AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 http://www.tv2.no/2015/02/09/nyheter/india/voldtekt/toppsaker/6549464 Har inntrykk kvinner voldtas over en lav sko der borte. Joda, voldtekt skjer over alt og som oftest når offer og gjerningsmann har en relasjon. Men i India virker det som random jenter har høy risiko å bli voldtatt om de beveger seg ut alene. Tenker kvinner i Norge på dette før de vurderer en feriereise til India? Anonymous poster hash: f269f...a2e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Problemet ligger vel i at kvinner blir sett på som fritt vilt. Anonymous poster hash: 35ac2...3ee 4
Gjest oleoh Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Jeg mener ikke å være kultur relativistisk, men jeg tror ikke det er så galt som vi hører. Indere ble sagt av engelskmennene å være bedre moralsk sett enn folk i deres eget land. Men de har jo også hatt noen fryktelig skikker ..., som jeg ikke skal nevne.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Jeg mener ikke å være kultur relativistisk, men jeg tror ikke det er så galt som vi hører. Indere ble sagt av engelskmennene å være bedre moralsk sett enn folk i deres eget land. Men de har jo også hatt noen fryktelig skikker ..., som jeg ikke skal nevne. Det er nok en viss forskjel på India i dag og India da de ble styrt av Britene Anonymous poster hash: 35ac2...3ee 3
Scoop Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Ja, tenker på det. Hadde ikke dratt til India om jeg så fikk kastet flybillettene etter meg. 1
Gjest Meeh Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 Ille, ja. Men langt i fra verst i klassen, det er over 1mrd indere. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #7 Skrevet 9. februar 2015 Det er bare snakk om fattige menn (lav/ingen kaste) som voldtar. På grunn av kastesystemer i India, er det umulig for dem å komme seg ut av den tilværelsen de er i. Dermed har de ingenting å tape på å begå voldtekter, for livet deres kan ikke bli verre enn det er. Legg også merke til at de ofte voldtar oppover i systemet, typisk turister og indere av høyere kaste. Så det fungerer også som en slags hevn. Anonymous poster hash: 165e8...732
Gjest oleoh Skrevet 9. februar 2015 #8 Skrevet 9. februar 2015 (endret) Jeg tror det handler om at det blir fødd så få kvinner i forhold til menn. For hver 1000 gutt som blir født, blir omkring 900 jenter det. Her i Norge blir det født rundt 958, og dessverre dør en del gutter og jenter, men historisk sett flere gutter før voksen alder. Endret 9. februar 2015 av oleoh
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 9. februar 2015 #9 Skrevet 9. februar 2015 Det er bare snakk om fattige menn (lav/ingen kaste) som voldtar. På grunn av kastesystemer i India, er det umulig for dem å komme seg ut av den tilværelsen de er i. Dermed har de ingenting å tape på å begå voldtekter, for livet deres kan ikke bli verre enn det er. Legg også merke til at de ofte voldtar oppover i systemet, typisk turister og indere av høyere kaste. Så det fungerer også som en slags hevn. Anonymous poster hash: 165e8...732 Vist du tror at det bare er fattige menn som voldtar. Da lurer du deg selv 3
Gjest oleoh Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 Jeg tror det handler om at det blir fødd så få kvinner i forhold til menn. For hver 1000 gutt som blir født, blir omkring 900 jenter det. Her i Norge blir det født rundt 958, og dessverre dør en del gutter og jenter, men historisk sett flere gutter før voksen alder. Særlig mellom 10 og 20. Som vi alle vet er flere gutter enn jenter idoter. Så det blir rundt 50 - 50 her i Norge.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #11 Skrevet 9. februar 2015 så en dokumentar om det hvor flere menn stod frem og fortalte at de hadde voldtatt små gutter som de hadde hentet på ungdomsherberger. Er visst veldig vanlig med voldtekt desverre.. Anonymous poster hash: b1567...58f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 Ingen tvil om at det er mange stygge voldtektssaker i India. Likevel er nå India faktisk langt fra verdenstoppen både i anmeldte voldtekter og antatt reell forekomst av voldtekt, to tall som dessverre er helt forskjellige både der og andre steder. Målt mot innbyggertall, selvsagt. Det bor over 1.2 milliarder mennesker i India, og enda viktigere er det at India er et av få U-land med en mer eller mindre fri presse. I tillegg har de stor turisme, slik at det blir flere saker det er naturlig for medier her hjemme å skrive om. Det blir litt bakvendt å "straffe" India for at de til forskjell fra de fleste U-land endelig har begynt å omtale dette. Indere i Vesten oppfører seg utmerket, og her til lands er indere en av bare tre ikke-vestlige innvandrergrupper som begår mindre kriminalitet enn etniske nordmenn (kinesere og srilankere er de to andre). Å vite det hjelper selvsagt ikke de altfor mange voldtektsofrene i India, men det er ingen grunn til å tro at indere har "et spesielt talent for voldtekt" når de ifølge alle statistikker ikke voldtar mer enn andre i det hele tatt. Så er det ingen tvil om at India har helvetes mange sosiale problemer, et altfor tregt rettsvesen og bakstreverske holdninger, det er ingen grunn til å rosemale det hele. Det er jævlig. Det er bare synd om man skal gjøre et land eller et folk som er såpass langt fra verst i klassen til eksempelet på ultimat jævelskap.Anonymous poster hash: 40fa9...d5f 2
Lothlorien- Skrevet 10. februar 2015 #13 Skrevet 10. februar 2015 så en dokumentar om det hvor flere menn stod frem og fortalte at de hadde voldtatt små gutter som de hadde hentet på ungdomsherberger. Er visst veldig vanlig med voldtekt desverre.. Anonymous poster hash: b1567...58f Den dokumentaren omhandlet vel Pakistan.....Om du referer til den som har ligget ute på nrk.no 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #14 Skrevet 10. februar 2015 Vist du tror at det bare er fattige menn som voldtar. Da lurer du deg selv Hvis du tror det er bare menn som voldtar så lurer du deg selv. Anonymous poster hash: 59a9f...d52 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #15 Skrevet 10. februar 2015 Jeg mener ikke å være kultur relativistisk, men jeg tror ikke det er så galt som vi hører. Indere ble sagt av engelskmennene å være bedre moralsk sett enn folk i deres eget land. Men de har jo også hatt noen fryktelig skikker ..., som jeg ikke skal nevne. Jeg har indiske venner som er utrolig oppegående. Høy utdanning, flinke til å konversere, rett og slett utrolig bra mennesker. Men det finnes steder der det er masse søppelmennesker med en helt annen kultur ute på landsbygda. Problemet er sosial ulikhet, fattigdomsproblematikk, ingen muligheter. Voldtekt har ikke så mye med sex å gjøre, det er et forsøk på å ta tilbake makt der man ikke har noenting. Strengere straffer hjelper ikke, man må gi folk en mulighet til å gjøre noe ut av livet sitt. Det gjelder samme om det er Afrika eller India. Gi folk mulighet til å gå på skole og å lære seg et yrke i stedet for å henge dag ut og dag inn, så er mye gjort.Anonymous poster hash: 68bba...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #16 Skrevet 10. februar 2015 Hva betyr "talent" for å voldta? At man voldtar på en spesielt behagelig måte uten at offeret merker det? Jeg forstår ikke helt hva talent skal bety i denne sammenheng. Anonymous poster hash: befc3...f89 1
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 10. februar 2015 #17 Skrevet 10. februar 2015 Hvis du tror det er bare menn som voldtar så lurer du deg selv. Anonymous poster hash: 59a9f...d52 Lurer på hvor jeg skrev at bare menn voldtar. Nei det stemmer jeg skrev ikke det.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #18 Skrevet 10. februar 2015 Lurer på hvor jeg skrev at bare menn voldtar. Nei det stemmer jeg skrev ikke det. Nettopp. Så hvor stod det i innlegget du siterte (og som jeg siterte deg på) at bare fattige menn voldtar? Anonymous poster hash: 59a9f...d52
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå