Gå til innhold

Tankene forandrer seg og jeg blir ett uhyre!


Gjest ¤Humlen¤

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Humlen¤

Når jeg har PMS. Jeg kan virkelig kjenne inni meg at jeg har så mye agressjon og irritasjon mot kjärsten min at jeg faktisk lurer på om det er innenfor normalen? Jeg bare föler at alt han gjör er å jobbe imot meg, og at det egentlig alltid er slik..bare at det er först nå jeg faktisk "ser" det og forstår at han egentlig ikke elsker meg slik han burde. Og jeg kan jo ikke väre normal? Jeg er dritt lei av å ha det sånn 3 dager (eller mer) hver j#### mnd.

Er det noen andre her inne? Ellers så regner jeg med at dere er fullstendig normale selv uken för mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nok ikke normal, nei. Blir litt sånn smådeppa jeg, alt er trist og verden er i mot meg. Tror det er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jada.. Du er ikke alene ¤Stine¤

Etter som jeg har blitt eldre, har pms'n blitt bare verre og verre!

Jeg har en helt annen tankegang da, og alt som blir sagt, tolker jeg i verste negative mening eller retning!

Huff og huff!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er meg i ett nøtteskall!! :ler:

Når jeg hadde kjærste sist, så følte jeg det akkurat likedan, det gikk liksom opp for meg hvor motarbeidende han alltid var, :roll::ler: også SÅ jeg det liksom bare akkurat da... :ler:

nå som jeg er singel går det utover ALLE!!! :ler:

Kjenner det svulmer av irritasjon over unger som bråker på bussen, over folk som tuter på gata, kollegaer som SNAKKER.. :roll:

og sist jeg trodde jeg hadde det, så var det bare en dårlig dag, så det kommer muligens nå i uka.... :-( :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Jeg hadde det sånn før - "personlighetsforvandling"! Helt forferdelig...Gikk ut over alt. :cry:

Går du til legen, så får du p-sprøyte elelr p-piller. Det vil jeg ikke anbefale (se kropp og helseforumet!) !!!

Prøv:

Akupuntur (balansere energibalansen! Har vært avgjørende for meg!!)

Endre kosthold- mer sunne karbohydrater (mindre sukker)

Unngå alkohol i de dagene...

Kosttilskudd (B6 og B12 spesielt, også magnesium)

Mer trim

Naturlig progesteronkrem, fra helskost

Reduser stress - ta det litt roligere...

Jobb med problemer, "ubehag" i hverdagen. Ta signalene fra pms-irritasjonen på alvor. Sett grenser og ta ansvar for å ha det bra. Styrk selvbildet, driv selvutvikling, sørg for å ha en sterk psyke.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Godt å høre at det er flere som får det slik! Jeg kan bli så sinna og irritert pga små-ting at jeg nesten ikke vet hva jeg gjør... Og i neste sekund så blir jeg sinna på meg selv fordi jeg reagerte så sterkt.

Har faktisk tenkt på om jeg burde gå til legen for å få noe mot dette.... Er det mulig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida du er ikke alene..

Jeg blir også lettere irritabel og lettantennelig i den perioden.

Når jeg får mine "anfall" så prøver jeg så godt jeg kan å tenke på at "det er ikke sikkert du er helt deg selv nå og at alle andre er så vrange som du skal ha det til"

Men, det er med noe varierende hell jeg er istand til å tenke rasjonelt akkurat da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun som sa at hormonpreparater fra legen (p-piller osv.) iallfall ikke er å anbefale- hos meg førte det til enda større "personlighetsforvandling". Selv merket jeg faktisk stor bedring etter at jeg begynte med diverse kosttilskudd (B-vitaminer og aloe-juice)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har PMS. Jeg kan virkelig kjenne inni meg at jeg har så mye agressjon og irritasjon mot kjärsten min at jeg faktisk lurer på om det er innenfor normalen? Jeg bare föler at alt han gjör er å jobbe imot meg, og at det egentlig alltid er slik..bare at det er först nå jeg faktisk "ser" det og forstår at han egentlig ikke elsker meg slik han burde. Og jeg kan jo ikke väre normal? Jeg er dritt lei av å ha det sånn 3 dager (eller mer) hver j#### mnd.

Er det noen andre her inne? Ellers så regner jeg med at dere er fullstendig normale selv uken för mensen?

Kjenner meg igjen. Jeg har blitt tvunget til å merke av i kalenderen hver måned 10 dager før mensen skal komme: "PMS- monster- pass på! Ikke ødelegg for noen-hold kjeft!"

PMS har dessverre ødelagt jobbintervjuer og fått meg til å si de utroligste stygge ting til folk rundt meg. Jeg blir en gretten bitch hvis jeg ikke passer skikkelig på og klarer å redusere det til "normalt sur". Eks'n min tålte det ikke i det hele tatt- han forlangte en "god tone" hver eneste dag- noe som praktisk talt er et urimelig krav (!):ler:

Et par av dagene hver måned blir slik at jeg ikke kjenner igjen meg selv! Skremmende....for jeg har virkelig forsøkt å skjerpe meg og holde munn til alle, men det hjelper ikke: PMS vinner!

:grine::frustrert: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv nattlysolje. Fås på helsekost.

Det var rådet jeg også skulle gi, så jeg skriver under på denne. Det hjelper. Jeg knasker nattlysolje selv og humøret under PMS kan ikke sammenlignes med slik det var før, og det kan heller ikke smertene under menstruasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

ÅÅåå.. PMS. Det er helt forferdelig!!

Jeg blir helt paranoid og tror at min mann finner på alt mulig for å såre og skuffe meg. Også synes jeg alltid at han er treg og klomsete! :hoho:

Det går også utover andre. En gang jeg var ute og kjørte, var det en som somlet når han skulle betale i en bom. Han mistet pengene ut vinduet og måtte gå ut. Det raknet for meg!! :oops: Jeg stakk hodet ut vinduet og skrek til ham: Bare ta deg god tid! Du trenger ikke å ta hensyn til at det sitter en haug med folk her bak og venter. For all del!! Jøsses!! Hvor treg er det mulig å bli da???? :oops: Jeg viftet med armene og blårøyken stod da jeg freste videre!! :oops:

Tror jeg blir litt sinnssyk i gjerningsøyeblikket.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤

Takk alle jenter!

Dette hjelper faktisk.. Vi har nok litt av hvert å stri med i en vanlig hverdag! Men det er godt å vite at vi alle (nesten :sur: ) er i samme båt... Er ikke alene liksom :kyss:

Men som noen nevner her, så ligger det jo noe i det å skaffe seg ett bedre selvbilde og gode evner til å ta vare på seg selv og kjenne kroppen. Det hadde nok ikke skadet en kvinnesjel.

Nattlysolje here I come :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så absolutt si at jeg kjenner meg igjen. Av og til kan jeg blir så sint at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Da er ingenting bra nok, og jeg finner feil på alt... :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan skrive under på at akupunktur/soneterapi hjelper :tommelsmil:

Har vært et lite "monster" selv, men måtte få bukt med problemet, for det er jo helt j... å ha det slik! Nattlysolje har jeg ikke prøvd, men har hørt mye bra om det.

Så velkommen til resten av oss "galningene" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt "godt" å høre at man ikke er heeelt alene om dette "problemet"!

Jeg føler meg ganske alene i verden, når pms setter inn for fulle mugger. Ingen forstår meg jo....Hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nesten litt "godt" å høre at man ikke er heeelt alene om dette "problemet"!

Jeg føler meg ganske alene i verden, når pms setter inn for fulle mugger. Ingen forstår meg jo....Hehe :-)

Nei, ingen som forstår og dersom noen prøver å forstå, så er det fordi de prøver å ødelegge dagen din.. :oops: Jeg blir rykende sint når min mann forståelsesfullt smiler og sier at det er greit etter at jeg har rast som en tornado.

Hvis han ikke sier at det er greit, så er det selvfølgelig fordi han har tenkt å gå ifra meg.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...