esk Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 (endret) Jeg hadde ubeskyttet sex to ganger med samme fyr natt til søndag, og han kom inni meg begge gangene. Jeg tok angrepille idag rundt 13-tiden, men så sto det at den ikke funker om man veier over 80 kg og da må man få angrepille på resept om man veier mer?? Jeg har ikke veid meg siden sommeren 2013 men da veide jeg ca 70 kg, og i og med at jeg har lagt på meg siden det så er jeg litt bekymret for at pillen kanskje ikke virker? Og det kombinert med at jeg tok pillen relativt sent og mer enn 12 timer etter, og han kom to ganger(vet ikke helt om det har noen innvirkning?) så begynner jeg å tvile litt på om det kommer til å fungere?? Men på en annen side så var jeg ikke helt 100% ferdig med mensen og det blir vel regna som safere å ha ubeskytta sex da enn ellers i syklusen? Jeg aner egentlig ikke hvordan dette fungerer så det hadde vært fint om noen her inne visste det og ville fortelle! Jeg er forresten veldig klar over hvor forbanna dumt dette var av meg så det er egentlig ikke vits i å påpeke. Og så er det det med abort. Hvis det skal vise seg at jeg faktisk er gravid, så kommer jeg til å ta abort uansett hva. Men jeg har en del spørsmål: Er det bare å ringe sykehuset og få avtalt en time? Er det rart at jeg ikke føler noenting av tanken på å ta abort? Utifra hva jeg opplever så er folk heartbroken lenge etterpå, og jeg føler meg litt rar som rett og slett ikke føler noenting? Hvilken aborttype ville dere valgt? Har dere erfaringer med de enkelte typene og kan dere "anbefale" en? Evt fraråde? Hvis jeg velger medisinsk abort på sykehuset, får jeg ha venninner inne med meg da? Hvis jeg velger kirurgisk også for den del? Og HVORDAN skal jeg si det til mamma??? planen hittil har vært å rett og slett ikke si noe til henne men jeg vet jeg hadde fått kjempedårlig samvittighet etterpå? Tror jeg ihvertfall? Hun har jo for guds skyld rett til å vite at datra har tatt abort men hun ville blitt SÅ skuffa(og hadde sikkert ikke snakka med meg på lenge lenge) og jeg vil absolutt ikke at hun skal vite hvem faren var!! Jeg fyller forresten 18 om noen måneder Endret 9. februar 2015 av esk
snurk Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 1. Om du får påvist at du er gravid kan du enten kontakte fastlegen din eller ringe direkte til sykehuset for å få avtalt time. Mulig dette variere fra sted til sted, jeg gikk gjennom fastlegen min. 2. Alle har forskjellige tanker rundt det å ta abort. Personlig hadde jeg ikke noe problem med å bestemme meg for abort rimelig kjapt. Jeg ble derimot litt usikker etter at timen var satt opp og det hele ble litt mer "virkelig", men jeg visste hele tiden at det var det riktige valget for meg der og da. 3. Jeg tok medisinsk abort. Slik jeg forstod det er det mest vanlig å få utført medisinsk abort, da dette visst nok skal være mer skånsomt enn kirurgisk inngrep og narkose. 4. Du får lov til å ha med deg en venninne under medisinsk abort. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Først av alt - ikke ta sorgene på forskudd. Vent på mensen, og hvis den er forsinket - ta en test. Mest sannsynlig er du ikke gravid. 1. Du kan bare ringe rett til sykehuset og bestille time. 2. Nja, egentlig ikke. Tror du vil føle mer når du evt. vet om du faktisk venter barn, og ikke bare hypotetisk sett kanskje må ta abort... det er to forskjellige ting. 3. Det vanligste er å ta noen tabletter, du kan ta de hjemme hos deg selv. Er du veldig tidlig i svangerskapet, så oppleves aborten da som en kraftig mensturasjon. Men ikke drøy med å ta kontakt med sykehuset - fare for smerte/komplikasjoner øker jo lengre tid som er gått. Det er sjeldent - men man kan bli steril i etterkant... men sjansen er større for det om man velger kirurgisk abort. 4. Du kan ha med deg en venninne på sykehuset. Anonymous poster hash: 16ac2...628
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Ja, du kan ringe sykehuset. 1 av 5 sliter litt etter en abort, men det er nok ikke sikkert du er 1 av disse 5. Jeg ville valgt medisinsk abort. Du får nok ha med venninne ja. Det er ikke noe problem tror jeg Det aller viktigste er at dette er DITT valg. Ikke la andre påvirke deg. Her på forumet vil du sikkert få svar som "IKKE DREP ET BARN" og mange andre slike syke, kunnskapsløse utsagn. Det er du som må leve med valget du tar (og da spesielt om du får et barn) og ikke de som svarer deg her på forumet. Anonymous poster hash: cc4f5...e06
Selma1984 Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Jeg følte ca ingenting da jeg tok abort. Eller jo, lettelse. Jeg tolker min "likegyldighet" som et tegn på at jeg ikke ville skape et liv sammen med fyren jeg ble gravid med. Men folk reagerer forskjellig. Jeg hadde en medisinsk abort, det gikk relativt greit. Man kan sikkert ha med seg en venn dersom vedkommende orker å være på sykehuset sammen med deg i timesvis. Argumentet for å beholde et barn burde ikke være at man ikke ville ta abort. Men du, pust med magan og vent til du kan ta en graviditetstest! Ikke ta sorgene på forskudd. Lykke til 1
esk Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2015 Ja, du kan ringe sykehuset. 1 av 5 sliter litt etter en abort, men det er nok ikke sikkert du er 1 av disse 5. Jeg ville valgt medisinsk abort. Du får nok ha med venninne ja. Det er ikke noe problem tror jeg Det aller viktigste er at dette er DITT valg. Ikke la andre påvirke deg. Her på forumet vil du sikkert få svar som "IKKE DREP ET BARN" og mange andre slike syke, kunnskapsløse utsagn. Det er du som må leve med valget du tar (og da spesielt om du får et barn) og ikke de som svarer deg her på forumet. Anonymous poster hash: cc4f5...e06 Jepp, er veldig forberedt på å få sånne svar haha, men tror det skal gå fint! Takk til dere over forresten!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå