Gå til innhold

Med/uten kondom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 16 år som er totalt jomfru. Men det ser ut til at min tur snart er kommet :) Så klart kommer vi til å bruke kondom, men mitt spørsmål er: om man bruker suging som forspill, er det vanlig å gjøre det uten kondom eller med?

Anonymous poster hash: 00793...b6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så vanlig å suge med kondom på, men husk at kjønnssykdommer kan smitte gjenom oralsex også.

Anonymous poster hash: 27847...e20
Skrevet

Jeg vil tro det vanligste er å gjøre det uten, men det smarteste er å gjøre det med ;) Kjønnssykdommer kan smitte gjennom oralsex også! Siden gummi/kondom ikke smaker så godt i utgangspunktet, så kan du jo kjøpe kondomer med smak, de er ikke så ille :) Finnes med jordbær blant annet ^^ Du kan eventuelt gå innom helsesøster/helsestasjon og spørre om de har kondomer med smak, ellers så har de det nok hvertfall på kondomeriet eller tilsvarende, men muligens på dagligvarebutikk også :) Bra at du uansett tenker at dere skal bruke kondom til selve akten, men det er som sagt viktig å ta ansvar for egen seksualhelse ved oralsex også :jepp: Og husk at hvis han eventuelt ikke vil bruke kondom med deg, så har han sannsynligvis ikke gjort det hvis han har hatt sex med andre heller ;) Greit å ha med kondomer selv, så kan du si "No glove, no love" :)

Lykke til hvis det nå blir din "tur" :) Så lenge du føler deg klar for det, så blir det nok bra :)

Anonymous poster hash: eab89...dee
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro det vanligste er å gjøre det uten, men det smarteste er å gjøre det med ;) Kjønnssykdommer kan smitte gjennom oralsex også! Siden gummi/kondom ikke smaker så godt i utgangspunktet, så kan du jo kjøpe kondomer med smak, de er ikke så ille :) Finnes med jordbær blant annet ^^ Du kan eventuelt gå innom helsesøster/helsestasjon og spørre om de har kondomer med smak, ellers så har de det nok hvertfall på kondomeriet eller tilsvarende, men muligens på dagligvarebutikk også :) Bra at du uansett tenker at dere skal bruke kondom til selve akten, men det er som sagt viktig å ta ansvar for egen seksualhelse ved oralsex også :jepp: Og husk at hvis han eventuelt ikke vil bruke kondom med deg, så har han sannsynligvis ikke gjort det hvis han har hatt sex med andre heller ;) Greit å ha med kondomer selv, så kan du si "No glove, no love" :)

Lykke til hvis det nå blir din "tur" :) Så lenge du føler deg klar for det, så blir det nok bra :)

Anonymous poster hash: eab89...dee

TS her!

Han er også jomfru:) tusen takk for kommentaren! :*

• Liker 1
Skrevet

Det er lurest å gjøre det med kondom. Som en annen sier kan kjønnssykdommer smitte også gjennom oralsex. Jeg tror de fleste gir oralsex uten, meg selv inkludert men det gjør det jo ikke til noe lurt. Selve sexakten bør du alltid bruke kondom, med mindre dere er i et seriøst forhold og begge er testet.

Skrevet

Siden han er jomfru, bør du gjøre det uten. Det føles mye bedre for begge parter synes jeg ihvertfall :) Er også lettere å finne ut om hva han liker, og hvordan det virkelig føles å gi en blowjob. Det eneste dumme er smaken av precum, men noen liker det.

Anonymous poster hash: 2c22d...e56
  • Liker 1
Skrevet

TS her!

Han er også jomfru:) tusen takk for kommentaren! :*

Hvis dere begge er jomfruer, og dermed ikke har noen kjønnssykdommer, så hvorfor ikke begynne på p-piller og slippe kondom? :) Det virker på det du skriver som at dere er i et kjæresteforhold, og har snakket om dette. Da ville jeg startet på p-piller istedet.

Anonymous poster hash: 2f456...d6f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri sugd en mann med kondom, og har aldri gått noen sykdommer pga det. Om jeg har vært heldig eller ikke vet jeg ikke, men jeg tror ikke det er så farlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri sugd en mann med kondom, og har aldri gått noen sykdommer pga det. Om jeg har vært heldig eller ikke vet jeg ikke, men jeg tror ikke det er så farlig.

Å gi råd til en ung jente om at "det ikke er så farlig" fordi du ikke har fått noen sykdommer av å suge uten kondom synes jeg er et dårlig råd. Hun bør vite at det faktisk er mulig å få sykdommer av å gi oralsex. Om man velger å gi uten kondom, så er det et valg. Men man må vite at det er en risiko, så lenge ikke fyren er jomfru.

Anonymous poster hash: 59f61...bcc

• Liker 3
Skrevet

Å gi råd til en ung jente om at "det ikke er så farlig" fordi du ikke har fått noen sykdommer av å suge uten kondom synes jeg er et dårlig råd. Hun bør vite at det faktisk er mulig å få sykdommer av å gi oralsex. Om man velger å gi uten kondom, så er det et valg. Men man må vite at det er en risiko, så lenge ikke fyren er jomfru.

Anonymous poster hash: 59f61...bcc

Man kan bare få herpes eller hpv av det, og det får man ved klining også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...