av seg selv og det er ganske farlig. fertilitetsmessig.Anonymous poster hash: 7acf3...c37 http://www.apotek1.no/sex-og-samliv/seksuelt-overforbare-sykdommer/klamydiaAnonymous poster hash: 670cc...3c0
Gjest Godjente Skrevet 11. februar 2015 #15 Skrevet 11. februar 2015 Fint om du kan komme med kilder. Jeg er en av de som ble steril av klamydia og jeg har lest mye om det, aldri har jeg hørt at lkjønnsykdommen klamydia går bort av seg selv etter noen år. Du råder bokstavelig talt folk til å vente til det går over av seg selv og det er ganske farlig. fertilitetsmessig. Anonymous poster hash: 7acf3...c37 Det sa legen til meg og det har jeg fått bekreftet av kilder på nettet Men som jeg sa har jeg aldri oppfordret folk til og ikke gå til legen, men derimot sagt at man bør gå med mistanke. Man kan jo få infeksjon, og det er viktig med tidlig behandling http://www.apotek1.no/sex-og-samliv/seksuelt-overforbare-sykdommer/klamydiaAnonymous poster hash: 670cc...3c0 Takk, her står det jo også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå