AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Hvor mange økter har du i uka, og hvor lenge varer som regel en treningsøkt? Og hvilken form for trening driver du med? Jeg trener omtrent fem økter i uka, og hver økt er på alt fra 45-70 minutter. Er dette for korte økter? Flere av mine bekjente trener minst 90 minutter per økt... Inneholdet i øktene mine er som regel løping, noen ganger kombinert med styrketrening, dersom jeg får tid. Anonymous poster hash: 35645...752
Lizliz Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Fire økter i uken 2-3 timer i sin helhet ( dvs med oppvarming) trener olympisk vektløfting
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Fire økter i uken 2-3 timer i sin helhet ( dvs med oppvarming) trener olympisk vektløfting Så en treningsøkt for deg varer i 2-3 timer? Det var lenge! Kjenner meg nesten ferdigtrent etter en time, men skulle gjerne prøvd å trent lengre dersom jeg hadde tid. Anonymous poster hash: 35645...752
Lizliz Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Så en treningsøkt for deg varer i 2-3 timer? Det var lenge! Kjenner meg nesten ferdigtrent etter en time, men skulle gjerne prøvd å trent lengre dersom jeg hadde tid. Anonymous poster hash: 35645...752 Ja det tar somregel så lang tid. Oftere to timer enn tre
lemon-aid Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Ca 4 økter i uken. pleier å vate i 45-60 min..
Pottah Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 Ca 2-3 økter i uken. Varigheten varierer med treningen, men som regeln 30-60 min og oftes rundt 45 min
Wonderbitch Skrevet 9. februar 2015 #7 Skrevet 9. februar 2015 Trener ca 3/4 styrkeøkter og 3 kondisjonsøkter i uken. Kondisjonsøktene varer fra 30 min til en time, mens styrkeøktene som regel varer 2 timer. Heller lengre enn kortere. Men tar pauser mellom settene om jeg ikke trener flere forskjellige muskelgrupper. Pausene er ikke lenger enn 1-2 minutter, men sammenlagt blir det jo en del.
Supraspinatus Skrevet 9. februar 2015 #8 Skrevet 9. februar 2015 Så en treningsøkt for deg varer i 2-3 timer? Det var lenge! Kjenner meg nesten ferdigtrent etter en time, men skulle gjerne prøvd å trent lengre dersom jeg hadde tid. Anonymous poster hash: 35645...752 Ja det tar somregel så lang tid. Oftere to timer enn tre TS: Jeg trener også olympisk vektløfting. Dog bare på hobbybasis og satser ikke. Mine økter var sjeldent mer enn 1-1,5 timer. De lange øktene er som oftest ikke lange fordi de er vanskeligere eller hardere, men fordi man hviler mer mellom settene. Nå vet jeg ikke hvor Lizliz trener, men oly-løftere sitter ofte mye på rumpen underveis i trening! Hvor mye trening du skal, bør og kan ha er forskjellige spørsmål og det avhenger av mål, utgangspunkt, alder og gener. Normalt vil utholdenhetsutøvere som satser på konkurranse legge en del flere timer i treningen enn f.eks. dem som driver med styrkesport. Langdistanseløping, langrenn, og landeveissykling på høyt nivå er fra 25-30 timer i uken. Mens styrkeløftere på høyt nivå kanskje bare har 10-12 timer. Det finnes ingen fasit på hva som er riktig for alle. Det er noe man må prøve seg fram til. Husk at de som er gode i idrett og satser på det ofte ikke har andre stressende faktorer i livet sitt som jobb, barn, forpliktelser i hjemmet osv.
FruHudson Skrevet 9. februar 2015 #9 Skrevet 9. februar 2015 Trener ca. 4 økter i uka. De varer alt fra 30-90 minutter. Det er jogging og/eller styrke, og gruppetimer som yoga og step
Lizliz Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 TS: Jeg trener også olympisk vektløfting. Dog bare på hobbybasis og satser ikke. Mine økter var sjeldent mer enn 1-1,5 timer. De lange øktene er som oftest ikke lange fordi de er vanskeligere eller hardere, men fordi man hviler mer mellom settene. Nå vet jeg ikke hvor Lizliz trener, men oly-løftere sitter ofte mye på rumpen underveis i trening! Hvor mye trening du skal, bør og kan ha er forskjellige spørsmål og det avhenger av mål, utgangspunkt, alder og gener. Normalt vil utholdenhetsutøvere som satser på konkurranse legge en del flere timer i treningen enn f.eks. dem som driver med styrkesport. Langdistanseløping, langrenn, og landeveissykling på høyt nivå er fra 25-30 timer i uken. Mens styrkeløftere på høyt nivå kanskje bare har 10-12 timer. Det finnes ingen fasit på hva som er riktig for alle. Det er noe man må prøve seg fram til. Husk at de som er gode i idrett og satser på det ofte ikke har andre stressende faktorer i livet sitt som jobb, barn, forpliktelser i hjemmet osv. Jeg sitter ikke spesielt mye på rumpa, pauser på 1-1.5 min ca. Men jeg har en ganske lang oppvarmingsrutine som stjeler en del tid, og også en del rehab øvelser som også tar tid. Da jeg trente vanlig styrketrening hadde jeg også økter på ca samme tid, men da hadde jeg flere øvelser og færre sett somregel.
Gjest Herr Heftig Skrevet 9. februar 2015 #11 Skrevet 9. februar 2015 Etterhvert som man blir sterker pleier man som regel å bruke lengre tid på hver øvelse. Jeg bruker sikker 25-35 min bare på knebøy.
Ingvilddd Skrevet 9. februar 2015 #12 Skrevet 9. februar 2015 Jeg trener 4-6 dager i uka, bortsett fra i ferier. Løping, ellipse og lett styrketrening. Økta er på minst 45 minutter, men aldri mer enn 80-90 minutter. Er sjelden jeg trener lengre enn 70 minutter på en økt.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #13 Skrevet 9. februar 2015 Trener 2-3 ganger i uken. Flere om jeg får tid. Ca 1 time hver gang. Løper på mølle. Anonymous poster hash: 64b9b...d3f
kjøttmeis Skrevet 9. februar 2015 #14 Skrevet 9. februar 2015 3-6 økter i uka (for øyeblikket trener jeg mindre enn før da). Trener for det meste styrketrening, men litt kondisjon i blant. Prøver å ikke trene mer enn en time per økt. Vil heller yte best mulig på kortere tid enn å drege ut tiden og miste energi.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #15 Skrevet 9. februar 2015 Trener 6 ganger i uken. 6 dager løpeøkter og 4 dager styrketrening (2splitt). Løpingen er fordelt på 2 langøkter + 10 km. 4 økter på 5 km i rolig eller intervall tempo. Litt variasjon mao. En økt med 5 km løp og styrketrening varer rundt 75 - 90 minutter ish. Trener ikke styrke de to dagene jeg løper langtur. Anonymous poster hash: eedb3...bd7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #16 Skrevet 9. februar 2015 Trener 3 ganger i uken. Hver treningsøkt varer i 1,5 time. Anonymous poster hash: d8c18...411
Inwe Skrevet 9. februar 2015 #17 Skrevet 9. februar 2015 4-6 ganger i uken. 4 ganger styrke og 2 kardioøkter (om uka tillater det, studerer og jobber så ikke alltid det går opp). Styrkeøktene er på 45-90 min avhengig av muskelgruppe og energi, kardioøktene er 20-30min med intervaller.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #18 Skrevet 10. februar 2015 3-4 økter i uken, ca 45-60 min pr gang, noen ganger opp mot 90 min. Trener mest løping/kondisjon +litt styrke. Med jobb og familie har jeg ikke tid til mer. Anonymous poster hash: 3cee3...ee2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #19 Skrevet 10. februar 2015 5-6 økter i uken. 3 av dagene bruker jeg ca 2 timer (1 time på mølla, 45 min styrke og 15min uttøying) de resterende dagene er jeg 1 time på mølla med 15min uttøying. Anonymous poster hash: d4b60...797
Rainbow Skrevet 10. februar 2015 #20 Skrevet 10. februar 2015 Trener HIIT (high intensity interval training) med video. Hver økt varer en halvtime, trener seks dager i uka. Det programmet jeg trener nå har som mål at du skal gå superhardt og ut "max out". Jeg har trent mye og lengre økter, men aldri biltt så svett og sliten og følt at jeg har trent så hardt som nå. Veldig effektivt! Jogga en del før, men gjør det ikke når jeg har program. Men da var jeg ute fra en halvtime til to timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå